• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
ائمه جمعه استان همدان:

حضور پرشور مردم در انتخابات، یاس دشمنان را به دنبال داشت

  • کد خبر : 212280
  • 11 اسفند 1402 - 15:34
حضور پرشور مردم در انتخابات، یاس دشمنان را به دنبال داشت
در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، ائمه جمعه استان تاکید کردند: هر ملتی که در عرصه ها حضور پرشور داشته باشد، استکبار جهانی از میل حمله به آن ملت مایوس می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری، امام جمعه موقت همدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: هر ملتی که در عرصه ها حضور پرشور داشته باشد، استکبار جهانی از میل حمله به آن ملت مایوس می‌شود.

وی افزود: حضور مردم عزیز در ۲۲ بهمن امسال نیز دشمن را مایوس کرد.

طاهری با تأکید بر ضرورت انتخاب فردی اصلح، گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که تقوا داشته و مصمم به حل مشکلات مردم از لحاظ دینی، بیکاری، تورم و … باشد.

وی در ادامه خطبه های خود، به وظایف نمایندگان منتخب مردم اشاره کرد و گفت: نمایندگان انتخابی مردم نیز باید درد مردم را درک کنند و نسبت به مشکلات مردم احساس مسئولیت داشته باشند چرا که فردای قیامت آنان نسبت به این مردم و مسئولیتشان می بایست پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت همدان در پایان با اشاره به ترس دشمنان از حضور مردم، گفت: ما به مجلسی نیاز داریم که بتواند با مسئولین خطاکار برخورد کند و از مماشات با آنها بپرهیزد.

تلاشگران برای رونق انتخابات پیروز میدان‌ هستند

امام جمعه شهرستان اسدآباد بازنده انتخابات را زیاده‌خواهان عالم خواند و گفت:  همه کسانی که برای رونق انتخابات تلاش کردند، پیروز هستند ولو رای نیاوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسدآباد چهارمین راهکار لذت از زندگی را احسان و شاد کردن دیگران دانست و گفت: به فرموده قرآن و روایات خوبی انسان در حق دیگران عامل برطرف شدن حزن و مصیبت از انسان است.

وی افزود:  خوشحال کردن خانواده مخصوصاً پدر و مادر تاثیر بیشتری دارد. امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به خودسوزی خلبان آمریکایی، آن را نشانگر اوج جنایت وحشیانه آمریکا و اسرائیل در فلسطین دانست‌. ‌

وی تصریح کرد: دیروز رقابت و مسابقه نامزدها و حامیانشان بود امروز ثمره از مردم میگیرند و فردا رفاقت و جشن مشارکت است حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی بازنده انتخابات را زیاده‌خواهان عالم خواند و گفت:  همه کسانی که برای رونق انتخابات تلاش کردند، پیروز هستند ولو رای نیاوردند.

حماسه انتخاباتی دیگری در راه است

امام‌ جمعه شهرستان فامنین در خطبه نماز این هفته گفت: ضمن عاقبت بخیری نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری اشاره به حماسه ملی در این روز ۱۱ اسفند کرد و از مردم شریف شهرستان جهت حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی‌گیری دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری با اشاره به تقوای لازم و توجه به قانون انتخابات و مشارکت در انتخابات این روز ملی مبنای ما قرآن و احکام اسلامی است.

امام جمعه شهرستان فامنین توجه ویژه به رعایت اخلاق انتخاباتی را تاکید کرد و بیان داشت: مردم ندای رهبری را لبیک گفتند و در پای صندوق‌های رأی‌گیری مشارکت کردند، این آرای مردم برای تعیین نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری است‌.

وی افزود: اخلاق انتخاباتی مهمتر از خود انتخابات است و حضور مردم در این حماسه هم مهمترین است.

امام جمعه فامنین اضافه کرد: دو وجه در انتخابات وجود دارد، اگر مد نظر ما فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب باشد وجه نوری است و اگر مدنظر چراگاه شیطان باشد نگاه ناری می‌شود یعنی الهی نیست، انتخابات یک عرصه بزرگی هست که ایمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی به مردم توصیه کرد: برای انتخاب افراد اصلح باید شاخص‌های نماینده تراز انقلاب را معیار قرار دهیم تا گرفتار دامن شیطانی نشویم. حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری با اشاره چراگاه شیطان گفت: نباید طوری حرکت کنیم که باعث دو دستگی و سه دستگی در جامعه شویم، همه باید یک‌دل و یک‌صدا برای شیطان و دشمنان انقلاب را مأیوس و ناامید کنیم.

غفاری اظهار داشت: از حق رای خودتان به معنایی واقعی کلمه بیشترین فرصت را بهره‌مند شوید، یعنی با حضور کامل در پای صندوق‌های رأی‌گیری حاضر شوید. حضور دشمن شکن مردم بار دیگر حماسه‌ای برای ملیت ایران و مشت دندان شکن بر دشمنان اسلام و کشور است. با تقدیر از دست اندرکاران و موکب‌داران، هیئت‌های روز نیمه شعبان، مناسبت ۱۴ اسفند را روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را گرامی داشت و روز احسان و نیکوکاری را ارزشمند خواند. در پایان نکته دیگر را در شهرستان قابل تحسین دانست و که دعوت از سه نماینده مجلس خبرگان بود و تا با گفتمان‌سازی و گفتگو در مورد برنامه‌های خود در آینده قدم بردارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212280
  • دیدگاه‌ها برای حضور پرشور مردم در انتخابات، یاس دشمنان را به دنبال داشت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.