• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

جوابیه اتاق اصناف استان همدان، در مورد خبر عصر همدان با موضوع” اتاق های اصناف خالی از انصاف”

  • کد خبر : 113950
  • 25 اردیبهشت 1400 - 12:13
جوابیه اتاق اصناف استان همدان، در مورد خبر عصر همدان با موضوع” اتاق های اصناف خالی از انصاف”

در پی درج خبری با عنوان ” اتاق های اصناف خالی از انصاف! ” مورخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری در این پایگاه خبری، اتاق اصناف مرکز همدان، جوابیه ای در پاسخ به این مطلب، برای این پایگاه خبری ارسال کرد که عصر همدان طبق قانون اقدام به نشر آن جوابیه در همین سایت خبری […]

در پی درج خبری با عنوان ” اتاق های اصناف خالی از انصاف! ” مورخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری در این پایگاه خبری، اتاق اصناف مرکز همدان، جوابیه ای در پاسخ به این مطلب، برای این پایگاه خبری ارسال کرد که عصر همدان طبق قانون اقدام به نشر آن جوابیه در همین سایت خبری می کند.

به گزارش عصر همدان، مورخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری، عصر همدان خبر تحصن گروهی کارمندان اتاق اصناف همدان را با عنوان ” اتاق های اصناف خالی از انصاف! ” منتشر کرد که انتشار این خبر مورد اعتراض اتاق اصناف همدان قرار گرفت و این نهاد، جوابیه ای برای خبر فوق تهیه و برای این پایگاه خبری ارسال کرد.

پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مصوب اسفند ۱۳۶۴، که بیان می دارد:” هر گاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، با خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود، ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتبا برای همان نشریه بفرستد و نشریه مزبور مولف است آن گونه توضیحات و پاسخها را در یکی از دو شماره ای که پس از وصول پاسخ منتشر می شود. در همان صفحه و ستون و یا همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است، مجانی به چاپ برساند.”، ضمن تشکر از اتاق اصناف که خود را در برابر رسانه و افکار عمومی پاسخگو دیدند، این جوابیه را جهت اطلاع مردم عزیز همدان باز نشر می کند.

“بسمه تعالی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول محترم پایگاه خبری عصر همدان

سلام علیکم

احتراما”، عطف به خبر شماره ۱۱۰۳۵۵ مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ آن پایگاه خبری با عنوان اتاق های اصناف خالی از انصاف! که در صفحه اینترنتی به نشانی Asrehamedan . ir و صفحات مجازی منتشر شده است، بدینوسبله پاسخ اتاق اصناف مرکز استان همدان با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مصوب اسفند ۱۳۶۴ ، هر گاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، با خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود، ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتبا برای همان نشریه بفرستد و نشریه مزبور مولف است آن گونه توضیحات و پاسخها را در یکی از دو شماره ای که پس از وصول پاسخ منتشر می شود. در همان صفحه و ستون و یا همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است، مجانی به چاپ برساند، به شرح ذیل به حضور اعلام می گردد.

شایان ذکر است با عنایت به ورود بدون مجوز خبرنگار مربوطه به جلسه خصوصی فی مابین هیات رئیسه و کارکنان و همچنین انتشار موضوعات کذب، محرمانه و خصوصی اتاق اصناف. حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی همچنان برای اتاق اصناف همدان محفوظ می باشد.

” اتاق اصناف دارای شخصیتی حقوقی، غیر انتفاعی و غیر تجاری است که کلیه فعالیت های آن مطابق قانون نظام صنفی و تحت نظر کمیسیون نظارت بر اصناف مرکز استان مشتمل بر روسا و نمایندگان بیش از ده دستگاه اجرایی اداره می گردد. با توجه به اینکه کارکنان اتاق اصناف برابر قوانین کار و تامین اجتماعی در این مجموعه بکارگیری شده اند.

فلذا حقوق و دستمزد کارکنان برابر دستورالعمل اجرایی مصوبه شورای عالی کار کشور در هر سال پرداخت می گردد. علی ایحال اتاق اصناف برابر وظایف و اختیارات خود و با عنایت به وضعیت اقتصادی موجود. ضمن همراهی با کارکنان، تلاش خود را جهت احیاء و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان خود طبق سنوات گذشته به کار خواهد گرفت. به نحوی که حقوق کارکنان اتاق اصناف در روز ۳۱ فروردین سال جاری برابر دستورالعمل شورای عالی کار ایشان پرداخت گردید و این پرداخت به هیچ وجه ربطی به پیگیری آن پایگاه خبری ندارد.

همانگونه که اشاره شد اتاق اصناف دارای شخصیتی حقوقی و غیر انتفاعی است و کلیه پرداخت ها و هزینه کرد آن من جمله پرداخت حق الجلسه به برخی از روسای اتحادیه ها بابت حضور در جلسات و اهدایی به پرسنل خدوم و مدافعان سلامت به پاس خدمات ارزشمند آنها بوده است و به حمد الله مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه
های صنفی و بازاریان همواره قدردان زحمات بی شائبه پیشکسوتان بازار و مدافعان سلامت بوده است.

لذا بدینوسیله ضمن رد قاطع تحصن و گزارش خبری به شماره ۱۱۰۳۵۵ مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ علیه اتاق اصناف به اطلاع می رساند در شرایط کنونی که خبرگزاری ها، نشریه های روزنامه ها و سایر مطبوعات وظیفه خطیری در اطلاع رسانی به عموم مردم را دارند و می بایست دوشادوش مردم و دستگاهها گامی موثر در کاهش شایعه
پراکنی و گسترش سطح اطلاع رسانی عمومی در القای آرامش به عموم مردم به خصوص بازاریان برادرد، پیگیری این چنین موضوعاتی بدون هماهنگی با مدیریت اتاق اصناف جزء به شایعه پراکنی و ایجاد اختلاف بین بازاریان که به کرات در سالهای گذشته شاهد آن بودیم، دامن نخواهد زد.

با شیوع ویروس کرونا و تعلمای اکثر واحدهای صنفی که تضییع حقوق و آسیب دیدگی شدید کسبه و بازاریان را به همراه داشته مطبوعات و خبرگزاری ها همچون دوایر گذشته در گذر از بحران، می توانند مرهمی بر درد جامعه اصناف باشند.”

به گزارش عصر همدان؛ یک بار دیگر ضمن تشکر صمیمانه از اتاق اصناف همدان بابت دغدغه مندی و پاسخگویی به مردم و رسانه ها، از این مجموعه صنفی انتظار می رود تا ضمن نظارت بر اصناف، وظیفه حمایتی خود را هم از یاد نبرده و در این شرایط سخت حاکم بر بازار ، کمک حال اصناف باشد. متاسفانه اخبار خوشایندی از اصناف همدان به گوش نمی رسد.

این پایگاه خبری تحلیلی به همراه دیگر رسانه های مستقل و مردمی، بر اساس رسالت رسانه ای خود، آمادگی کامل را برای انعکاس مشکلات اصناف و به صورت متقابل کارکردهای متقابل و واقعی اتاق اصناف و اتحادیه های ذیربط و دستگاههای مجری مرتبط را اعلام می نماید، چون یکی از سوالهای مطرح در اذهان و افکار عمومی ، نقش و کارکردهای این مجموعه در کنترل قیمت ها و کاهش تورم بازار و مقابله با احتکار و… می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=113950
  • دیدگاه‌ها برای جوابیه اتاق اصناف استان همدان، در مورد خبر عصر همدان با موضوع” اتاق های اصناف خالی از انصاف” بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.