• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

توافق با چین و روسیه شکاف عظیمی بر دیوار تحریم‌ها ایجاد می‌کند/جدی بودن مسئله افول و تجزیه آمریکا

  • کد خبر : 144107
  • 18 بهمن 1400 - 9:27
توافق با چین و روسیه شکاف عظیمی بر دیوار تحریم‌ها ایجاد می‌کند/جدی بودن مسئله افول و تجزیه آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی گفت: توافق ایران با چین و روسیه باعث ناراحتی و عصبانیت اروپایی‌ها و آمریکا شده و یک شکاف عظیم بر روی دیوار تحریم‌های آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند. محمدحسن قدیری ابیانه، دیپلمات سابق و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه بسیار […]

کارشناس مسائل سیاسی گفت: توافق ایران با چین و روسیه باعث ناراحتی و عصبانیت اروپایی‌ها و آمریکا شده و یک شکاف عظیم بر روی دیوار تحریم‌های آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، دیپلمات سابق و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه بسیار عظیم و مهم در تاریخ معاصر بود و معادلات جهانی را تغییر داد و سرنوشت کشور را در عرصه‌های مختلف به سمت پیشرفت رقم زد.

وی اظهار داشت: بعضی‌ها فکر می‌کنند با عقب‌نشینی در مقابل آمریکا همه مشکلات حل می‌شود درصورتی‌که اصلاًً این‌طور نیست چون آن‌ها با اصل انقلاب اسلامی مشکل‌دارند و درصدد هستند به ما لطمه بزنند و تحریم‌ها را هم برنمی‌دارند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آن‌ها می‌خواهند ما عقب‌نشینی کنیم و برجام ۲ را امضا و اجرا کنند و می‌خواهند قدرت هسته‌ای و موشکی ما را نابود کنند و اگر هرچه هم آن‌ها می‌گویند را هم انجام دهیم بازهم آن‌ها به تعهدات عمل نمی‌کنند همان‌طور که در برجام عمل نکردند.

قدیری ابیانه افزود: سیاست ما نسبت به غرب باید خنثی کردن تحریم‌ها باشد و این وظیفه همه ما، دولت و ملت و همهٔ بخش‌ها است و باید بدانیم آن‌ها دشمن ما هستند و هرچه عقب‌نشینی کنیم آن‌ها دست از سر ما برنمی‌دارند.

وی ادامه داد: آمریکا رو به افول است و مراحل این افول به‌سرعت در حال طی شدن است و به مرحله سقوط خواهد رسید و جهان به سمت چندقطبی شدن حرکت می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: تورم در آمریکا به ۲۰ درصد رسیده ولی آن‌ها این مسئله را پنهان می‌کنند و در سال گذشته حدود ۴ تریلیون دلار کسری بودجه داشته و برای این کسری بودجه مرتباً دلار چاپ کرده که باعث کاهش ارزش دلار و افزایش تورم می‌شود و این فشار را به تمام کشورهایی که دلار ذخیره کردند وارد می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی کارشناسان پیش‌بینی کردند که ممکن است ارزش دلار به یک‌سوم کاهش یابد و از سویی دیگر دلار که منشأ تجارت و پول بین‌الملل بوده در حال خارج شدن از چرخه تجارت جهانی است و خودشان با تحریم کردن ایران و چین و روسیه و دیگر کشورها بر این روند شتاب می‌بخشند و می‌بینیم که چندین کشور در حال حذف دلار از معاملات هستند.

قدیری ابیانه ادامه داد: خیلی از کارشناسان بر موضوع افول امریکا تأکیددارند و برخی هم تحلیل بر تجزیه آمریکا دارند و جامعه آمریکا هم به این سمت پیش می‌رود و اعتبار آن‌ها در بخش‌های مختلف خدشه‌دار شده است.

وی بیان کرد: خود رهبران جامعه آمریکا اعلام می‌کنند که می‌خواهند امریکا را احیا کنند ولی نخواهند توانست و البته هستند برخی کشورها ازجمله ارتجاع منطقه که امید به آمریکا دارند ولی خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که توانایی نجات آن‌ها را ندارند.

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: تحریم‌های بی‌سابقه و به قول خودشان فلج‌کننده را بر ضد کشور ما اعمال کردند و فکر می‌کردند در کشور قحطی خواهد شد و ما تسلیم خواهیم شد و به مسئولان آن زمان که مرعوب و مجذوب غرب بودند نگاه کرده بودند ولی خوشبختانه نظام ما ولایی است و از این مشکلات عبور کرد.

قدیری ابیانه افزود: خواست آن‌ها اتفاق نیفتاد و ملت ایران اسلامی مقاومت کرد و خوشبختانه دولت جدیدی روی کار آمده که مجذوب و مرعوب آمریکا نیست و دشمن را به‌خوبی می‌شناسد و این خیلی مهم است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: توافق ۲۵ ساله‌ای با چین امضا کرده‌ایم و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به روسیه بر روی یک توافق ۳۰ ساله بحث و تبادل‌نظر شد که این دو توافق یک شکاف عظیم بر روی دیوار تحریم‌های آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: این مسئله آمریکا و اروپایی‌ها را به‌شدت عصبانی و ناراحت کرده است و آن‌ها عواملشان را در داخل به خط کرده‌اند تا بر ضد این توافقات کار کنند و شایعه‌پراکنی کنند.

قدیری ابیانه گفت: امید بستن به اروپا هم بی‌فایده است چون رابطه تجاری اروپا با آمریکا ۱۴۰۰ میلیارد دلار بوده است و قبل از تحریم‌ها با ما ۲۰ میلیارد دلار بوده است و هیچ‌وقت رابطه ۱۴۰۰ میلیارد دلاری را فدای رابطه با ما نمی‌کنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: این خیال خام است و دیدید آقای روحانی و ظریف بعد از خروج امریکا از برجام اعلام کردند ما با اروپا کار می‌کنیم ولی دیدیم اروپا با ما کار نکرد ولی اروپایی حاضر هستند یک کارهایی بکنند تا وقت و فرصت را برای ضربه زدن از ما بگیرد.

وی در پایان گفت: انشا الله ما راه خودمان را می‌رویم و انقلاب وارد گام دوم شده است و گام‌های بعدی را هم طی می‌کنیم و نسبت به قبل از انقلاب خیلی پیشرفت کردیم و این راه را به یاری خدا ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=144107
  • دیدگاه‌ها برای توافق با چین و روسیه شکاف عظیمی بر دیوار تحریم‌ها ایجاد می‌کند/جدی بودن مسئله افول و تجزیه آمریکا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.