• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان همدان

  • کد خبر : 210589
  • 14 بهمن 1402 - 20:28
تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان همدان
تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار و بهروز محمدی‌مهر بعنوان رئیس جدید دادگستری استان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان با حضور معاون اول قوه قضائیه و مسؤلین استانی در استانداری همدان برگزار شد.

رئیس سابق دادگستری استان همدان در این مراسم به بیان آمار و اقدامات بیش از چهار سال از زمان مدیریتی خود پرداخت و گفت: در مراسم معارفه خود ۱۰ مورد از اهداف مد نظر را عنوان کردم و امروز خوشحالم که این موارد مورد توجه قرار گرفته است.

محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه طرح ابتکاری معتذرین در استان همدان اجرا شد، افزود: در این طرح تاکنون ۳۴ هزار متهم ابراز ندامت و ۲۱ هزار شاکی از حق خود گذشتند.

وی با اشاره به رتبه اول قضات همدان از حیث اتقان آرا را با ۱۱ درصد نقض در کشور، عنوان کرد: اقداماتی قاضی‌محور، شعبه‌محور و حوزه‌محور در دست داشتیم و به سوی هدف خود پیش رفتیم.

رئیس سابق دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه افزایش مجازات‌های جایگزین حبس انجام شد و در مهرماه گذشته بیش از دو هزار نفر اقدام به جمع‌آوری ۱۵ تن زباله کردند که اقدامی نمادین، اثر گذار و فرهنگ ساز بود.

عدالتخواه با بیان اینکه در آمار عفو شدگان نیز رتبه خوبی کسب کردیم، گفت: با این حال برخورد جدی با اراذل و اوباش به طور جدی مورد نظر بود که البته زمینه را برای اصلاح آنها نیز فراهم شد.

وی به تعداد دادگاه‌های تجدید نظر استان که ۱۱ شعبه بود اما امروز به ۱۸ شعبه ارتقا یافته است اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۱۱ دادگاه بدوی اضافه شده، هرچند تعداد پرونده‌ها زیاد است اما این دادگاه‌ها اقدامات مهمی انجام دادند.

رئیس سابق دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ جلسه با نظرات چند قاضی برای بیش از ۶ هزار پرونده بررسی شده که این طرح در کشور نیز مورد توجه قرار گرفت.

مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف مورد توجه است

در ادامه این مراسم رئیس جدید دادگستری استان همدان با بیان اینکه ارتباط و تعامل با نماینده ولی فقیه در استان و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار او است، گفت: تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای تحقق اهداف اهمیت دارد.

بهروز محمدی‌مهر با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای تحول در حوزه برون‌سازمانی و درون‌سازمانی دادگستری استان مد نظر است، افزود: تقویت شوراهای حل اختلاف و ایجاد زمینه‌ی صلح و سازش در دادگستری استان یکی از اهداف مهم است.

رئیس دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: برای رسیدگی دقیق به پرونده‌ها همکاران مجرب جوان در کنار همکاران باتجربه مشغول به کار می‌شوند تا مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم از از زحمات محمدرضا عدالت‌خواه قدردانی و بهروز محمدی‌مهر بعنوان رئیس جدید دادگستری استان معرفی شد.

انتهای خبر/ سع

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210589
  • دیدگاه‌ها برای تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.