• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
آیا بخت با تویسرکانی ها یار می شود؟

تویسرکان میزبان بازرسان فائو برای ثبت جهانی گردو

  • کد خبر : 197819
  • 28 شهریور 1402 - 9:34
تویسرکان میزبان بازرسان فائو برای ثبت جهانی گردو
فرماندار تویسرکان از سفر بازرسان فائو به شهرستان در روزهای 29 و 30 شهریور ماه خبر داد و گفت: امیدواریم نتایج این بازرسی به گونه‌ای رقم بخورد تا گردوی این دیار با ثبت در سازمان فائو، جهانی شود و سفیری باشد برای شناساندن فرهنگ قوی پایتخت طلای سبز ایران به مردمان جهان و نوید بخش رشد اقتصادی منطقه.

«حسین افشاری» در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با تبریک به مردم شریف تویسرکان به مناسبت جهانی شدن کاروانسرای شهر فرسفج، گفت: با جهانی شدن این کاروانسرا، امیدها برای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی شهرستان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این مهم در جذب توریسم خارجی بسیار اثر ارزشمند است و یک جذبه ثابت و ماندگار برای گردشگران است، که در گذر زمان اثرات مثبت خود را بر زندگی و معیشت مردم خواهد گذاشت.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در گرو توجه به تمامی ظرفیت های شهرستان است، افزود: با این تفکر و برنامه ریزی با همکاری تنگاتنگ و وحدت مسوولان متولی و تلاش نماینده شهرستان برای ثبت جهانی گردو، گام های پایانی ثبت جهانی گردو را استوارتر برداشته‌ایم.

افشاری تصریح کرد: حال مردمان این دیدار در تدارک میزبانی از بازرسان فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) برای مقدمه چینی به منظور ثبت جهانی گردوی بهشت غرب هستند و قرار است این بازرسان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری (۲۹ و ۳۰ شهریور ماه) به پایتخت طلای سبز ایران بیایند.

گردویی که سفیر فرهنگی ـ اقتصادی پایتخت طلای سبز ایران است

وی عنوان کرد: بازرسی به گونه ای رقم بخورد تا گردوی این دیار با ثبت در سازمان فائو، جهانی شود و سفیری باشد برای شناساندن فرهنگ قوی پایتخت طلای سبز ایران به مردمان جهان و نوید بخش رشد اقتصادی منطقه.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: بی تردید ثبت جهانی محصول استراتژیک تویسرکان که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد مردم این شهرستان مستقیم یا غیر مستقیم وابسته آن است، می تواند کارگشای توسعه اقتصادی باشد.

افشاری گفت: در طول یکی دو سال اخیر جلسات متعددی برای ثبت جهانی تویسرکان برگزار شده که رقم آن از تعداد جلسات شورای تأمین شهرستان بالاتر است، اما به دلیل آن که نباید حساسیت رُقبای خارجی تحریک می شد، عمده جلسات خبری نشده بود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197819
  • دیدگاه‌ها برای تویسرکان میزبان بازرسان فائو برای ثبت جهانی گردو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.