• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

تبدیل رسانه به روابط عمومی آفت است/ بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی

  • کد خبر : 66515
  • 29 اردیبهشت 1399 - 11:43
تبدیل رسانه به روابط عمومی آفت است/ بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی

علی اکبر کاووسی امید گفت: آفت رسانه‌ها بر این محور است که بعضاً به روابط‌عمومی تبدیل می‌‌شوند؛ از این‌رو انتظار می‌رود که رسانه‌ها به صورت عمیق و دقیق، آنچه اتفاق می‌افتد را اطلاع‌رسانی کنند و در این راستا، مطالبه‌گری داشته باشند. به گزارش عصر همدان؛علی اکبر کاووسی امید، رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای […]

علی اکبر کاووسی امید گفت: آفت رسانه‌ها بر این محور است که بعضاً به روابط‌عمومی تبدیل می‌‌شوند؛ از این‌رو انتظار می‌رود که رسانه‌ها به صورت عمیق و دقیق، آنچه اتفاق می‌افتد را اطلاع‌رسانی کنند و در این راستا، مطالبه‌گری داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛علی اکبر کاووسی امید، رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان در نطق پیش از دستور صحن شورا ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی به تمامی فعالان حوزه ارتباطات؛ گفت: روابط‌عمومی‌ها باید ضمن ارائه صحیح گزارش عملکرد مجموعه، ارتباط‌گیری صحیح و دقیق با مردم داشته باشند و به عنوان مشاور رئیس مجموعه‌ها، پلی بین مردم و مسئولان باشند‌ که این مقوله، جایگاه اصلی روابط‌عمومی بوده و به نظر می‌رسد کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود: روابط‌عمومی شورای شهر همدان نیز می‌بایست در تمامی حوزه‌های عملکردی به صورت مساوی و یکسان همراه با رعایت انصاف، با توجه به جایگاه روابط‌عمومی‌ها نقش مؤثر خود را به نحو احسن انجام دهد.

کاوسی‌امید اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه‌ها، زبان مردم هستند و باید از مسئولان امر مطالبه‌گری کنند؛ در حوزه رسانه انتظار می‌رود آنچه مردم مدنظر دارند، از مسئولان مربوطه مطالبه شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان معتقد است: اگر اطلاع‌رسانی دقیق از طریق رسانه‌ها صورت پذیرد، هزینه این مباحث را مردم پرداخت خواهند کرد و این مهم جزو سبد خانوار هم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: آفت رسانه‌ها بر این محور است که بعضاً به روابط‌عمومی تبدیل می‌‌شوند؛ از این‌رو انتظار می‌رود که رسانه‌ها به صورت عمیق و دقیق، آنچه اتفاق می‌افتد را اطلاع‌رسانی کنند و در این راستا، مطالبه‌گری داشته باشند.

کاوسی‌امید اظهار کرد: دولت وظیفه دارد نسبت به پرداخت هزینه‌های رسانه‌ها به صورت یارانه‌ای، دقت نظر بیشتری داشته باشد و ضمن توانمندسازی رسانه‌ها از نظر اقتصادی زمینه‌ای ایجاد کنند تا این قشر مهم در جامعه بتوانند به‌دور از جهت‌گیری، به وظایف اصلی خود بپردازند.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت: متأسفانه در حال حاضر برخی رسانه‌ها به روابط‌عمومی دولت و شهرداری تبدیل شده‌اند و مقصر هم نیستند که این موضوع استقلال رسانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ از این‌رو می‌بایست این مهم مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد، زیرا مورد قضاوت افکار عمومی قرار خواهند گرفت.

حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در نطق پیش از دستور صحن شورا ضمن ارج نهادن خبر خوش فرماندار ویژه ملایر در راستای ثبت جهانی تپه نوشیجان، گفت: هیچ اراده‌ای برای ثبت آثار تاریخی و گردشگری در شهر همدان وجود ندارد و همواره حصول به این مهم، در حد شعار و تکلیف بوده است؛ از این‌رو به سهم خود در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، آماده هرگونه همکاری برای تحقق این فرصت بسیار ارزشمند در شهرملایر به‌منظور تقویت صنعت گردشگری استان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیران میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، سایر مدیران مرتبط و نمایندگان مجلس یازدهم، برای ثبت جهانی داشته‌های منحصربه‌فردی مانند تپه باستانی هگمتانه، غار شگفت‌انگیز علیصدر به‌عنوان تنها غار آبی جهان و کتیبه‌های تاریخی آبشار و محوطه زیبای گنج‌نامه که تاریخ؛ فرهنگ و تمدن کهن‌شهر همدان را در سطح جهان فریاد می‌زنند تدبیری بی‌اندیشند.
قراباغی اظهار کرد: جای تعجب، تأسف و تألم است که پرونده‌های این آثار در وزارتخانه مربوطه باز بوده و برای رفع حداقل ایرادهای وارده توسط کارشناسان ذیربط، شاهد بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی آن، باشیم.

به گفته قراباغی؛ امیدوارم علی مالمیر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‎‌دستی و گردشگری استان، منعکس‌کننده این پیام به علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باشد.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود برگزاری همایش‌های مختلف بین‌المللی در ٢ سال گذشته و مطالبه عمومی برای تسریع در روند ثبت حداقل یک اثر در فهرست جهانی، شاهد تدبیر خردمندانه و حرکت ماندگار برای همدان باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران و زحمتکشان عرصه سلامت و مصوبات ستاد استانی کرونا به‌ویژه در زمینه عدم نصب چادر، گفت: انتظار می‌رود تذکر ویژه به‌منظور جلوگیری از ورود مسافران به شهر همدان به‌ویژه عدم پذیرش مسافران در خانه‌مسافرهای غیرمجاز هستیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=66515
  • دیدگاه‌ها برای تبدیل رسانه به روابط عمومی آفت است/ بلاتکلیفی استان همدان برای ثبت آثار جهانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.