• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تبیین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین حول مطالبات رهبری/۶۰۰ معلم جهت اجرای رزمایش جهاد آموزشی در هفته دفاع مقدس ثبت نام کرده اند

  • کد خبر : 83746
  • 23 شهریور 1399 - 12:24
تبیین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین حول مطالبات رهبری/۶۰۰ معلم جهت اجرای رزمایش جهاد آموزشی در هفته دفاع مقدس ثبت نام کرده اند

طیب فریادرس با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب بر سند تحول است و به فرموده ایشان بازنگری این سند توسط شورای انقلاب فرهنگی انجام می شود گفت: وظیفه بسیج فرهنگیان هم تبیین برنامه های اجرایی حول مطالبات رهبری است. به گزارش عصر همدان، جلسه اعلام راهبردها و ماموریت های بسیج فرهنگیان با حضور مسئول سازمان […]

طیب فریادرس با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب بر سند تحول است و به فرموده ایشان بازنگری این سند توسط شورای انقلاب فرهنگی انجام می شود گفت: وظیفه بسیج فرهنگیان هم تبیین برنامه های اجرایی حول مطالبات رهبری است.

به گزارش عصر همدان، جلسه اعلام راهبردها و ماموریت های بسیج فرهنگیان با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و مدیر کل اموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.

طیب فریادرس، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در این جلسه با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش بی بدیل معلمان در اجرای این سند گفت: با توجه به دستور العمل برنامه معلمان آینده ساز، طرح ولایت معلمان پیش بینی شده است که البته تعداد محدودی از فرهنگیان را شامل می شود و آموزش آن در ۳ ترم مجازی و به صورت هر هفته نیم روزانجام خواهد شد.

فریاد رس در توضیح بیشتر طرح ولایت گفت: در این طرح معلمان ذیل عنوان اندیشه اسلامی، حوزه های هستی شناسی، معرفت شناسی و حوزه های مهارتی به مطالعه خواهند پرداخت و به زودی دستورالعمل مکتوب همراه با تایید مدیریت کل آموزش و پرورش این طرح در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سطح علمی بالای معلمان استان و لزوم کمال استفاده از معلمان دارای تحصیلات عالی افزود: طرح ولایت معلمان به بالا بردن سطح علمی و آموزشی کمک می کند و در این طرح سعی ما برانتخاب معلمان تاثیرگذار، توانمند و همچنین مدرسین جوان و نو اندیشه است.

ایجاد پایگاه های تخصصی مسئله محور

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان طرح دوم بسیج  فرهنگیان را تحت عنوان پایگاه های تخصصی مسئله محورمعرفی کرد و افزود: تاکید رهبر انقلاب بر سند تحول است و به فرموده ایشان بازنگری این سند توسط در شورای انقلاب فرهنگی انجام می شود وظیفه ی ماهم تبیین برنامه های اجرایی حول مطالبات رهبری است.

وی با بیان اینکه این طرح بر سه محور حضور در صحنه ها، مسئله محوری و مقاطع تحصیلی استوار است ادامه داد: هر اداره با ۸ پایگاه حدود۱۶۰ پایگاه را در سطح شهرستان تشکیل می دهد که به تناسب مقتطع تحصیلی سطح فعالیت آنها متفاوت است و آنچه می خواهیم این است که در حوزه یک مقطع تحصیلی خاص و در یک محیط جغرافیایی خاص پیگیری سند تحول در دستور کاراصلی قرار بگیرد و با مسئله شناسی در بازه زمانی چند ماهه به پیگیری موضوع بپردازند.

فریاد رس گفت: این طرح باعث اولویت بندی مسائل سند تحول بنیادین می شود و با گفتمان سازی و هم افزایی به آشنایی معلمان و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در خود مدارس می انجامد.

در این جلسه همچنین بر تبدیل مبانی نظری سند تحول بنیادین به برنامه های عملی متعدد تاکید شد تا جمع این برنامه های عملی سند تحول بنیادین را تشکیل بدهد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان طرح سوم را با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس و تحت عنوان رزمایش جهاد آموزشی معرفی کرد و افزود: علاوه برجشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت که آغاز شده و در حال برگزاری است پرداختن به عدالت آموزشی موضوعی بسیار مورد تاکید رهبر انقلاب است که پیش تر توسط گروه های جهادی اقدام می شد اما باید به صورت یک حرکت جمعی در بیاید و توسعه پیدا کند.

ثبت نام ۶۰۰ معلم جهت اجرای رزمایش جهاد آموزشی در هفته دفاع مقدس

وی با بیان این که رزمایش جهاد آموزشی از هفته دفاع مقدس تا اسفند ماه ادامه دارد تصریح کرد: تاکنون در حدود ۶۰۰معلم برای این طرح ثبت نام کرده اند و هر اداره یک گروه جهادی تشکیل داده تا به آسیب های اجتماعی و کمبود های دانش آموزان در دوران کرونا بپردازد.

فریادرس در ادامه با بیان اینکه تعداد معلمان جهادگر به حد قابل اعتنایی رسیده گفت: به نظر می رسد یک کارگروه برای مدیریت این گروه های جهادی لازم است تا به گسترش این فرهنگ در سطح مدارس، طراحی عملیات های مشترک و جلوگیری ازاقدامات موازی کمک کند و اقدامات معلمان بسیجی را ظهور و بروز دهد تا در جامعه باعث بار آموزشی مثبت شود.

وی با اشاره به برپایی هر ساله کنگره شهدا در آموزش و پرورش، چهارمین اقدام بسیج را جشنواره توانمند سازان اعلام کرد که ذیل کنگره شهدا به فعالیت در حوزه فرهنگی هنری ورزشی بپردازد و نقش پاسداشت تمدن اسلامی و دفاع مقدس را عهده دار باشد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان همچنین به برپایی مسابقات قرائت قرآن و انجمن های ادبی هنری و هیات فرهنگی هم در این جشنواره اشاره کرد.

وی در پایان طرح گردان بیت المقدس را معرفی کرد که فراخوان آن در مهر ماه داده خواهد شد تا معلمان و دانش آموزان مثل دوران دفاع مقدس در زمینه های فرهنگی و جهادی بتوانند یاری گرباشند.

سخنان مقام معظم رهبری توام با تعلیم و تربیت را در اولویت عملکرد خود قرار دهیم

در ادامه این جلسه محمد پور داود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به همیاری همیشگی بسیج با برنامه های آموزش و پرورش گفت: رئیس جدید سازمان بسیج فرهنگیان با ایده های نو و دغدغه ی پیشرفت، کار را آغاز کرده اند که این باعث مباهات است.
وی با اشاره به لقب افسران سپاه پیشرفت جامعه که توسط مقام رهبری به معلمان داده شده افزود: وظیفه ی معلمان بسیار حساس و خطیر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی نیست بلکه هر چقدر در آن سرمایه گزاری شود میتوان بهره وری داشت و این بسیار باعث دلگرمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش و پرورش می فرمایند: هدف آموزش و پرورش انسان سازیست و خروجی آن باید انسان های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم و متصل به اخلاق اسلامی باشد. و این سخنان برای ما فصل الختام است.

پور داود با بیان اینکه برای تبیین مبانی نظری و همچنین برنامه های عملی سند تحول بنیادین باید سخنان مقام ولایت را توام با تعلیم و تربیت در اولویت عملکرد خود قرار دهیم، افزود: سند تحول بنیادین نقشه راه اموزش و پرورش است و زیر نظام های تبیین شده در این سند بسیار راه گشای ساختار آموزشی کشور هستند و پیگیری موارد این سند در کار گروه های تخصصی لازم است.

وی  گفت: اگر دیروز رزمندگان به جنگ متجاوزین به سرزمین های ما رفتند امروز معلمان تحت لوای سپاه تعلیم و تربیت به جنگ تهاجم فرهنگی و جهل رفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در استانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس مطلوب است برنامه ریزی های آموزش و پرورش با همکاری سازمان بسیج برای برگزاری مراسمی شکوهمند و سترگ برای نکوداشت هشت سال دفاع مقدس و جوانانی که در راه ایران جان فشانی کردند و خانواده های صبور ایشان صورت بگیرد.

انتهای پیام/رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83746
  • دیدگاه‌ها برای تبیین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین حول مطالبات رهبری/۶۰۰ معلم جهت اجرای رزمایش جهاد آموزشی در هفته دفاع مقدس ثبت نام کرده اند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.