• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

تایید نهایی طرح جامع شهری بر عهده شورای شهر است/مرمت بازار تاریخی همدان در دست اجرا

  • کد خبر : 160255
  • 11 مرداد 1401 - 8:59
تایید نهایی طرح جامع شهری بر عهده شورای شهر است/مرمت بازار تاریخی همدان در دست اجرا

به مناسب هفته خبرنگار و یکمین سال آغاز شورای ششم، نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ به مناسب هفته خبرنگار و یکمین سال آغاز شورای ششم، نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد. محمود مسگریان، […]

به مناسب هفته خبرنگار و یکمین سال آغاز شورای ششم، نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ به مناسب هفته خبرنگار و یکمین سال آغاز شورای ششم، نشست خبری اعضای شورای شهر همدان با اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد.

محمود مسگریان، رئیس شورای شهر همدان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران انعکاس اخبار را در سطح جامعه انجام می دهند، وظیفه داریم از آنها تشکر کنیم و به مناسبت سالگرد شروع شورای ششم گزارشاتی به آن ها ارائه شود.

وی افزود: در سالگرد تاسیس شورای ششم و حضور مردم شریف همدان پای صندوق های رای بد نیست بدانیم که در این یکسال نمایندگان مردم تلاش بی شائبه ای داشته اند و این شورا ویژگی های منحصر به فرد نیز دارد چرا که جوانان متخصص در این شورا با وحدت و همدلی مشکلات را تا حدی بررسی و رفع کردند.

مسگریان ادامه داد: اقدامات شورا بر مبنای شفاف سازی است و مصوبات و صورت جلسات منعکس می شود و کمتر شهری شفاف سازی را تا این حد انجام می دهد.

وی اضافه کرد: لایوهای جلسات شورا یکی دیگر از اقدامات است و سعی می کنیم از شبکه های داخلی لایو را داشته باشیم، شورا حدود ۱۱۰ جلسه رسمی داشته که علاوه بر لوایح شهرداری طرح هایی از طرف کمیسیون مطرح می شده و اعضا سعی کردند موضوعات مختلف در زمینه های مختلف مطرح کنند و ۲۹۱مصوبه داشتیم که نشان می دهد در خصوص موضوعات شهر فعال بودیم.

رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد: همه اعضای شورای شهر فعالانه کوشیدند تا کارنامه خوبی را ارائه دهند و کمترین غیبت ها را در کمیسیون ها داشتند و حضور اعضای شورا در دفاتر نیز بی نظیر بوده است.

مسگریان گفت: توجه ما به مصالح و منافع مردم است و آنچه که می توان گفت هر کمیسیون بیش از ۷۰۰ نامه بوده که پیگیری کردند بجز مصوباتی که داشته اند، چرا که مصوبات مردم به شهرداری زیاد است و مستقیما با مردم در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در این شورا سعی کردیم بودجه را بهتر مصرف کنیم و توسعه متوازن داشته باشیم که قدم های خوبی برداشته است، مناطق کم برخوردار همیشه در اولویت بوده اند و شهرداری باید کارش را براساس بودجه تنظیمی شورا انجام دهد.

مسگریان ادامه داد: با بازرسی های متعدد پروژه پل سردار همدانی و غدیر فعال هستند و امیدواریم هر چه زودتر پل تقدیم مردم شود چرا که بخشی از حمل و نقل درون و برون شهری را انجام می دهد، لذا در آن جا روز شمار در پل غدیر نصب شده است.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر وقتی مصوبات را در شورا می گیرد انها را به هیات انطباق می فرستد و مصوبات را با قوانین تطبیق می دهند، چرا که بدون تایید هیات تطبیق اجازه اجرای آن را ندارد.

رئیس شورای شهر همدان گفت: بررسی مدارک طرح جامع و تایید طرح تفضیلی جامع شهری بر عهده شورای شهر است که ایراداتی گرفته شد و به اداره راه و شهرسازی فرستاده شد؛  در حال حاضر نیز برای تصویب نهایی شورای شهر باید نظر دهد. درباره ورودی های تهران و کرمانشاه مصوبات خوبی داشتیم و مرمت بازار تاریخی همدان در دست اجراست.

علی اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز در این جلسه گفت: خبر و رسانه باید جایگاهش حفظ شود؛ حضرت زینب خبرنگار واقعه عاشوراست و جایگاه آن بسیار عظیم است چرا که ساختار بنی امیه را از بین برد و اهرم هایی که در این زمینه استفاده می شود فرق می کند و قرآن نقش تربیتی قلم را بیان می کند.

نظری بیان داشت: در شورا به عنوان کمیسیون خدمات شهری حضور دارم که وظایف زیادی بر عهده ماست و حدود ۶۴ جلسه داشتیم که ۴۱ جلسه فقط کمیسیون هایی بوده که به ابعاد مختلف طرح ها پرداخته است.

وی افزود: ۲۳ جلسه نیز در حوزه های پسماند و غیره برگزار شده است، ۸۶۷ نامه دریافتی داشته ایم و ۱۷۶۰ مورد ملاقات مردمی بوده که مشکلات آنها بررسی شده است و ۷ طرح مصوب شده که نواحی شهرداری است و درخواست کردیم از شهردار که به نواحی قدرت دهند. ۴۲ مورد بازدید داشتیم و این بازدیدهای ماده ۷ با کمیسیون خدمات شهری است و آنچه که لازمه شهرمان است محقق کنیم.

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی و ترافیک‌ شورای شهر نیز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به بنیه مالی شهرداری، پروژها رژیم پرداخت می گیرند و سه پروژه مهم پارکینگ آقاجانی بیگ‌ و پل غدیر و شهید همدانی بعنوان هد کمیسیون مطرح هستند. سر فصل آسفالت حدود ۷۰ هزار تن آسفالت انجام شد که قابل قبول نبود و به ۱۲۰ تن باید برسد.

حیدری تاکید کرد: سرویس مدارس امسال وارد چرخه خدمت رسانی می شود و وسایل سبک ورزشی انفرادی مثل دوچرخه را در دستور کار داریم.

سعید شهابی نیا، رئیس مرکز پروهش های شورای شهر همدان گفت: در حوزه سرمایه گذاری آسیب شناسی انجام شده و بسیاری از پروژه ها به سرانجام نمی رسید که با آسیب شناسی باید انجام شود.

وی افزود: سعی کردیم مشکلات پروژه سیمان شهرداری را حل کنیم و تمام مشکلات آن حل شده و کمک می کند شهرداری فعال تر باشد.

شهابی نیا تاکید کرد: کارخانه بازیافت هواپیما هم در دست بررسی است و شهرداری بررسی زمین و تغییر کاربری آن را انجام می دهد.

ویادامه داد: تولید و فروش چرم را در دست کار داریم و جایگاه های سوخت نیز مورد بررسی قرار می گیرد. کمیته فن آوری اطلاعات سیستم یکپارچه نوسازی که زمان پروانه را بسیار کاهش می دهد.

حمید بادامی نجات، عضو شورای شهر نیز در جمع اصحاب رسانه گفت: ۲۷ بازدید از محل های مختلف انجام شده و مشکلات محلی نیز مورد بررسی قرار گرفته، که عمده موضوعات که مربوط به شورا می شود حضور فعال داشته ایم.

وی افزود: در کمیسیون معاملات حضور داریم و در فروش هایی که انجام شده سعی کردیم نگذاریم حق مردم ضایع شود و منافعی به بیت المال برگردد و ساختار طوری اصلاح شود که همه بتوانند در این رقابت شرکت کنند.

وی گفت: بیمه کارکنان شهرداری سعی کردیم ساختاری را ایجاد کنیم، در خیلی از شهرها الزاما اعضا کمیسیون نمی گیرند اما بنده در رای که مردم دادند امانت دار هستم و کنار نیستم و تمام کارها را انجام می دهم.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=160255
  • دیدگاه‌ها برای تایید نهایی طرح جامع شهری بر عهده شورای شهر است/مرمت بازار تاریخی همدان در دست اجرا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.