• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تشکر از هیئت ها بخاطر رعایت نظم و دستورالعمل های بهداشتی/دولت تمام توان خود را برای حل مشکلات زندگی مردم به کار بندد

  • کد خبر : 81066
  • 07 شهریور 1399 - 17:19
تشکر از هیئت ها بخاطر رعایت نظم و دستورالعمل های بهداشتی/دولت تمام توان خود را برای حل مشکلات زندگی مردم به کار بندد

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان، ظهر امروز مصادف با هشتم محرم، در برخی شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد. به گزارش عصر همدان، نماز عبادی سیاسی جمعه، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امروز در برخی از شهرستان های استان برگزار شد. ائمه جمعه ضمن گرامیداشت […]

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته استان، ظهر امروز مصادف با هشتم محرم، در برخی شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.
به گزارش عصر همدان، نماز عبادی سیاسی جمعه، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امروز در برخی از شهرستان های استان برگزار شد. ائمه جمعه ضمن گرامیداشت هفته دولت بر لزوم روحیه خدمت رسانی دولتمردان تاکید کردند و همچنین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار برگزاری هیئات توسط عزاداران حسینی را خواستار شدند.
امام جمعه همدان: مخالف فضای مجازی نیستیم اما این فضا باید مدیریت شود
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با گرامیداشت هفته دولت و لزوم خدمت‌رسانی به مردم از سوی مسئولان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع هیات دولت مطالبی را عنوان کردند که بیشتر مطالبه‌گری از دولتمردان از زبان مردم بود.
وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم از سوی مسئولان باید تا آخرین لحظه عمر کاری آنها انجام شود تصریح کرد: مسئولی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرد باید تا روز آخر به مردم خدمت کند زیرا شرعا در برابر حقوقی که دریافت می‌کند مسئول است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: زمان خدمت دولت تمام می‌شود اما قضاوت مردم در خصوص عملکرد آن همیشه می‌ماند، بنابراین حالا که فرصت تحقق وعده‌ها وجود دارد باید نسبت به اجرای آن اقدام شود.

امام جمعه همدان گریزی به مسائلی مانند رونق تولید، جلوگیری از واردات بی‌رویه و خام‌فروشی در فرمایشات رهبری به دولتمردان زد و گفت: در استان همدان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی وجود دارد که نباید بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت، برای مثال گشنیز نهاوند در حالی سهم عمده‌ای از تولید کشور را به خود اختصاص داده که ارزش افزوده ندارد و به صورت خام به کشورهای آسیای شرقی صادر می‌شود و پس از فرآوری چند برابر قیمت به کشور برمی‌گردد.

شعبانی با بیان اینکه استان همدان در زمینه صنایع تبدیلی و کارخانجات ضعیف است و محصولات به صورت خام به فروش می‌رسد گفت: طبق فرموده رهبری باید درب چاه‌های نفت را ببندیم و از طریق اقتصاد غیرنفتی و توجه به رونق صنایع تبدیل کشور را به پیشرفت اقتصادی برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مدیریت فضای مجازی رها شده است اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی مطالبه رهبری و خانواده‌هاست زیرا امروز بسیاری از آسیب‌های خانوادگی در این فضا ایجاد می‌شود که آمارها گویای این واقعیت است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه متولیان فضای مجازی باید آمارها را رصد کرده و علت این آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهند تأکید کرد: ما به هیچ عنوان مخالف فضای مجازی و تکنولوژی نیستیم اما با هرج و مرج و فساد و فحشا مخالفیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از هیئت‌ها و عزاداران حسینی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تقدیر کرد و افزود: مردم و هیئت‌های مذهبی نشان دادند فرهنگ اصیل در بین عزاداران بسیار بالاست.

شعبانی با اشاره به اینکه باید در تاسوعا و عاشورا نیز پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود اظهار کرد: از آن جا که برگزاری مجالس عزاداری در فضای بسته ممنوع شده است رهبری به تنهایی مجلس را در بیت خود برگزار کردند که تمام این موارد برای ما یک درس است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ۹۶ درصد هیئت‌های مذهبی پروتکل‌ها را رعایت کردند از سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و هیئت امنای مساجد و عزاداران حسینی قدردانی کرد.

امام جمعه اسدآباد: داشتن اسلام گزینشی مردم در کنار حرام خواری و عهد شکنی، از عوامل مهم به وجود آمدن واقعه عاشورا بود

سید موسی حسینی مجد امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصتی دانست که بعضی پروژه های کارآمد در شهرستان اسدآباد انجام شد.

وی اظهار کرد: افتتاح دو مرکز پمپ بنزین و خدمت رسانی به زائرین و راه اندازی یک عدد دستگاه ام آر آی که حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشت از جمله خدمات خوب طی هفته گذشته بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام حسینی مجد افزود: شهرستان اسدآباد در حال تبدیل شدن به یک مرکز پزشکی می‌باشد که این مسئله مرهون زحمات مردم و مسئولین است.

وی با تسلیت ایام محرم و تاسوعا اولین عامل بوجود آمدن عاشورا را عهد و پیمان شکنی و دومین عامل مهم را پر شدن شکم ها از مال حرام عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از عوامل مهم واقعه عاشورا اسلام داشتن گزینشی اهل آن زمان بود.

امام جمعه اسدآباد در پایان تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی با عزتی که از اسلام و تشیع کسب کرده یاری گر مظلومین جهان است و هیچ دشمنی نمیتواند در مقابل این عزت کاری از پیش ببرد.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ: ذوالفقار ولایت در دست جوانان ایرانی است

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا اظهارکرد: امروز شعار اصلی حسینی بعد از ۱۴۰۰ سال به پاس خون پاک و مطهر شهدای کربلا لعنت و نفرین به دشمنان آن حضرت و هییات من الذله است.

وی با اشاره به هشتم شهریور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: شعار مرگ بر آمریکا در پاسخ به ناجوانمردی های دشمنان در حق جوانان بی گناه و مظلوم ما خواهد بود.

باقری شهید رجایی را از بطن جامعه و مردم دانست و بیان کرد:شهید رجایی مرد از جنس مردم بود که در انتها در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی افزود:پدافند یعنی تکمیل تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و این اقتدار این نیروی الهی است که دشمنان اسلام را مایوس کرده و ذوالفقار ولایت در دستان جوانان ایرانی است.

وی ضمت تقدیر از زحمات جهادگران عرصه سلامت خاطر نشان کرد: از کلیه هیئتی ها و عزاداران خواهشمندیم تمامی پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمایند و کلیه مسیرهای رفت و برگشت  هیئات عزاداری را ضدعفونی کنند.

امام جمعه بخش گل تپه :دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیرد

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد:تمام انبیاء برای امام حسین (ع) گریه می‌کردند،آنها وقتی عظمت کار امام حسین (ع) را درک کردند،اشکشان جاری شد و توسل پیدا کردند. این مسئله، تک بودن و عظمت کار امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عظمت عزاداری حسینی افزود :اجر و مزد گریه برای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش بسیار عظیم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن است.

وی اضافه کرد:ایام محرم و عزاداری و گریستن بر مصیبت امام حسین(ع) فرصتی برای تزکیه است، زیرا به واسطه اشک ریختن بر مصائب حضرت، بسیاری از حجاب های ایجاد شده به واسطه گناهان کوچک و بزرگ بر اطرف قلب انسان، پس زده می‎شود و زمینه را برای دریافت هدایت های الهی آماده‎تر می‎کند.

موسوی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته افزود: یک سال دیگر از مسئولیت این دولت باقی مانده است و مسئولین باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم و کشور به کار بگیرند.

امام جمعه گل تپه بیان کرد:دولت باید برخورد و تدابیر لازم را برای مسافرت ها و شلوغی های اخیر را در نظر بگیرند،مردم هم باید رعایت کنند مسائل بهداشتی را مراعات نکردن تک تک مردم حق الناس است و باید جوابگو باشیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد:حرکت دسته های عزاداری ممنوع است،اما در طی چند روز باقی مانده اگر دسته ای برگزار شدحتما همراه با رعایت مسائل بهداشتی باشد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=81066
  • دیدگاه‌ها برای تشکر از هیئت ها بخاطر رعایت نظم و دستورالعمل های بهداشتی/دولت تمام توان خود را برای حل مشکلات زندگی مردم به کار بندد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.