• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3

حضور پر رنگ رزمندگان رزن و درگزین در عملیات فتح المبین/ همدانی ها فرماندهان میدانی عملیات فتح المبین بودند

  • کد خبر : 55512
  • 02 فروردین 1399 - 14:31
حضور پر رنگ رزمندگان رزن و درگزین در عملیات فتح المبین/ همدانی ها فرماندهان میدانی عملیات فتح المبین بودند

 مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن از حضور غرور آفرین ۳۰ رزمنده از شهرستان رزن و درگزین در عملیات فتح المبین خبر داد و افزود: در عملیات فتح المبین رزمندگان همدانی در قالب تیپ محمد رسول الله و به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و جانشینی حاج محمود شهبازی سازماندهی شدند و نقش همدانی […]

 مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن از حضور غرور آفرین ۳۰ رزمنده از شهرستان رزن و درگزین در عملیات فتح المبین خبر داد و افزود: در عملیات فتح المبین رزمندگان همدانی در قالب تیپ محمد رسول الله و به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و جانشینی حاج محمود شهبازی سازماندهی شدند و نقش همدانی ها در این عملیات برجسته و پر رنگ بود.

علی جعفری، مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در عملیات فتح المبین رزمندگان همدانی در قالب تیپ محمد رسول الله و به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و جانشینی حاج محمود شهبازی سازماندهی شدند، گفت: مسئول اطلاعات و عملیات این تیپ را سرلشکر شهید حاج حسین همدانی برعهده داشت و همدانی ها نفش برجسته و پر رنگی داشتند.

وی با بیان اینکه در این شرایط، دزفول و جاده اندیمشک به دزفول و دهلران نیز در خطر سقوط قرار گرفت، ادامه داد: عملیات فتح المبین برای آزادسازی مناطق اشغالی رژیم بعث و رفع خطرات از دهران،دزفول و اندیمشک با رمز مبارک یا زهرا در روز دوم فروردین سال ۶۰ آغاز شد.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن با اشاره به حضور و همکاری ارتش و سپاه در این عملیات اظهار کرد: ۶۲ گردان از ارتش و ۷۲ گردان از سپاه با مرکزیت قرارگاه ثارالله و مشارکت ۳۰۰ نفر از رزمندگان سربلند استان همدان وارد عملیات شدند.

جعفری با بیان اینکه رزمندگان همدانی در قالب تیپ محمد رسول الله و به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و جانشینی حاج محمود شهبازی سازماندهی شدند افزود:مسئول اطلاعات و عملیات این تیپ را سرلشکر شهید حاج حسین همدانی برعهده داشت.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای عملیات ۸ روز به طول انجامید ادامه داد: در این عملیات پیروزمندانه ۷۰ کیلومتر از عمق خاک کشور آزاد شد و ۱۷ هزار تن از نیروهای صدامیان به اسارت سپاه اسلام در آمدند و از این حیث یکی موفقترین عملیات های دفاع مقدس به شمار می آید.

رزمنده پیشکسوت دوران جهاد و شهادت از حضور غرور آفرین ۳۰ رزمنده از شهرستان رزن و درگزین در این عملیات خبر داد و افزود:شهید ابراهیمعلی معصومی به عنوان فرمانده گردان کمیل تیپ محمد رسول الله، حاح ستار ابراهیمی که بعدها در کربلایی ۵ به شهادت رسید، شهید علی هژیر تقی پور از روستای خیگان، شهید محمود محرابی از ورقستان، شهید علی اسدی، شهید نبی الله نقوی، رزمنده علی نقوی از آب باریک در این عملیات حضور پررنگی داشته اند.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55512
  • دیدگاه‌ها برای حضور پر رنگ رزمندگان رزن و درگزین در عملیات فتح المبین/ همدانی ها فرماندهان میدانی عملیات فتح المبین بودند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.