• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

جنبش دانشجویی نیازمند تحلیل گذشته است/ذات جنبش دانشجویی، ضد استکبار و ضد آمریکایی

  • کد خبر : 95761
  • 17 آذر 1399 - 20:41
جنبش دانشجویی نیازمند تحلیل گذشته است/ذات جنبش دانشجویی، ضد استکبار و ضد آمریکایی

محسن کاظمی گفت:جنبش دانشجویی نیازمند تحلیل گذشته و نگاه به آرمانها برای آینده است. محسن کاظمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با عصر همدان اظهار کرد: با گذشت بیش از ۶۰ سال از روز خونین دانشگاه تهران در مخالفت با عادی سازی رابطه با کودتاگران استعمارگر ۲۸ مرداد ، جنبش دانشجویی باید […]

محسن کاظمی گفت:جنبش دانشجویی نیازمند تحلیل گذشته و نگاه به آرمانها برای آینده است.

محسن کاظمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با عصر همدان اظهار کرد: با گذشت بیش از ۶۰ سال از روز خونین دانشگاه تهران در مخالفت با عادی سازی رابطه با کودتاگران استعمارگر ۲۸ مرداد ، جنبش دانشجویی باید نگاهی به اعماق آرمانهای ضد استکباری و ضد استعماری که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی نیز شد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در طی سالهای گذشته جریانی در تلاش است تا جنبش دانشجویی ایران را از ماهیت اصلی خود دور کند،ادامه داد:برای آنکه دانشجویان ایرانی به اصل و اساس آرمانهای این حرکت و خیزش واقف باشند نیازمند تحلیل گذشته هستیم.

کاظمی تلاش جریان غربگرای داخلی برای مصادره و تحریف واقعیتهای جنبش دانشجویی را یکی از بزرگترین چالشهای جنبش دانست و افزود:برای آنکه بتوانیم بر این تحریف آشکار پیروز شویم نیازمند یک بازخوانی اساسی در تاریخ جنبش دانشجویی هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی فرصت تاریخی حضور جنبش دانشجویی را یکی از مهمترین مسائل تاریخ معاصر ایران برشمرد و گفت:در سالهای گذشته متاسفانه بنا به دلایل مختلف مسیر حرکتهای دانجشویی یا به سمت انفعال در برابر رویدادهای مهم و غرق شدن حرکتها در مسائل مادی بوده ایم یا اینکه تحریف واقعیتهای دانشجویی به جای واقعیتها در رسانه به عنوان جنبش دانشجویی ترویج شده است.

کاظمی داشتن دغدغه آینده را یکی از عوامل ایجاد مادیگرایی در بین دانشجویان کشور و دوری آنان از حرکتهای آرمانگرایانه برشمرد و افزود:البته جنبش دانشجویی مسلمان با خیزش مجدد در دهه اخیر توانسته است تا مسیر خود را بر اساس آرمانخواهی و عدالت طلبی بازیابد.

وی بزرگترین دغدغه و خواست جنبش دانشجویی مسلمان را برگشت به آرمانهای انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و احیای گفتمان عقلانیت انقلابی بر اساس هندسه فکری عدالت، آزادی، معنویت، مبارزه با فساد، ظلم،استکبار، عزت و حکمت دانست و افزود: بسیج دانشجویی بوعلی سینا در این مسیر در ماه های اخیر به دنیال ایجاد نهضت خیزش مجدد بوده است و برگزاری ده ها کارگاه و سمینار، نشستهای معرفتی با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا در راستای مطالبه گری عالمانه و مجدانه از مسئولین صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95761
  • دیدگاه‌ها برای جنبش دانشجویی نیازمند تحلیل گذشته است/ذات جنبش دانشجویی، ضد استکبار و ضد آمریکایی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.