• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

حریم رودخانه‌ها به‌عنوان انفال باید رفع تصرف شود

  • کد خبر : 120999
  • 22 تیر 1400 - 10:36
حریم رودخانه‌ها به‌عنوان انفال باید رفع تصرف شود

حسین قراباغی تأکید کرد: با توجه به اینکه حریم رودخانه‌ها جزو انفال است، باید رفع تصرف شود. به گزارش عصرهمدان؛ حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در نطق پیش از دستور چهاردهمین صحن شورا اظهار کرد: با اشاره به طرح احیای رودخانه‌های همدان، گفت: با توجه به اینکه بستر و […]

حسین قراباغی تأکید کرد: با توجه به اینکه حریم رودخانه‌ها جزو انفال است، باید رفع تصرف شود.

به گزارش عصرهمدان؛ حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در نطق پیش از دستور چهاردهمین صحن شورا اظهار کرد: با اشاره به طرح احیای رودخانه‌های همدان، گفت: با توجه به اینکه بستر و حریم رودخانه گنجنامه به‌عنوان یک مسیر تفریحی و گردشگری، حدود ۴ کیلومتر است؛ مردم و گردشگران در صورت آزادسازی بستر و حریم این رودخانه سود می‌برند.

وی معتقد است: آزادسازی بستر و حریم رودخانه گنجنامه، گنجینه‌ای برای شهر همدان است که در صورت اجرای طرح، نقطه قوت گردشگری استان خواهد بود؛ از این‌رو انتظار می‌رود این اقدام مورد توجه مدیریت‌شهری قرار گیرد.

قراباغی با اشاره به پیگیری‌های حدود یک سال و نیم کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا به‌منظور آزادسازی بستر و حریم رودخانه گنجنامه، افزود: با توجه به اینکه مردم توان خریداری باغ‌های ۵ میلیاردی عباس‌آباد و گنجنامه را ندارند؛ گفت: تنها راه‌حل برای استفاده عموم مردم از مسیرهای خدادادی گنج‌نامه و عباس‌آباد به‌عنوان انفال عمومی، آزاد سازی حریم رودخانه‌های این مسیر است که باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد..

وی با اشاره به تأکیدات دادستان همدان مبنی بر آزادسازی حریم این مسیرهای گردشگری، اظهار کرد: با توجه به اینکه مجری مطالعات این طرح، دانشگاه بوعلی سینای همدان است؛ اما باید مطالعات توسط آب منطقه‌ای صورت بگیرد تا محدود بستر و حریم آن مسیر به‌منظور بازگشایی مشخص شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اکثر حریم رودخانه‌های گنجنامه مورد تصرف باغداران قرار گرفته است و حتی برخی در محدوده بستر هم دیوارکشی داشته‌اند؛ ادامه داد: در صورت آزادسازی بستر و حریم رودخانه گنج‌نامه، شهرداری همدان وعده است که به صورت طبیعی نسبت به بازسازی محیط آن اقدام خواهد کرد.

قراباغی ضمن قدردانی از دادستان همدان به‎منظور ورود جدی برای و آزادسازی بستر و حریم رودخانه گنجنامه، گفت: با همت دادستان، جهاد کشاورزی استان، شورای شهر و شهرداری همدان موانع بازگشایی این مسیر گردشگری برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بزودی جلسه این کمیسیون تخصصی با حضور دادستان، آب منطقه‌ای استان، جهاد کشاورزی استان و شهرداری به‌منظور تعیین‌تکلیف آزادسازی بستر و حریم رودخانه گنجنامه برگزاری خواهد شد؛ معتقد است: آب منطقه‌ای استان در این زمینه قصور کرده است؛ زیرا بر اساس قانون باید بر اساس نظر و طرح این مجموعه، محدوده بستر و حریم مشخص و آزادسازی شود.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=120999
  • دیدگاه‌ها برای حریم رودخانه‌ها به‌عنوان انفال باید رفع تصرف شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.