• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

تلف شدن ماهی ها در نهاوند در اثر خشکسالی و تلاش شهروندان برای نجات آنها+فیلم

  • کد خبر : 118632
  • 03 تیر 1400 - 9:07
تلف شدن ماهی ها در نهاوند در اثر خشکسالی و تلاش شهروندان برای نجات آنها+فیلم

بر اثر خشک شدن رودخانه های شهرستان نهاوند تعداد زیادی از ماهی ها تلف شدند و شهروندان دوستدار محیط زیست برای نجات باقی مانده ماهی ها تلاش می کنند. به گزارش عصر همدان، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از نجات جان هزاران ماهی رودخانه های شهرستان نهاوند که بر اثر نبود […]

بر اثر خشک شدن رودخانه های شهرستان نهاوند تعداد زیادی از ماهی ها تلف شدند و شهروندان دوستدار محیط زیست برای نجات باقی مانده ماهی ها تلاش می کنند.

به گزارش عصر همدان، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از نجات جان هزاران ماهی رودخانه های شهرستان نهاوند که بر اثر نبود آب جاری و خشکسالی در آستانه تلف شدن بودند، خبر داد.

وی اظهار داشت: رودخانه روستای “لیلان” نهاوند بر اثر خشکسالی در حال خشک شدن است در حالی که هزاران ماهی هم بر اثر نبود آب این رودخانه درحال تلف شدن هستند.

سلگی گفت: جوانان حامی محیط زیست در اقدامی خودجوش درصد زیادی از ماهی هایی که در حال تلف شدن در رودخانه روستای لیلان بودند را در مخازن آب ریخته و در رودخانه گاماسیاب رهاسازی کردند.

وی افزود: این شهروندان با اقدامی ستودنی کمپینی جهت نجات ماهی ها تشکیل‌ دادند و با این حرکت نمادین حساسیت خود را نسبت به محیط زیست و ماهیان در حال مرگ نشان دادند.

همچنین به دلیل خشک شدن رودخانه روستای “عسگر آباد” نهاوند تعدادی از ماهیان این رودخانه تلف شدند و تعدادی از آنها توسط شهروندان با رهاسازی در رودخانه روستای “بابارستم” از تلف شدن نجات یافتند.

بارش های کم در سال زراعی جاری در چند سال گذشته در شهرستان نهاوند بی سابقه بوده و مشکلات کم آبی را در پی داشته است و باعث خشک شدن رودخانه های این شهرستان شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=118632
  • دیدگاه‌ها برای تلف شدن ماهی ها در نهاوند در اثر خشکسالی و تلاش شهروندان برای نجات آنها+فیلم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.