• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

تبعیضی در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی نداریم/ تمرکز روی برخورد در لحظه شروع ساخت و ساز غیرمجاز باشد

  • کد خبر : 149506
  • 22 فروردین 1401 - 8:52
تبعیضی در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی نداریم/ تمرکز روی برخورد در لحظه شروع ساخت و ساز غیرمجاز باشد

دادستان همدان با بیان اینکه در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی از سوی سازمان های مربوطه نباید تبعیضی رخ دهد، گفت: ضروری است تا تمرکز روی برخورد در لحظه شروع این گونه غیرمجازسازها باشد تا از هم هدر رفت سرمایه مردم و هم آسیب بر محیط زیست جلوگیری شود. به گزارش […]

دادستان همدان با بیان اینکه در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی از سوی سازمان های مربوطه نباید تبعیضی رخ دهد، گفت: ضروری است تا تمرکز روی برخورد در لحظه شروع این گونه غیرمجازسازها باشد تا از هم هدر رفت سرمایه مردم و هم آسیب بر محیط زیست جلوگیری شود.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» در نشست برنامه ریزی برای پیشگیری و مبارزه با تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی، گفت: طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده بلااقدام در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در این حوزه در سال گذشته تشکیل شده است.

وی با تأکید بر آن که باید هم مردم را با قوانین ساخت و سازها آشنا ساخت و هم کارشناسان جهاد کشاورزی تسلط کامل به قوانین مربوطه داشته باشند، اظهار کرد: لازمه این امر بالا بردن سطح آگاهی آحاد مردم با بهره گیری از تبلیغات و اطلاع رسانی های جامع و مفید و حتی بهره مندی از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران است.

دادستان همدان افزود: همان گونه که باید با ساخت و سازها و تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی برخورد قاطعانه شود که تاکنون نیز با قوت تمام از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری شده، به همان میزان سازمان جهاد کشاورزی هم باید در تشکیل پرونده های مربوطه با دقت کامل وارد شد.

خانجانی موقر تصریح کرد: ضروری است تا این سازمان برای تشکیل پرونده ها با تسلط بر قوانین، دقت بیشتری داشته باشد و برای مواردی به مانند ساخت خانه کارگری، یا ساخت خانه ای ۲۰ متری که تنها برای نگهداری ادوات کشاورزی و باغی صاحب ملک استفاده می شود و یا حتی ساخت یک سرویس بهداشتی، تغییر کاربری اعلام نکند و پرونده تشکیل ندهد.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب فرصت کافی برای شناسایی، پیگیری و برخورد با متخلفان اصلی تغییرغیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی بهتر فراهم می شود، ضمن آن که اگر گزارشی از این غیرمجازسازها ارائه می شود باید بدون تبعیض با متخلفان در هر سطحی برخورد شود.

دادستان همدان گفت: سازمان های مربوطه روند صدور مجوزهای لازم ساخت همان خانه کارگری و یا سرویس بهداشتی در باغات و اراضی کشاورزی را سرعت بیشتری ببخشند تا صاحب ملک به بهانه اطاله صدور مجوز، دست به ساخت و ساز غیر مجاز نزند.

خانجانی موقر همچنین اظهار کرد: اگر با هر ساخت و ساز غیرمجازی در همان لحظه و ساعت اولیه برخورد شود نه سرمایه مردم از بین می رود و نه روند پیگیری ها با تأخیر دنبال می شود.

وی ادامه داد: دیوارکشی دور باغاتی که سابقه باغی دارند و کمیسیون تشخیص باغات طبق موارد قانونی، رأی بر باغ بودن زمین می دهد؛ ممنوعیتی ندارد، چرا که این اقدام حفاظت از باغ و محصولات باغی است.

به گزارش عصرهمدان، در این نشست که با حضور رؤسا و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان برگزار شد؛ غلامحسین تقوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تلاش ها و حمایت های دستگاه قضایی همدان از جهاد کشاورزی هم در ایجاد امنیت و آرامش در بازار و به ویژه بازار شب عید سال جاری در توزیع کالاهای اسایی مردم که حتی یک صف تشکیل نشد و هم در ورود جدی در مسئله ساخت و سازهای غیر مجاز قدردانی کرد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149506
  • دیدگاه‌ها برای تبعیضی در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی نداریم/ تمرکز روی برخورد در لحظه شروع ساخت و ساز غیرمجاز باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.