• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

حساسیت نسبت به رعایت بهداشت عمومی در جامعه باید افزایش پیدا کند

  • کد خبر : 80324
  • 02 شهریور 1399 - 12:02
حساسیت نسبت به رعایت بهداشت عمومی در جامعه باید افزایش پیدا کند

عباس نجفی گفت: در حوزه تهدید علیه بهداشت عمومی باید ضمانت اجراء بسیار قوی باشد تا حساسیت نسبت به آن در جامعه افزایش یابد و در این خصوص جایی برای مسامحه و مساعدت وجود ندارد. به گزارش عصر همدان، عباس نجفی معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان […]

عباس نجفی گفت: در حوزه تهدید علیه بهداشت عمومی باید ضمانت اجراء بسیار قوی باشد تا حساسیت نسبت به آن در جامعه افزایش یابد و در این خصوص جایی برای مسامحه و مساعدت وجود ندارد.

به گزارش عصر همدان، عباس نجفی معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جلسه پیشگیری از جرایم امنیت و بهداشت عمومی با بیان اینکه امنیت و سلامت طبق روایت ائمه(ع) نعمت‌هایی ناشناخته هستند که زمانی اهمیت آن درک می‌شود که با خلاء آن روبه‌رو شویم، اظهار کرد: بهداشت و امنیت دو شاخصه اصلی توسعه یافتگی در تمام کشورها هستند و می‌طلبد در این حوزه متولیان به فراخور وظایفی که دارند این مسئله را پیگیری نمایند اما گاهی عدم تعامل بین دستگاهی دیده می‌‌شود لذا همکاری و هماهنگی حداکثر همه دستگاه‌ها را تامین سلامت عمومی می‌طلبد.

وی ادامه داد: بهداشت عمومی چه در زندگی فردی و چه در حوزه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر که تمام دنیا با ویروس کرونا مواجه است یکی از بزرگترین تهدیدات، مسائل مربوط حوزه بهداشت می‌باشد که ضمن تشکر از مدافعان سلامت می‌طلبد همه دستگاه‌ها برای کمک به کادر پزشکی قدم برادرند البته خلاءها و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید مرتفع گردد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به اعلام گزارشات تخلفات در سامانه سجام از سوی دیده‌بانان پیشگیری بیان کرد: روزانه بالغ بر ۱۰ گزارش در رابطه با بحث تخلفات بهداشتی به سامانه سجام واصل می‌شود که پس از صحت‌سنجی، پیگیری‌های مربوطه انجام می‌گردد. باید در نظر داشت در شرایط امروز اگر یک شخص یا مجموعه نسبت به مسائل بهداشتی توجه نداشته باشد سلامت کل جامعه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

نجفی با بیان اینکه ضمانت اجراء موجب بهتر انجام شدن قوانین خواهد بود، اظهار کرد: رعایت قوانین و دستورالمعل‌های بهداشتی در میان مردم تبدیل به یک فرهنگ شده است ولی برخی از افراد نیز وجود دارند که به این مسائل بی‌توجه هستند و موجب می‌شوند دیگران نیز نسبت به رعایت اصول بهداشتی بی‌توجه شوند و هزینه‌های زیادی به جامعه تحمیل شود؛ به همین دلیل اعمال ضمانت اجراء ضرورت زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تهدید علیه بهداشت عمومی باید ضمانت اجراء بسیار قوی باشد تا حساسیت نسبت به آن در جامعه بالاتر برود و در این خصوص جایی برای مسامحه و مساعدت وجود ندارد و ضمانت اجراء نسبت به کسانی که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند قابل اغماض نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: بیشترین تهدید حوزه سلامت ما در مراکز صنعتی است و باید بر روند تولید، کنترل مستمر توسط مسئول فنی صورت بگیرد اما در خیلی از مراکز صنعتی مسئول فنی حضور ندارد و در مراکزی که نیز وجود دارد کیفیت حضور پایین است زیرا این فرد با واحد تولیدی نباید ارتباط مستقیم داشته باشد اما در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم، متأسفانه برخی قوانین بر روی کاغذ تصویب شده یاقی مانده و اجرا نمی‌گردد.

نجفی اضافه کرد: بحث سلامت و امنیت بعد حاکمیتی دارد و نمی‌توانیم اجراء آن را به یک نفر واگذار کنیم، همه دستگاه‌های متولی ضمن نظارت و بازرسی از محیط، باید در این حوزه با جدیت پیگیر باشند.

وی اذعان کرد: پلیس محترم نظارت بر اماکن به همراه اتاق اصناف و مدیریت بهداشت استان باید در این حوزه ورود پیدا کنند و گشت‌های مشترکشان در موضوعات تخصصی و فنی نیز باید تقویت گردد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: یکی از محل‌هایی که بیشتر باید مورد توجه واقع شوند، آزمایشگاه تایید کیفیت و سلامت محصولات صنعتی است که به دستورالعمل‌های بهداشتی در نحوه نمونه‌گیری‌های توجه نمی‌شود و لازم است بر نحوه فعالیت آزمایشگاه‌ها نظارت شود.

 

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80324
  • دیدگاه‌ها برای حساسیت نسبت به رعایت بهداشت عمومی در جامعه باید افزایش پیدا کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.