• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2
استاندار همدان:

خانه‌های روستایی باید معیشت محور باشد

  • کد خبر : 215221
  • 09 اردیبهشت 1403 - 18:12
خانه‌های روستایی باید معیشت محور باشد
استاندار همدان با تاکید به خانه معیشت محور گفت: خانه هایی که در روستا ساخته میشود باید اشتغال محور باشد چرا که ساکنین روستا علاوه بر سکونت، بحث معیشت را هم شامل شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» علیرضا قاسمی فرزاد در روز ملی شوراها که در سالن شهدا استانداری تشکیل شد با تبریک این روز گفت: ۹ اردیبهشت، سالگرد صدور فرمان امام راحل برای تشکیل شوراها است.

وی افزود: تشکیل شوراها یادگار امام پس از پیروزی انقلاب است که منشا خدمت و اثر است.

قاسمی فرزاد گفت: آن چه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان آورده، دستاوردهای بسیار ارزشمندی است.

وی اظهار کرد: نگاه امام راحل به تشکیل شورا بود و در فصل هفتم قانون اساسی شوراها و تشکیل شوراها گنجانده شده است که با تاکیدات مقام عظمای ولایت جنبه عملی به خود گرفت و ثمرات خوبی در کشور داشته است.

استاندار همدان خطاب به شوراهای بخش، شهرستان و استان گفت: باید تصمیم بگیریم با تمام توان در راه گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با صبر و عزم و اراده می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، افزود: کسانی که برای خدمت گذاری پا به میدان می گذارند قطعا دارای اهدافی با عزم و اراده ای راسخ هستند.

وی اذعان داشت: مشکلات در حوزه مدیریت شهری زیاد است، شهر‌داران و دهیاران با اتکا و توجه به شوراها می توانند حمایت ها را داشته باشند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقدامات و تلاش ها در طول سه سال، باید در سال پایانی برای مردم اثر و نمود داشته باشد، گفت: مردم انتظار دارند در حوزه مدیریت شهری شاهد اقدامات اثر بخشی باشند که بتواند در مسیر زندگی آن‌ها، در حوزه خدمات شهری، مبلمان شهری، حمل و نقل ترافیک و در حوزه توسعه شهری و روستایی گشایشی ایجاد کند.

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه آنچه مورد تاکید ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه روستایی بوده، این است که در روستاها باید یک بازنگری اساسی صورت بگیرد و خوشبختانه بنیاد مسکن در این خصوص اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهری اقدامات گسترده‌تر است و شاهد اقدامات خوب بودیم، گفت: در کمیسیون ۵ و ۱۰۰ نگاه، نگاه حمایتی است تا در حوزه شهری و شهر ها شاهد رشد و پیشرفت خوبی باشیم .

استاندار همدان با اشاره به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: باید مسئولین سه اصل تسهیل گری، تسریع وتکریم را عرصه خدمت رعایت کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شاهد تلاش شوراها و شهرداران هستیم، گفت: در ساخت مسکن و صدور پروانه تصویب شدمبالغ کمی گرفته شود، که یکی از راه های تسهیل گری است.

وی تاکید کرد: شهرداری ها باید به سمت درآمد پایدار بروند که نیاز جدی به حمایت شوراها را دارند.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215221
  • دیدگاه‌ها برای خانه‌های روستایی باید معیشت محور باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.