• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تبدیل وضعیت پرستاران حل شود

  • کد خبر : 204664
  • 28 آبان 1402 - 6:59
تبدیل وضعیت پرستاران حل شود
نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت و بقیه مشکلات پرستاران مورد توجه و حل شود تا آنها تنها دغدغه‌هایشان توجه و عنایت به بیماران باشد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «عصر همدان» با عرض تبریک سالروز تولد عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب سلام‌الله علیه و گرامیداشت هفته پرستار اظهار داشت: پرستاران زحمت‌کشی که یار، یاور، همراه و هم‌نفس بیمارانی هستند که تنها پناهگاه آنها برای کارهای درمانی در بیمارستان بعد از پزشک، هستند.

وی با اشاره به تمام سختی‌ها و مشقت‌های طاقت فرسای این شغل مقدس عنوان کرد: با توجه به کمبود پرستاری ‌که در کشور وجود داشته و این نیروی کم مجبور هستند بار چندین نیرو را به دوش کشیده که این امر کار آنها را سنگین کرده است.

نماینده مجلس در همدان خاطرنشان کرد: رابطه کاری که این پرستاران، حقوق‌هایی و تعرفه‌هایی که باید به موقع پرداخت شود از جمله کارهایی است مسئولین باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

فلاحی با تاکید بر اینکه بقاء عمر بیمار به این قشر بستگی دارد بیان کرد: این گروه در سرتاسر کشور جمعیت گسترده‌ای بوده، پزشک بخواهد برای درمان بالای سر بیمار حاضر شود، اگر پرستار در خط مقدم نباشد این اتفاق نمی‌افتد.

وی همچنین یادآور شد: همه پزشکان و پرستارانی که در دو سال کرونا، برای سلامتی بیماران کرونایی در سرتاسر کشور، با ایثار و فداکاری جانفشانی کرده و سلامتی خود را به‌خطر انداختند تا سلامتی دیگران تامین شود.

نماینده مجلس مردم همدان با بیان اینکه پرستاران یکسری درخواست‌هایی را از مسئولین‌ دارند اذعان داشت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای تامین منابع مالی استخدام این قشر زحمت‌کش کرده، و مجلس نیز از این طرح حمایت کند.

فلاحی با بیان برای جبران کمبود نیروی پرستاران، سازمان اداره استخدامی نیز اقدام کند، تصریح کرد: ۷۰ هزار کمبود پرستار در کشور داشته که حدود ۲۶ هزار آن تامین شده، این کمبود نیرو فشار کار را روی دوش بقیه می‌آورد.

وی در پایان یادآور شد: مسئولین نیز باید بدانند که تبدیل وضعیت و بقیه مشکلات پرستاران مورد توجه و حل شود تا آنها تنها دغدغه‌هایشان توجه و عنایت به بیماران باشد.

انتهای پیاک/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204664
  • دیدگاه‌ها برای تبدیل وضعیت پرستاران حل شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.