• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

تصویب اجرای پروژه ۷۲ میلیون دلاری شهرک باغ‌ویلا در شورا

  • کد خبر : 121745
  • 28 تیر 1400 - 9:18
تصویب اجرای پروژه ۷۲ میلیون دلاری شهرک باغ‌ویلا در شورا

ابراهیم مولوی اظهار کرد: اجرای پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی احداث شهرک باغ‌ویلا در همدان با ۷۲ میلیون دلار ارزآوری و اشتغال بیش از ده‌ها هزار نفر مورد تصویب شورای شهر همدان قرار گرفت. به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم مولوی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در شانزدهمین صحن شورا با تأکید بر اینکه شهرک باغ‌ویلا، یک […]

ابراهیم مولوی اظهار کرد: اجرای پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی احداث شهرک باغ‌ویلا در همدان با ۷۲ میلیون دلار ارزآوری و اشتغال بیش از ده‌ها هزار نفر مورد تصویب شورای شهر همدان قرار گرفت.

به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم مولوی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در شانزدهمین صحن شورا با تأکید بر اینکه شهرک باغ‌ویلا، یک پروژه ماندگار در راستای توسعه پایدار و متوازن کهن شهر همدان است؛ گفت: این پروژه مشارکتی دارای هزار واحد باغ ویلا در مساحت ١٠٣ هکتار از اراضی شهرداری همدان عملیاتی خواهد شد.

مولوی اظهار کرد: این پروژه بزرگ شهری با مشارکت شرکت ترکیه‌ای به انجام خواهد رسید که پس از گذشت حدود ۲۸ ماه درگیری در حوزه بروکراسی اداری باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری، موتور محرکه توسعه گردشگری است که رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهر و استان همدان را به دنبال دارد، معتقد است: طراحی، جانمایی و احداث این شهرک در منطقه حاشیه شهری (جاده رباط شورین) موجب ایجاد یک توازن شهری و ارزش افزوده، بالا رفتن کیفیت زندگی شهروندان و عمران و آبادانی مناطق حاشیه‌ای خواهد شد؛ از این‌رو نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: همراهی برای این پروژه تُرک به‌عنوان آورده شهر و استان همدان محسوب می‌شود که امیدوارم در اسرع وقت شاهد امضای قرارداد فی‌مابین و آغاز عملیات عمرانی برای احداث این پروژه تأثیرگذار شهری در روزهای پایانی شورای پنجم باشیم.

نوراله‌زاده: راهکاری برای رفع مشکل صدور پروانه ساختمانی املاک اوقافی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز گفت: طرح پیشنهادی این کمیسیون تخصصی شورا با عنوان «صدور مجوز و پروانه ساختمانی برای املاک تجاری اوقافی فاقد سند شش دانگ» در صحن شورا مورد تصویب قرار گرفت.

نرگس نوراله‌زاده اظهار کرد: در پلاک‌های تجاری که مالکیت آنها به صورت اشتراکی و دارای مالکیت سرقفلی (با اداره اوقاف) به صورت چند مغازه و یا مغازه و مسجد باهم دارای سند شش دانگ هستند، اما به صورت مجزا مورد استفاده هستند، در زمانی که یکی از کاربران برای صدور پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه می‌کنند، به دلیل نداشتن سند شش دانگ به اشتراکی با مشکل مواجه می‌شوند؛ از این‌رو این موضوع روال صدور پروانه را طولانی و دچار مشکل می‌کند.

وی پیشنهاد داشت: در راستای حل مشکل صدور پروانه ساختمانی املاک اوقافی که چندین مغازه و بعضاً با مسجد دارای سند شش دانگ هستند، شهرداری در حدود اختیارات و مالکیت کاربر (با اجاره‌نامه و سند مشاعی) با کسب رضایت از مالک (اداره اوقاف) پروانه ساختمانی یا مجوز تعمیرات را صادر کند.

سلماسی: تعیین قیمت منطقه‌ای باغات بر اساس دسترسی به معبر

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز اعلام کرد: طرح پیشنهادی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا با عنوان «نحوه تعیین قیمت منطقه‌ای باغات بر اساس دسترسی به معبر» در صحن شورا مورد تصویب قرار گرفت.

رضوان سلماسی افزود: از آنجا که برای تعیین قیمت منطقه‌ای باغ‌ها از فاصله افقی معبر اصلی تا باغ در نظر گرفته می‌شود، این مهم فاصله دقیقی نیست؛ زیرا بسیاری از باغ‌ها به دلیل قرارگیری در سطح شیب‌دار و عدم دسترسی به صورت مستقیم دارای فاصله‌های احیاناً دورتر و یا نزدیک‌تر از میزان افقی، اندازه‌گیری وضع موجود است.

وی اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت عدالت در تعیین قیمت منطقه‌ای باغ‌ها بر مبنای فاصله واقعی آنها تا معبر دسترسی و یا اصلی، شهرداری مکلف است قیمت منطقه‌ای باغ‌ها را با توجه به عکسبرادری دقیق معبر و مشخصات طول معبر با UTM، دسترسی باغ را مشخص و بر اساس فاصله واقعی قیمت‌گذاری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121745
  • دیدگاه‌ها برای تصویب اجرای پروژه ۷۲ میلیون دلاری شهرک باغ‌ویلا در شورا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.