• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان برطرف شود

  • کد خبر : 92919
  • 29 آبان 1399 - 9:15
تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان برطرف شود

یکی از مسائلی که همیشه در بین خبرنگاران از عملکرد خانه مطبوعات مطرح بوده و هست، تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان است و این تبعیض در هفته خبرنگار بیش از پیش خود را نشان داده و انتظارات را بالا می برد که چرا در برنامه های ویژه اهالی رسانه، خبرنگاران شهرستانی کمتر دیده […]

یکی از مسائلی که همیشه در بین خبرنگاران از عملکرد خانه مطبوعات مطرح بوده و هست، تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان است و این تبعیض در هفته خبرنگار بیش از پیش خود را نشان داده و انتظارات را بالا می برد که چرا در برنامه های ویژه اهالی رسانه، خبرنگاران شهرستانی کمتر دیده می شوند.

به گزارش عصر همدان، انتخابات خانه مطبوعات استان همدان روز گذشته برگزار شد و تعدادی از فعالین رسانه ای به عضویت هیات مدیره این خانه درآمدند.

اما انتظار خبرنگاران از خانه مطبوعات چیست و این خانه آیا به معنای واقعی خانه امن خبرنگاران شهرستان است؟

در مدت ۹ سالی که به عنوان خبرنگار رسمی در شهرستان بهار فعالیت دارم هیچگاه انتظاری از خانه مطبوعات نداشتم چرا که فعالیت چشمگیری در آن نبود که انتظاری هم ایجاد شود، اما در دو سه سال اخیر که تحرکات خاصی در این مجموعه صورت گرفت، انتظار ما نیز از این مجموعه به عنوان خبرنگار بالا رفت.

یکی از مسائلی که همیشه در بین خبرنگاران از عملکرد خانه مطبوعات مطرح بوده و هست، تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان است و این تبعیض در هفته خبرنگار بیش از پیش خود را نشان داده و انتظارات را بالا می برد که چرا در برنامه های ویژه اهالی رسانه، خبرنگاران شهرستانی کمتر دیده می شوند.

یکی از دیگر انتقادات به خانه مطبوعات استان بی اطلاعی از وضعیت رسانه ای هر شهرستان است، به طور مثال در شهرستان بهار بیش از یک سال است که برای اولین بار یک رسانه مکتوب به صورت ماهنامه و آن هم در این شرایط رکود اقتصادی بدون حمایت دولتی شروع به کار کرده و در این راستا خبرنگارانی را به خانه مطبوعات معرفی کرده ایم که با تعجب شاهدیم که این خانه از وجود چنین رسانه و انتشار ماهانه آن اظهار بی اطلاعی کرده و در عضویت خبرنگاران اما و اگرهای بسیار آورده و شرط و شروط بسیار می گذارد.

حمایت معنوی خانه مطبوعات از خبرنگاران و فعالین رسانه ای شهرستانها یکی از مهمترین انتظارات خبرنگاران از خانه امنشان است، چرا که خبرنگاران به واسطه شغل پرمخاطره خود گاهی مورد اتهام برخی نهادها و دوایر دولتی قرار گرفته و کارشان تا دادگاه و مراجع قضایی کشیده می شود، اما جالب اینجاست که خانه امن مطبوعات در بی خبری محض به سر برده و در صورت اطلاع واکنشی از خود نشان نمی دهد که باعث دلگرمی خبرنگار یا اهالی رسانه باشد.

انتظار ما این است که خانه مطبوعات خانه امن خبرنگاران باشد و با اطلاع رسانی به موقع و صریح به خبرنگاران شهرستانی پاسخگو بوده و آنها را از امور مربوط به خبرنگاران مطلع سازد.

برنامه های سالانه در طول یک سال همچون تور رسانه ای گردشگری از اماکن تفریحی و مراکز تولیدی هر شهرستان، تور رسانه ای ویژه خبرنگاران شهرستان جهت بازدید از مراکز خبری مهم استان، تور بازدید و آموزش خبرنگاران استان از مراکز خبری تهران جهت ارتقاء کیفیت کاری خبرنگاران و رسانه های استان باید در برنامه کار این خانه قرار گیرد.

دوره های آموزشی خبرنگاری، تحلیلی، جریان شناسی و … با حضور اساتید مهم و برتر پایتخت و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در تهران می تواند بسیار مورد استقبال واقع شود.

تسهیلاتی همچون حق مسکن و حل مشکل بیمه خبرنگاران از مهمترین تقاضای خبرنگاران استان است که باید مورد توجه قرار گیرد، بهره مندی رسانه های مجازی و مکتوب استان همدان از حمایت های دولتی بسیار کم و ناچیز است، این در صورتی است که شاهدیم برخی از رسانه های پایتخت از چندین برابر این حمایت ها برخوردارند.

ارائه گزارش سالانه از عملکرد خانه مطبوعات استان به اعضا و مقایسه میزان حمایت های مالی از رسانه های استان همدان و دیگر استان ها و تلاش برای رایزنی و بالا بردن آن از جمله انتظارات ما از خانه مطبوعات استان همدان است.

مرضیه کریمی رادپور

مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری-تحلیلی نشاط شهر/پایگاه خبری-تحلیلی بهارانه/ماهنامه فرهنگی-اجتماعی نشاط بهار

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92919
  • دیدگاه‌ها برای تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی و مرکز استان برطرف شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.