• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

حجاب، امری فطری و محافظت کننده از زنان

  • کد خبر : 208738
  • 17 دی 1402 - 6:46
حجاب، امری فطری و محافظت کننده از زنان
حجاب اقتضای انسانیت است، در قصه آفرینش نیز زمانی که آدم و حوا احساس برهنگی کردند سعی داشتند خود را بپوشانند و همین یک امر فطری در وجود انسان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» مسئله حجاب در شرایط کنونی جامعه با اتفاقاتی که در سایه بی‌توجهی مسئولان فرهنگی طی سال‌های اخیر رخ داد تبدیل به موضوعی پر از شبهه برای جوانان خصوصا دختران نوجوان شده است.
با آن که بسیاری از دختران نسبت به داشتن حجاب معتقدند اما برخی از آن‌ها در این خصوص سوالاتی دارند که نیاز به پاسخ‌دهی به موقع دارد.

فائزه یکی از دختران نوجوان همدانی است که ۱۳ سال سن دارد و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» یا اشاره به اینکه داشتن حجاب را به عنوان یکی از دستورات خدا قبول دارد، گفت: من سوال دارم که چرا اصلا خدا حجاب را برای زنان قرار داد اما مردها می‌توانند راحت‌تر در جامعه باشند؟

وی با بیان اینکه حفظ حجاب سخت است، افزود: چرا خداوند انجام این کار سخت را واجب کرده است؟

دختری دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار «عصر همدان» گفت: من فلسفه حجاب را می‌دانم و قطعا داشتن حجاب باعث مصونیت من می‌شود.

سارا با اشاره به اینکه وقت‌هایی که کمی روسری‌اش عقب می‌رود احساس معذب بودن دارد، تصریح کرد: برای من سؤال است که خیلی از دختران چگونه می‌توانند آزادانه در جامعه و جلوی نامحرم قرار گیرند؟

حجاب امری فطری است

یک استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» در خصوص فلسفه حجاب گفت: حجاب ضرورت دین و مورد اتفاق همگان است، اینکه کسی بگوید من مسلمان هستم اما حجاب را نمی‌خواهم غلط است.

خانم ساسانی با اشاره به اینکه اگر کسی که می‌گوید من مسلمانم اما حجاب را رعایت نمی‌کنم بخاطر غلبه شهوات بر او باشد مرتکب گناه شده است، افزود: چگونه کسی خود را مسلمان می‌داند اما در مقام عمل تسلیم نمی‌شود؟ مسلمان واقعی باید در برابر تمام دستورات دین و خدا تسلیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب اقتضای انسانیت است، در قصه آفرینش نیز زمانی که آدم و حوا احساس برهنگی کردند سعی داشتند خود را بپوشانند و همین یک امر فطری در وجود انسان است.

این استاد حوزه با بیان اینکه حجاب مختص جنس خاصی نیست، گفت: همه طبقات نسبت به حفظ آن وظیفه دارند و تنها حدود حجاب و پوشش زن و مرد متفاوت است.

ساسانی با اشاره به سخن علامه طباطبایی در مورد زنان، افزود: ایشان فرمودند زن رکن رکین خانواده است و جاذبه خلقت او دیگری را جذب می‌کند و این موجب پیوند خانواده و جامعه بزرگتر می‌شود.

وی ادامه داد: در اشعار می‌بینیم شاعر لطافت و زیبایی زنان را مطرح می‌کند و پروردگار نیز در قرآن کریم به زنان دستور داده است که خود را بپوشانند پس این موضوع نشان از تفاوت در خلقت زن و مرد دارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه خلقت مردان آمیخته با صلابت است، تصریح کرد: مردان در امر تلاش برای معاش صلابت دارند و به چشم می‌آیند در حالی که زنان با ظرافت و زیبایی دیده می‌شوند.

ساسانی با تاکید براینکه در مباحث روانشناسی نیز تفاوت در زن و مرد وجود دارد، گفت: در این حوزه آستانه تحریک پذیری مرد پایین تر از زن است و با نگاه به لذت می رسد در حالی که زنان این‌گونه نیستند و زن و مرد جهان متفاوتی از یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه حجاب حق هر فردی است، افزود: این حق را خدا قرار داده است و امری فطری است و حداقلی دارد.

این استاد حوزه در پایان با تاکید بر اینکه اولین خیر رعایت حجاب به خود انسان برمی‌گردد و بعد به جامعه، گفت: حجاب برای این است ک ضریب امنیت خانم‌ها بالا رود و مورد تعرض قرار نگیرد، حجاب به نوعی فضایی امن برای فعالیت خانم‌ها در جامعه ایجاد می‌کند.

لزوم پاسخ‌دهی به شبهات نوجوان در زمان مناسب

در این گزارش سعی شد تا حد امکان سوالاتی که اکثر دختران نوجوان در خصوص حجاب دارند پاسخ داده شود اما موضوع مهم آن است که پاسخ دادن به این سوالات آنقدر کار سختی نیست که انتظار داشته باشم حتما کارشناسان در جامعه به آن پاسخ دهند.

اگر شبهات کوچک در ذهن نسل جدید برطرف نشود روز به روز بزرگتر می‌شوند و روزی می‌رسد که همچون یک توده سرطانی بزرگ تمام محتویات ذهن این نوجوانان را درگیر می‌کند و آن‌موقع است که پاسخ دادن و قانع کردن آن‌ها سخت است.

بدون شک مدارس یکی از بهترین پایگاه‌ها برای ارتباط صحیح با نسل نوجوان و پاسخ دهی به شبهات آنان است تا خود به این واقعیت برسند که داشتن حجاب دنیای خودشان را زیباتر و امن‌تر می‌سازد.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208738
  • دیدگاه‌ها برای حجاب، امری فطری و محافظت کننده از زنان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.