• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

جلسات عزاداری ملایر در کجا برگزار می شود؟/آمادگی ۱۰ مدرسه برای اقامه عزا

  • کد خبر : 80106
  • 01 شهریور 1399 - 10:09
جلسات عزاداری ملایر در کجا برگزار می شود؟/آمادگی ۱۰ مدرسه برای اقامه عزا

با توجه شیوه نامه بهداشتی و بر اساس درخواست های ارائه شده به آموزش و پرورش تا کنون ۱۰ مدرسه در شهر ملایر در اختیار هیئت های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم گذاشته شده است. به گزارش عصر همدان؛ شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری تجمعات سبب شده است که شرایط برگزاری مراسم ماه عزای […]

با توجه شیوه نامه بهداشتی و بر اساس درخواست های ارائه شده به آموزش و پرورش تا کنون ۱۰ مدرسه در شهر ملایر در اختیار هیئت های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم گذاشته شده است.

به گزارش عصر همدان؛ شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری تجمعات سبب شده است که شرایط برگزاری مراسم ماه عزای امام سوم شیعیان با شراط خاصی همراه شود.

برگزاری مراسم ماه محرم یکی از دغدغه های مردم ایران اسلامی بود که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تصمیم گیری برگزاری این مراسم ها توسط ستاد مقابله با بیماری کرونا سبب شد تا موارد خاصی برای برگزاری این مراسم ها اتخاذ شود.

ستاد مقابله با کرونا پروتکل های لازم رابرای برگزاری مراسم های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر اعلام کرد که یکی از موارد آن برگزاری مراسم در فضای باز بود.
در بخشنامه های این ستاد بیان شد که مدارس و ورزشگاه ها می توانند برای برگزاری مراسم در اختیار هیئت های مذهبی قرار گیرند.

شیوع بیماری کرونا و پروتکل های بهداشتی اعلام شده، سبب شد برخی از هیئات مذهبی با توجه به فضای موجود خود برگزاری مراسم را در فضای باز حسینیه ها و مساجد استفاده کنند و برخی نیز مکان های مختلف را برای برگزاری این مراسم در نظر بگیرند. در ملایر هم با توجه به همین مسائل هیئت های مذهبی مکان های مختلفی را برای برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) درنظر گرفتند که از جمله آن می توان به برگزاری مراسم دهه اول محرم در پارک سیفیه توسط هیئت صادقیه و یا بام ملایر توسط هیئت خادمین شهدا اشاره کرد.

برخی از هیات ها نیز بدون جابجایی و در فضای باز مسجد یا حسینیه مراسم خود را برگزار کردند که از نمونه های آن در ملایر می توان به هیئت مشتاقان کربلا در محوطه ی این حسینیه و هیئت سائلین ابا صالح المهدی(عج) در حیاط مسجد جامع اشاره کرد.

مدارس از دیگر مکان هایی است که با همکاری آموزش و پرورش در اختیار هیئات مذهبی قرار داده شده است و مراسم این ماه در این مکان آموزشی برگزار می شود. در ملایر هیئت های سرچشمه در مدرسه انقلاب، هیئت حزب الله در مدرسه حاج فراهانی، هیئت منتظران امام زمان(عج) در مدرسه حاج محمد ملایری و هیئت جوادالائمه در مدرسه امام خمینی(ره) مراسم خود را برگزار می کنند.

هادی سلگی مدیر آموزش و پرورش ملایر در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با تسلیت فرا رسیدن ماه عزای سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم محرم شرایط خاصی دارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در کشور مراسم عزاداری ایام محرم در باید در فضای باز برگزار شود.

سلگی بیان کرد: بر اساس درخواست هیئت های مذهبی تا کنون ۱۰ مدرسه در شهر ملایر در اختیار آنان برای برگزاری مراسم محرم گذاشته شده است و درخواست های دیگری نیز به دست ما رسیده است که امکان افزایش این آمار وجود دارد.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به فرامین رهبری و بخشنامه ستاد مقابله با کرونا هیئت های مذهبی باز هم جلودار توجه به سلامتی مردم بودند و مکان های مراسم خود را تغییر دادند.

بیان این نکته نیز قابل توجه است که بزرگترین هیئت حضرت ابوالفضل(ع) ملایر که از بزگترین هیئات کشور می باشد برگزاری خود را برای حفظ سلامتی مردم تعطیل کرد.

در پایان باید گفت امسال حسین رنگ غمش فرق می کند و جلوه ای خاص از شعور حسینی به رخ همه دنیا کشیده می شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80106
  • دیدگاه‌ها برای جلسات عزاداری ملایر در کجا برگزار می شود؟/آمادگی ۱۰ مدرسه برای اقامه عزا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.