• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

تسهیلات، حلقه مفقوده اشتغال روستایی

  • کد خبر : 199923
  • 16 مهر 1402 - 10:16
تسهیلات، حلقه مفقوده اشتغال روستایی
برگزاری جشنواره‌های روستایی، فرصتی برای عرضه محصولات تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا است اما ارائه تسهیلات آسان به مردم روستا نیز موضوع مهمی است که به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند.

به گزارش عصر همدان در تقویم رسمی کشورمان روزی را بنام روز ملی روستاییان و عشایر، نامگذاری شده و در سال‌های اخیر توجه به روستاها و محصولات تولیدی در روستاها در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و متولیان قرار گرفته است.

برگزاری جشنواره های مختلف در روستاهای هدف گردشگری و دارای محصولات کشاورزی خاص و شناخته شده در کنار ایجاد غرفه های فروش محصولات تولیدی، همه و همه نشان‌ از توجه به روستاها دارد.

فراهم کردن محیط روستا برای سکونت، تولید و اشتغال همواره مورد تاکید دغدغه مندان و جهادگران در روستاها بوده و توجه به آن از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

در استان همدان هزار و ۶۷ روستا وجود دارد که باید سیاست‌های توسعه اشتغال پایدار در آنها اجرایی شود چرا که اگر در هر روستایی دقیق‌تر بنگریم و دید جامع‌تری به اهمیت روستا و تولیدات آنها داشته باشیم خواهیم دید ظرفیت‌های هر روستا نیازمند شناسایی و ارائه طرح‌های اقتصادی متناسب با آن است.

نیازمند تسهیلات برای کار در روستا هستیم مردم روستای سنگستان که امسال در روز روستا میزبان محصولات تولیدی و کشاورزی روستاهای همجوار همدان بودند از حمایت‌ها و ارایه تسهیلات می‌گفتند.

خجسته یکی از تولیدکنندگان محصولات لبنی گفت: برای افزایش تولید محصولات لبنیاتی نیازمند خرید دستگاه هستیم که از مسئولان می‌خواهیم به ما تسهیلات بدهند.

حمیدی نیز که از روستای اَبَرو به این روستا آمده بود تقاضای تسهیلات اشتغال روستایی داشت.

او خاطرنشان کرد: تولید کننده پوشاک هستم و برای چندین نفر در کارگاه اشتغال ایجاد کرده‌ام اما برای توسعه کارگاه و بکارگیری نیرو نیازمند وام توسعه اشتغال روستایی هستم.

حمایت فرمانداری همدان از ایجاد اشتغال روستایی

مسلم مخفی نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به مزیت‌های اشتغال روستایی گفت: یکی از مزیت‌های اشتغال روستایی این است که کم هزینه است و با نیرو کار ارزان شکل می‌گیرد.

فرماندار همدان تصریح کرد: در روستاهای همدان شاهد هستیم که موضوع اشتغال روستایی و خوشه‌های تولید به خوبی شکل گرفته است و همه مسئولین به دنبال کمک برای تقویت آن هستند.

وی با تاکید براینکه معمولا روستاییان برای فروش محصولات خود مشکلی ندارند افزود: بازار محصولات طبیعی روستایی خوب است و مردم از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مخفی با بیان اینکه مجموعه‌های دولتی تسهیلات خوبی برای اشتغال روستاییان درنظر می‌گیرند عنوان کرد: با قدرت در کنار روستاییان هستیم تا به اشتغال خود ادامه دهند.

فرماندار همدان گفت: تلاش می‌کنیم در بحث حل مشکل اشتغال روستایی و ماندگاری جمعیت در روستا نقش خوبی ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی که به روستاییان داده می‌شود متفاوت است خاطرنشان کرد: این تسهیلات شاید در چرخه بانکی کمی مشکل دچار مشکل باشد اما این آمادگی را در فرمانداری داریم و کارگروه خوبی برای آن ایجاد کرده‌ایم تا روستاییان بتوانند به راحتی این تسهیلات را بگیرند.

به گزارش عصر همدان برگزاری جشنواره‌های روستایی، فرصتی برای عرضه محصولات تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار در روستا است اما ارائه تسهیلات آسان به مردم روستا نیز موضوع مهمی است که به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند با وجود مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل نبود اشتغال در روستا و معیشت سخت باید بیشتر از قبل برای آسان ساختن کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها برنامه‌ریزی کرد. امید است با حمایت‌های مسئولین شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199923
  • دیدگاه‌ها برای تسهیلات، حلقه مفقوده اشتغال روستایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.