• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
با تکمیل قطعه اول محقق شد؛

جان تازه در رگ‌های محور نهاوند به فیروزان

  • کد خبر : 208055
  • 04 دی 1402 - 7:21
جان تازه در رگ‌های محور نهاوند به فیروزان
تکمیل قطعه اول و شروع عملیات عمرانی قطعه دوم محور نهاوند به فیروزان و سه‌راهی کنگاور جان تازه‌ای به رگ‌های این محور بخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، محور حادثه‌خیز و خطرناک نهاوند به فیروزان ازجمله جاده‌های اصلی شهرستان نهاوند به استان کرمانشاه است که روزانه شاهد تردد هزاران خودرو است.
در روزهای گذشته وقوع چند حادثه مرگبار در این محور باعث ناراحتی و گلایه شهروندان از طولانی شدن عملیات تعریض و چهار خطه شدن این محور شد.
در هفته گذشته متأسفانه در یک حادثه دل‌خراش هفت نفربر اثر برخورد دو سواری پژو در این محور جان خود را از دست دادند تا اهمیت ساماندهی این محور پرتردد مشخص شود.
چندین سال است که عملیات تعریض و چهار خطه کردن این محور ادامه داشته ولی در دولت سیزدهم این روند بسیار پرشتاب‌تر شده است و بارقه‌های امید را برای ساماندهی و تکمیل این محور در دل شهروندان ایجاد کرده است.
با تکمیل بخش‌هایی از این محور و نصب نیوجرسی هرچند آمار تصادفات کاهش‌یافته ولی شهروندان نیز باید با همکاری با مجریان طرح اجازه اتمام کار را بدهند.
متأسفانه وجود معارض در چند نقطه و اعتراض برخی مردم روستاهای در طول این مسیر که اجازه نصب نیوجرسی را در ورودی روستاهایشان نداده‌اند باعث کند شدن پیشرفت کارشده است.


علاوه بر این موارد، توجه به علائم رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین رانندگی در بخش‌هایی که هنوز نیوجرسی نشده و تعریض آن کامل نشده می‌تواند از تعداد حوادث رانندگی بکاهد.
علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس در خصوص جذب اعتبارات برای محورهای شهرستان و به‌خصوص محور نهاوند به فیروزان گفت: پیرو پیگیری‌های انجام‌شده و جلسه با وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار لازم، زیرسازی و آسفالت قطعه اول این محور حدفاصل پل حاج علیمراد تا سر روستای کهریز در شرف تکمیل شدن است.
وی اظهار داشت: همچنین با ادامه روند زیرسازی قطعه دوم حدفاصل روستای کهریز تا فیروزان، عملیات آسفالت‌ریزی این قطعه تا کارخانه روغن صورت گرفته است.
شهبازی افزود: تکمیل قطعه اول و شروع قطعه دوم محور نهاوند به فیروزان تا سه‌راهی کنگاور باعث کاهش بسیاری از حوادث می‌شود.
وی در ادامه از جذب ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۹ پروژه فعال راه‌سازی در محورهای مواصلاتی و بهسازی محورهای روستایی شهرستان نهاوند خبر داد.
نماینده نهاوند گفت: با پیگیری‌ها و جلسات برگزارشده، عملیات بهسازی، ساماندهی، روکش آسفالت و تعریض بیش از ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی نهاوند بااعتباری بالغ‌بر ۸۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.


وی بابیان اینکه خوشبختانه اکثر محورهای شهرستان در دست‌ساخت و یا بازسازی می‌باشند، گفت: علاوه بر محورهای در محدوده نهاوند با پیگیری‌های صورت گرفته بخش‌هایی از محورهای نهاوند به بروجرد، نهاوند به کرمانشاه و نهاوند به ملایر، علی‌رغم اینکه خارج از حوزه استحفاظی شهرستان و حتی استان همدان است به خاطر تردد بالا و رفاه حال مردم نجیب نهاوند تأمین اعتبارشده است.
شهبازی اظهار داشت: امید داریم با سرعتی که در اجرای پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اتفاق افتاده است هرچه سریع‌تر آن‌ها تکمیل و مورداستفاده شهروندان قرار بگیرند چون اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های شهرستان از اولویت‌های مهم است.
وی ادامه داد: پیرو جلسه با خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ضمن اتمام عملیات روکش آسفالت محور روستای دهنو عبدالملکی، ادامه عملیات نیوجرسی گذاری محور نهاوند به فیروزان و سه‌راهی کنگاور به طول ۳ کیلومتر حدفاصل پل حاج علیمراد تا روستای لیلی یادگار بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد.
شهبازی از دیدار با بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این جلسه بر تسریع در بهره‌برداری فاز اول و تکمیل کامل این محور تأکید شد.
وی با اشاره به اینکه از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در نهاوند دعوت‌شده است، افزود: در این دیدار که پیمانکار پروژه نیز حضور داشت، مقرّر شد فاز اول این محور حدفاصل پل حاج علیمراد تا کهریز هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.


نماینده نهاوند با قدردانی از پیگیری‌ها و مساعدت‌های وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: خوشبختانه ۲۹ پروژه راه‌سازی در شهرستان فعال است و امیدواریم با تداوم این همکاری و حمایت، عقب‌ماندگی شهرستان نهاوند در حوزه زیرساخت‌های راه‌های اصلی و فرعی برطرف شود.
وی بابیان اینکه تقریباً تمام پروژه‌های راه‌سازی شهرستان دارای اعتبار هستند، عنوان کرد: تلاش داریم کمبودهای موجود را طی جلسات مستمر در سطح وزارتخانه رفع کنیم.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208055
  • دیدگاه‌ها برای جان تازه در رگ‌های محور نهاوند به فیروزان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.