• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

تشکیل ۵۲۵۰ پرونده مساکن خسارت‌دیده از سیل در نهاوند/ جذب ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار بازسازی

  • کد خبر : 38638
  • 02 دی 1398 - 10:59
تشکیل ۵۲۵۰ پرونده مساکن خسارت‌دیده از سیل در نهاوند/ جذب ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار بازسازی

علیرضا نثاری با اشاره به تشکیل ۵۲۵۰ پرونده با موضوع مساکن آسیب دیده از سیل در نهاوند، گفت: برای بازسازی و بهسازی واحدهای خسارت‌دیده در سیل امسال  ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته است. مدیر بنیاد مسکن نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه سیل امسال خسارت زیادی به واحدهای مسکونی نهاوند وارد […]

علیرضا نثاری با اشاره به تشکیل ۵۲۵۰ پرونده با موضوع مساکن آسیب دیده از سیل در نهاوند، گفت: برای بازسازی و بهسازی واحدهای خسارت‌دیده در سیل امسال  ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه سیل امسال خسارت زیادی به واحدهای مسکونی نهاوند وارد کرد، گفت:  پرداخت تسهیلات به متقاضیان خسارت‌دیده در سیل همچنان ادامه دارد و عملیات احداث و تعمیر واحدهای مسکونی به ‌سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ در این خصوص کارشناسی و در سامانه پایش کشوری ثبت شده است، اظهار کرد: این پرونده‌ها شامل احداث، تعمیری و معیشتی است.

نثاری  افزود: از این تعداد ۲۳۶۰ واحد احداثی، ۱۹۰۰ واحد تعمیری و ۱۰۷۶ واحد معیشتی و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی احداث و تعمیر می‌شود.

وی با اشاره به‌ سرعت گرفتن ارائه تسهیلات بیان کرد: در کمترین زمان با تلاش کارکنان بنیاد مسکن نهاوند متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند و هم‌زمان با پیشرفت کار تسهیلات را دریافت می‌کنند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند با تأکید بر اینکه تمام سهمیه شهرستان در بخش بهسازی و تعمیری تخصیص‌یافته و جذب‌شده است، ادامه داد: پرداخت تسهیلات عادی نیز طبق روال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه متقاضیان به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی‌شده‌اند تصریح کرد: بیش از ۸۴ درصد پرونده‌های شهرستان عقد قرارداد داشته‌اند.

نثاری با بیان اینکه تسهیلات معیشتی نیز به متقاضیان شناسایی‌شده پرداخت می‌شود، یادآور شد: این کمک‌ها برای افراد نیازمند تحت حمایت نهادهای حمایتی و در مرحله بعد سایر افراد نیازمند در نظر گرفته‌شده است و کمک‌های بلاعوض نیز شامل این متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه استان همدان در بخش بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در سیل ۷۱۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: سهم شهرستان نهاوند از این میزان ۲۰۸ میلیارد تومان تعیین و جذب‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به پیشرفت فیزیکی در واحدهای آسیب دیده، گفت: واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند در مراحل مختلف پیشرفت کار هستند به ‌گونه‌ای که بیش از ۴۵۰ واحد موفق به اخذ پایان کار شده و ۷۵۰ واحد در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

نثاری در پایان بیان کرد: علاوه بر تسهیلات مربوط به سیل حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات عادی برای سایر متقاضیان طبق روال معمول کار بنیاد مسکن در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/س.و

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38638
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل ۵۲۵۰ پرونده مساکن خسارت‌دیده از سیل در نهاوند/ جذب ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار بازسازی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.