• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
دادستان همدان:

ترک فعل آب منطقه‌ای در آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد مشهود است

  • کد خبر : 193636
  • 25 مرداد 1402 - 9:19
ترک فعل آب منطقه‌ای در آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد مشهود است
دادستان همدان با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای درباره تعیین حد و حدود حریم و بستر رودخانه عباس آباد کوتاهی داشته، گفت: سال گذشته اوایل مرداد ماه همین شرکت وعده یک ماهه برای تعیین تکلیف داده بود، اما امروز با وجود گذشت 13 ماه هنوز برنامه نداشته و آزادسازی انجام نشده است!

به گزارش عصر همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در نشست شورای اسلامی شهر همدان؛ درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه عباس آباد، گفت: برابر اصل ۴۵ قانون اساسی، رودخانه ها جزو انفال هستند و برای استفاده همگان، باید از هرگونه تجاوز و تصرف آزاد باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته از سوی شرکت آب منظقه ای بسیار جزیی است، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای درباره شکایاتی که قرار بود در کمیسیون ماده ۳ بررسی شود و سریعتر تعیین تکلیف کند، متأسفانه اقدامی انجام نداده و ترک فعل کرده و قابل تأمل آن که هنوز هم می گویند؛ پرونده هایشان تعیین تکلیف نشده!

دادستان همدان عنوان کرد: در ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب آمده که وزارت نیرو باید حد بستر و حریم رودخانه را تعیین کند و آن چیزی که از سوی این وزارت تعیین می شود لازم الاجرا است.

خانجانی موقر با بیان اینکه امروز شرکت آب منظقه ای هیج بهانه ای برای عدم اجرای قانون ندارد، اظهار کرد: طبق قانون بلافاصله پس از تعیین تکلیف حد و حدود حریم و بستر رودخانه، این شرکت باید در ابتدای امر به متصرفان اخطار دهد و اگر عقب نشینی کردند که هیچ و اگر نه با دستور دادستانی رفع تصرف انجام می شود.

*ضرورت فسخ قرارداد با کنسرسیوم و جانمایی مکانی دیگر برای میدان بار جدید

وی در ادامه به مشکلات ریز و درشت میدان بار از جمله حضور معتادین در محل میدان بار قدیم و مشکل آب اشاره کرد و گفت: وضعیت این میدان بار به هیچ عنوان مطلوب نیست و باید هرچه سریعتر رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ اجرا و ماشین شویی برای رفع بن بست موجود تخریب شود.

*تعلل شهرداری در ساخت میدان بار

جدید این مقام مسوول قضایی با اشاره به ضعف عملکرد شهرداری و کاستی های کنسرسیوم برای ساخت و تحویل آن به غرفه داران در میدان بارجدید، تأکید کرد: شهرداری چه درباره ایجاد پارکینگ و چه درباره ساخت میدان بار جدید از بخش خصوصی بهره نمی گیرد، راهی که اشتباه است و مدام بر حرکت در این مسیر اصرار دارد!

دادستان همدان همچنین گفت: لازم است پیشنهاد کمیسیون مربوطه در شورای شهر برای ارایه زمین به خود غرفه داران و شریک قرار دادن آنان با هدف ساخت میدان بار جدید در مکانی دیگر، پیگیری شود موضوعی که خود نماینده غرفه داران وعده داده که در کمتر از یک سال آن را به سرانجام می رسانند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193636
  • دیدگاه‌ها برای ترک فعل آب منطقه‌ای در آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد مشهود است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.