• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

تخلیه شرق بزرگراه حلب – دمشق و پیروزی تاریخی محور مقاومت در جنوب حلب

  • کد خبر : 47740
  • 19 بهمن 1398 - 11:56
تخلیه شرق بزرگراه حلب – دمشق و پیروزی تاریخی محور مقاومت در جنوب حلب

پرونده جنوب حلب نیز پس از ثبت تحولات بسیار و جنگ‌های گسترده با تروریست‌های بین المللی بسته شد و محور مقاومت با هوشیاری، صبر و دقت در برنامه ریزی و البته و شهامت تاریخی فرزندان خود یک پیروزی بی‌نظیر دیگر را رقم زد. به گزارش عصر همدان؛ شبکه تلویزیونی المیادین دقایقی پیش به نقل از […]

پرونده جنوب حلب نیز پس از ثبت تحولات بسیار و جنگ‌های گسترده با تروریست‌های بین المللی بسته شد و محور مقاومت با هوشیاری، صبر و دقت در برنامه ریزی و البته و شهامت تاریخی فرزندان خود یک پیروزی بی‌نظیر دیگر را رقم زد.
به گزارش عصر همدان؛ شبکه تلویزیونی المیادین دقایقی پیش به نقل از منابع مطلع خبر داد که تروریست‌های مورد حمایت ترکیه، شامل ائتلاف بین‌المللی تروریست های ترک تبار که زیرمجموعه القاعده فعالیت می کنند با پیشروی های اخیر نیروهای مقاومت در شرق بزرگراه حلب-دمشق اقدام به تخلیه روستاهای باقیمانده کردند. این خبر هر چند هنوز توسط منابع دیگر مورد تایید قرار نگرفته اما شواهد موجود در اختیار کانال اخبار سوریه این مسئله را تا اندازه بسیار زیادی تایید می‌کند.
بر اساس اطلاعات موجود، پس از آنکه شهر العیس از سه جهت محاصره شد و نیروهای مقاومت حمله به آن را آغاز کرد، و با در هم کوبیده شدن مواضع تروریست‌ها در بلندی‌ نزدیک به این شهر که پس از تل عزان بزرگ‌ترین بلندی حاکم بر دشت جنوب حلب به شمار می‌رود، تروریست ها متوجه شدند که ماندن در این منطقه هیچ سودی برایشان ندارد.این موضوع را ما پیش از این هم در مطالب متعددی مورد اشاره قرار داده و گفته بودیم که همه تلاش های تروریست‌ها برای حضور در جنوب حلب راه به جایی نخواهد برد و آن‌ها ناچار به پذیرش واقعیت شکست و‌‌ نوشیدن شوکرانی هستند که چند ماهی است آرام آرام به آنها خورانده شده است.
حالا با فرار تروریست‌ها از جنوب حلب و با واگذاشتن بزرگراه حیاتی و راهبردی حلب دمشق که هشت سال است با اشراف و هدایت دولت تکفیری اردوغان که زندگی را بر مردم سوریه تلخ کرد، باید گفت ما شاهد شروع دوره‌ای تازه در تاریخ معاصر سوریه و همچنین سرنوشت جنگ بین‌المللی علیه این کشور هستیم. جنوب حلب یادگاری‌های بسیاری در دل خود دارد و صدها تن از شهدای محور مقاومت شامل حزب الله، گروه‌های مختلف عراقی، ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و برخی دیگر از دوستداران جریان مقاومت در این منطقه به شهادت رسیده و تاریخ جدیدی را حوزه دفاع از منافع جمعی ثبت کردند.
ما به عنوان کسانی که روایتگر شهامت، شجاعت و پایداری رزمندگان محور مقاومت در این منطقه بودیم، خاطرات تلخ و شیرین بسیاری داریم که با آن زندگی می‌کنیم. شاید امروز نوشتن و گفتن از سوریه و محور مقاومت آسان باشد، شاید نوشتن از جنگ در سوریه آسان باشد و شاید هم اینکه خیلی‌ها برای رفتن به این منطقه دست و پا می‌شکنند، اما یادتان باشد که آن روزهایی که ما به عنوان معدود و محدود افراد حاضر در صحنه از تحولات سوریه می نوشتیم، فحش های جانانه و خاطره انگیزی نصیبمان می‌شد که برخی از آنها هنوز تا هنوز هست در گوشه ذهن ما به یادگار باقی مانده است.
با این حال باید گفت پرونده جنوب حلب نیز پس از ثبت تحولات بسیار و جنگ‌های گسترده با تروریست‌های بین المللی بسته شد و اینجا هم محور مقاومت با هوشیاری، صبر و دقت در برنامه ریزی و البته و شهامت تاریخی فرزندان خود یک پیروزی بی‌نظیر دیگر را رقم زد.
هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم روزی را که پدرخوانده تروریست‌ها می‌خواست به همراه برادران آدمکشش در مسجد اموی دمشق نماز بخواند اما امروز به چنان فلاکتی افتاده که برای حفظ یک شهر التماس می‌کند….
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=47740
  • دیدگاه‌ها برای تخلیه شرق بزرگراه حلب – دمشق و پیروزی تاریخی محور مقاومت در جنوب حلب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.