• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت سفرهای ریاست جمهوری است/شناسایی ۱۱۳۶ هکتار زمین برای مسکن ملی در استان

  • کد خبر : 154826
  • 18 خرداد 1401 - 9:38
تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت سفرهای ریاست جمهوری است/شناسایی ۱۱۳۶ هکتار زمین برای مسکن ملی در استان

نشست خبری فرزاد تیموری صبح امروز در حالی انجام شد که معاون عمرانی استاندارد ی همدان از روند اجرای پروژه های مهم استان گفت؛ اسکای مال، کارخانه بازیافت هواپیما، سد تالوار و دیگر مواردی که شهروندان چشم به راه اقدام مسئولین برای انجام آن ها هستند. به گزارش عصرهمدان؛ فرزاد تیموری، معاون عمرانی استاندارد ی […]

نشست خبری فرزاد تیموری صبح امروز در حالی انجام شد که معاون عمرانی استاندارد ی همدان از روند اجرای پروژه های مهم استان گفت؛ اسکای مال، کارخانه بازیافت هواپیما، سد تالوار و دیگر مواردی که شهروندان چشم به راه اقدام مسئولین برای انجام آن ها هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ فرزاد تیموری، معاون عمرانی استاندارد ی همدان صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه در سفرهایی که رئیس جمهور در سطح کشور دارند پروژه های زیادی انجام می شود و ما از بهمن ماه سال گذشته جلساتی با سازمان های مختلف داشتیم و پروژه هایی که قرار است از محل سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شود را جمع بندی کرده ایم.

وی افزود: کل پروژه های سفر ریاست جمهوری در استان همدان جمع بندی شد و استان آمادگی کامل برای سفر ریاست جمهوری را دارد.

معاون عمرانی استاندارد ی همدان گفت: سعی شده در تمام شهرستان ها از اعتبارات استفاده شود تا جایی بی بهره نماند؛ یکی از پروژه ها چهارخط کردن محور علیصدر همدان است که مشکلات زیادی دارد و دو نقطه گردشگری مهم علیصدر و لالجین را به هم وصل می کند.

وی از دیگر پروزه های مدنظر، آبرسانی از سد تالوار و همچنین کنار گذر غربی همدان و پروژه های کلان دیگر را نام برد که در بهبود شرایط تاثیر بسزایی دارد.

تیموری گفت: اقدام ملی مسکن در دولت قبل هم وجود داشت که ۵۸۰۰ نفر ثبت نام کردند ولی فقط برای ۱۸۰۰ نفر مسکن تهیه شد و بقیه بی بهره ماندند.

معاون عمرانی استاندارد ی همدان افزود: مسکن ملی مهر در شهرک فرهنگیان دغدغه خاطر ماست؛ متاسفانه زمین این پروژه با آنکه مورد بررسی قرار گرفته، خاکش باید حتما اصلاح و باروری شود، بنابراین نهایتا جمع بندی شد با استفاده از ستون های سنگی حفر و شن داخل ستون ها ریخته شود، تا حفر چاهها و پر کردن با مصالح سنگین پر شود و ستاد اجرایی فرمان امام بعنوان پیمانکار انتخاب شده و با شرکت جهاد نصر همدان کار پر توان شروع به کار می شود.

وی در بخش بعدی سخنانش تاکید کرد: استعفای مدیرکل راه و شهرسازی، هنوز به استاندارد ی اعلام نشده است و براساس شنیده ها گویا ایشان استعفای خود را به وزارتخانه داده اند.

معاون عمرانی استاندارد ی همدان اظهار کرد: در خصوص سایر شهرستانها برای مسکن ملی، جلسات متعددی برگزار شد و با توجه به ثبت نام شهروندان، آخرین اقدامات انجام شده و ۱۱۳۶هکتار زمین در سطح استان برای مسکن ملی شناسایی و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محدوده شهر همدان از دیرباز به حدی کم گرفته شده بود که اصلاً زمینی در دسترس نبود؛ بنابراین به دنبال پهنه های بیشتر رفتیم و شهر گسترده تر شد؛ لذا از زمین مسکن و شهرسازی در قسمت پشت شورین، ۶۸۰ هکتار تحت قالب طرح جامع اضافه شد که در نهایت نیز قرار شد این مساحت را از طرح جامع جدا کنیم، در نهایت با مکاتباتی که انجام شد مصوب شد این ۶۸۰ هکتار به شهر همدان الحاق شود.

تیموری ادامه داد: سد تالوار در سال ۹۲ افتتاح شده و هدفش تامین آب شرب همدان بوده است که البته در چند سال اخیر پروژه ‌کاملاًًً تعطیل بود؛ اما در نهایت با بررسی هایی که انجام شد این پروژه تامین آب همدان با قدرت آغاز و در سه مرحله اعتبار چشمگیری اختصاص داده شد و جزو اولویت دارترین پروژه های سطح کشور است.

معاون عمرانی استاندارد ی همدان گفت؛ غار علیصدر که به عنوان پیشانی گردشگری غرب کشور مطرح است، به مدت دو سال تعطیل بود که خوشبختانه بازگشایی شد و در عید ۱۴۰۱ شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی در همدان بودیم و تصمیم بر بازگشایی غار گرفته شد. مشکلات درون غار نیز با منابع حاصله و گردشگری تامین شد و یک طرح جامع برای غار دیده شده؛ البته طرح نهایی مدنظر برای غار اعلام می شود و افق روشنی دارد.

تیموری کنار گذر غربی همدان را نیز یکی دیگر از پروژه های مهم برشمرد و افزود: از آنجاییکه همدان در محل تردد غرب کشور قرار دارد و شاهد ترافیک های سنگین هستیم، خوشبختانه طرح کنار گذر غربی برای رفع مشکل ترافیک طراحی شده و طراحی آن بصورتی است که کلیه ورودها از  سمت غرب کشور وارد شهر نشوند و فاز اول این طرح نیز افتتاح شده است.

وی افزود: مرکز بازیافت هواپیما در همدان نقطه ای شروع برای فعالیت های زیادی است و در ایجاد اشتغال بسیار موثر خواهد بود.

تیموری گفت:با توجه به نامه نگاری هایی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شد پروژه ی اسکای مال، مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد می کند لذا مطالعات ترافیکی این طرح مجددا انجام می شود.

معاون عمرانی استاندارد ی همدان در پایان گفت: ایستگاه راه آهن شهر همدان در داخل شهر قرار نداشته و در ۶۸۰ هکتار الحاق شده قرار گرفته است؛ لذا اولویت برای ما فعلا این است که ایستگاه را مجهز کنیم.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154826
  • دیدگاه‌ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت سفرهای ریاست جمهوری است/شناسایی ۱۱۳۶ هکتار زمین برای مسکن ملی در استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.