• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خبر داد:

توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموز در اسدآباد

  • کد خبر : 208109
  • 05 دی 1402 - 0:24
توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموز در اسدآباد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 10 هزار و 655 دانش‌آموز در شهرستان در حال تحصیل هستند، گفت: از این تعداد نفر دانش‌آموز مدارس ابتدایی شیر دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ شیر؛ تغذیه‌ای کامل، مناسب و سالمی است که اگر به موقع و درست به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی مصرف شود، تأثیر بسزایی در ذهن و جسم هر فردی خواهد داشت.
از مفید بودن شیر می‌توان به داشتن مواد مغذی مهم مانند پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی اشاره کرد که قطعاً به رشد و توسعه سالم افراد به خصوص کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.
البته ویتامین‌های متنوع دیگری مانند ویتامین‌های A، D و B12 هم در شیر موجود است برای سلامتی چشم‌ها، استحکام استخوان‌ها و رشد سلول‌های عصبی کمک زیادی می‌کند.
یکی از سیاست‌های دولت در مدارس در گذشته توزیع شیر رایگان برای تشویق کودکان و نوجوانان به این تغذیه مناسب و سالم بود تا از تغذیه نامناسب از جمله فست‌فود جلوگیری شود.
حال پس از چندین سال وقفه در توزیع شیر به صورت رایگان در بین دانش‌آموزان کودک و نوجوان بار دیگر این طرح در مدارس در حال اجراست.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، از طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت همزمان با سراسر استان همدان آغاز شده است.
سجاد محمدی‌شمیم با بیان اینکه شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی استریل ۲/۵ درصد چربی دربین تمامی دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی توزیع می‌شود، افزود: در این طرح، یک پاکت شیر رایگان در هفته بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۵۵ دانش‌آموز در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۵۳۱ نفر پسر و ۵ هزار و ۲۱۴ نفر دختر در حال تحصیل هستند، افزود: تمامی مدارس ابتدایی دولتی شامل همه دانش‌آموزان ابتدایی دختر و پسر شهرستان فعلاً هفته‌ای یک روز را شیر رایگان دریافت خواهند کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یادآور شد: قرار است از در روزهای آینده هفته‌ای دو روز یک پاکت شیر رایگان بین دانش‌آموزان توزیع شود.
وی توزیع شیر را در مدارس نویدبخش خواند و افزود: این تغذیه مناسب و سالم و مفید به سلامتی جسم و ذهن دانش‌آموزان و تقویت آن کمک زیادی می‌کند که این طرح مفید پس از ۶ سال توقف در سال تحصیلی امسال محقق شده است.
محمدی‌شمیم فرهنگ‌سازی توزیع و مصرف شیر همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش‌آموزان در مدارس سراسر شهرستان را از جمله سیاست‌های و مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش برشمرد.
وی از تمامی مدیران مدارس خواست تا علاوه بر نظارت در توزیع شیر، در مصرف درست آن هم بین دانش‌آموزان دقت و نظارت داشته باشند.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208109
  • دیدگاه‌ها برای توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموز در اسدآباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.