• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
امام جمعه موقت همدان:

حفظ حجاب، وصیت شهدا است و رعایت آن وظیفه مردم است

  • کد خبر : 195720
  • 10 شهریور 1402 - 14:55
حفظ حجاب، وصیت شهدا است و رعایت آن وظیفه مردم است
امام جمعه موقت همدان گفت: حفظ حجاب وصیت شهداست و وظیفه مردم است که آن را رعایت کنند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه کشف حجاب در ایران به دستور رضاخان قلدر صورت گرفت گفت: او با صدور فرمان کشف حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیغمبر را شکست و عملا قرآن را آتش زد.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه همه برای حفظ حرمت‌های جامعه مسئول هستیم افزود: مسئولان اجرایی، قضایی و فرهنگی کشور در این خصوص مسئولیت بیشتری برعهده دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا در وصیتنامه‌ خود صراحتا به حفظ حجاب اشاره کردند تصریح کرد: همه ما موظفیم که نگذاریم خون شهدا پایمال شود و حرفشان زمین بماند.

 

حجت الاسلام فاضلیان ادامه داد: حجاب حافظ وقار، عصمت، زیبایی و کرامت زنان و مردان است و با توجه به امر الهی نیز باید رعایت شود.

 

خطیب جمعه همدان با اشاره به شهدای ۱۱ شهریور استان همدان در قراویز گفت: نیمی از سپاه استان در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: هدف این شهدا حفط امنیت غرب کشور بود تا دشمن تصور نکند با شهادت رجایی و باهنر رزمنده‌ها عقب نشینی کرده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با بیان اینکه در ایام اربعین استان همدان ۱۸ موکب در عراق و ۱۵۰ موکب در استان برپا کرده است افزود: این موکب ها  از زوار امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند که نشان از عشق و ارادت مردم همدان به امام‌حسین(ع) دارد.

 

امام جمعه موقت همدان در پایان از نیرو‌های پدافند هوایی قدردانی کرد و گفت: امنیت و آرامش امروز مردم ما مرهون فداکاری‌های و ایثار نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور است.

هدف دشمن القای ناامنی و ناکارآمدی در کشور است/ رابطه با کشورهای مختلف و عضویت در سازمان‌های جهانی از موفقیت‌های دولت است

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمن همیشه در حال برنامه‌ریزی است و باید از فتنه دشمنان پرهیز کنیم چون آنها هیچ‌وقت به نفع ما کاری نمی‌کنند.

 

وی اظهار داشت: فضای مجازی و رسانه‌ها امروز در دست دشمنان است و باید مراقب بود چون دشمنان از این طریق مدام در حال کارشکنی و تبلیغات بر علیه کشور ما هستند.

 

امام جمعه نهاوند افزود: دشمن درصدد این است که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد ولی واقعا از لحاظ قدرت به جایی رسیدیم که دشمنان هم باور نداشتند با این شرایط تحریم و مشکلات بتوانیم اینقدر پیشرفت کنیم و این وظیفه مسئولان است که موفقیت‌ها را به گوش مردم برسانند.

 

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمنان موفقیت ها را نمی‌گویند و مشکلات را بزرگ نمایی می کنند و این وظیفه مسئولان و دولت‌ها است که باید کارامدی نظام را اثبات کنند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: رهبر انقلاب در جمع دولت مردان و فرماندهان سپاه اعلام کردند که به قله ها نزدیک شدیم و باید تلاش کنیم تا ان شاءالله به حدی که نیاز انقلاب اسلامی است برسیم.

 

امام جمعه نهاوند با اشاره به اقدامات دولت و ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از فعالیت های مثبت دولت بیان داشت: امروز ایران اسلامی با دنیا رابطه دارد و این نشان‌دهنده تلاش دولت مردان است و دشمن با اقدامات تروریستی می خواهد با القای ناامنی جلوی پیشرفت را بگیرد.

 

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز قدرتمندتر از همیشه است و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ضعیفتر از همیشه هستند و هرچه در توان داشتند بر علیه ما به کار گرفتند ولی کاری نتوانستند انجام دهند و جرات تهدید نظامی را هم ندارند.

 

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دو خبر مهم این هفته اشاره کرد و گفت: راه اندازی فاز یازدهم پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی یکی از این خبرها بود که در رسانه های دنیا هم بازتاب زیادی داشت و نشان‌دهنده توانایی و کارامدی نیروها و کارشناسان داخلی است.

 

وی به خبر مهم دوم هم اشاره کرد و گفت: کشف پیچیده‌ترین برنامه نفوذ دشمن صهیونیستی در صنایع موشکی وزارت دفاع بود که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی این خطر هم از بین رفت و اگر کشف نمی شد ضربه زیادی به صنایع موشکی ما وارد می شد.

 

امام جمعه نهاوند در پایان خطبه‌ها بیان داشت: روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح یادواره شهید آیت الله قدوسی اولین دادستان انقلاب و از شهدای سرافراز نهاوند در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با سخنرانی نایب رئیس مجلس برگزار می شود که از مردم شهید پرور شهرستان برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195720
  • دیدگاه‌ها برای حفظ حجاب، وصیت شهدا است و رعایت آن وظیفه مردم است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.