• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تعهد راهداری برای ایمن‌سازی گردنه اسدآباد تا قبل از اربعین، ۱۰ کیلومتر است/رویکرد مردمی در ایستگاه های اربعین امسال

  • کد خبر : 157411
  • 13 تیر 1401 - 9:10
تعهد راهداری برای ایمن‌سازی گردنه اسدآباد تا قبل از اربعین، ۱۰ کیلومتر است/رویکرد مردمی در ایستگاه های اربعین امسال

جلال زارع با اشاره به اینکه تعهد سازمان راهداری در ایمن سازی گردنه اسدآباد، ۱۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که از این میزان تا قبل از اربعین باید ۱۰ کیلومتر به اتمام برسد، گفت: ۸ کیلومتر از این ایمن سازی انجام و تا قبل از اربعین ۲ کیلومتر دیگر انجام خواهد شد، همچنین امسال […]

جلال زارع با اشاره به اینکه تعهد سازمان راهداری در ایمن سازی گردنه اسدآباد، ۱۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که از این میزان تا قبل از اربعین باید ۱۰ کیلومتر به اتمام برسد، گفت: ۸ کیلومتر از این ایمن سازی انجام و تا قبل از اربعین ۲ کیلومتر دیگر انجام خواهد شد، همچنین امسال برنامه های فرهنگی اربعین با رویکرد مردمی است.

به گزارش عصرهمدان؛ رویداد بزرگ اربعین حسینی در راه است و تنها ۲ ماه و ۱۵ روز دیگر باقی مانده و خیل جمعیتی از سطح کشور اسدآباد را به عنوان مسیر کربلا می‌شناسند و رفت و برگشت شان از این مسیر است.

حال در آستانه این رویداد بزرگ مذهبی و فرهنگی بر آن شدیم تا از وضعیت جاده ای و راههای مواصلاتی شهرستان اسدآباد به عنوان مسیری که قدمگاه بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) است، در راستای بهره مندی از این رویداد بزرگ گزارش بگیریم.

پروژه ایمن سازی گردنه اسدآباد شامل نصب نیوجرسی و روشنایی و تعریض جاده از مدتها قبل در حال انجام است که با توجه به تردد و عبور بسیاری از زائران حسینی از این مسیر می‌طلبد که هرچه زودتر این ایمن‌سازی انجام و پایان یابد.

در این زمینه جلال زارع، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با تأکید بر تسهیل راه برای تردد مسافران و زائران حسینی در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: ما طی نامه ای موضوع رفع مشکل حوزه جاده ای و راههای مواصلاتی شهرستان اسدآباد به عنوان مسیر غرب به مرکز را از معاون رئیس جمهور پیگیری کردیم که این موضوع در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعهد سازمان راهداری برای نصب نیوجرسی‌ها و ایمن سازی گردنه ۱۲ کیلومتر بوده است، گفت: البته این سازمان متعهد شده که حداقل تا ۱۰ کیلومتر این پروژه را تا قبل از ایام اربعین حسینی به اتمام برساند که از این میزان ۸ کیلومتر انجام شده و ۲ کیلومتر دیگر تا ده روز دیگر انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد ادامه داد: مابقی مسیر ۱۲ کیلومتری گردنه اسدآباد یعنی حدود ۲۷۰۰ کیلومتر دیگر از این مسیر تعهد شده ازسوی سازمان راهداری به زمان دیگری موکول می‌شود چرا که اعتبارات در این زمینه موجود نیست.

وی یادآور شد: در اجرای نصب نیوجرسی های گردنه اسدآباد عملیات‌های دیگر چون انتقال روشنایی از حاشیه به وسط جاده، و تعریض و آسفالت هم مدنظر است که تا قبل از ایام اربعین حسینی دو کیلومتر دیگر انجام و به میزان ۱۰ کیلومتر خواهد رسید.

زارع با اشاره به کاهش تصادفات با نصب نیوجرسی‌ها در مسیر گردنه اسدآباد، گفت: تنها ایرادی که می‌توان به نصب نیوجرسی‌ها گرفت، موضوع محدود کردن جاده است که آن هم نیاز به تعریض جاده دارد. البته در ایام اربعین باتوجه به سیل جمعیت در تردد از مسیر موجب ترافیک خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرهنگی و اجتماعی و مذهبی اربعین حسینی پرداخت و گفت: رویکرد اصلی ما در اربعینی حسینی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی این است که با محوریت مردم این امر را انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد گفت: البته در حوزه های زیرساختی توجه به اربعین حسینی ما کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157411
  • دیدگاه‌ها برای تعهد راهداری برای ایمن‌سازی گردنه اسدآباد تا قبل از اربعین، ۱۰ کیلومتر است/رویکرد مردمی در ایستگاه های اربعین امسال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.