• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تاکنون ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده است

  • کد خبر : 51561
  • 08 اسفند 1398 - 11:55
تاکنون ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده است

براساس آمارهای مسئولین استان همدان تاکنون ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده است. به گزارش عصر همدان؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی از استانها، مسئولین استان همدان هم آمارهایی در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در استان اعلام کرده اند،  و بنا به گفته معاونت بهداشتی علوم پزشکی […]

براساس آمارهای مسئولین استان همدان تاکنون ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده است.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی از استانها، مسئولین استان همدان هم آمارهایی در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در استان اعلام کرده اند،  و بنا به گفته معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تا این لحظه فقط ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان گزارش شده است.

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان اظهار کرد: یک مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام شده بود که نتیجه قطعی آن توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد.

وی افزود: نتایج قطعی افراد فوت شده از ویروس کرونا در استان فقط توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت هر روز با انبوهی از موارد مشکوک به ویروس کرونا برای آزمایش مواجه است که در حال انجام است، ادامه داد: هر مورد مشکوک به ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت اعلام می‌شود و همه اقدامات سطح استان براساس احتمال گردش ویروس در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه اطلاعات مکتوبی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا نیست، تصریح کرد: سخنگوی وزارت بهداشت در یک سامانه هر روز آمار مبتلایان را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مسئول استانی حق اظهار نظر در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا را ندارد، بیان کرد: تنها مرجع اظهار نظر به گفته شخص استاندارد در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی است البته اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا فقط با سخنگوی وزارت بهداشت است.

کرمی  یادآور شد: از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون شخصاً در همه نشست‌ها به مردم همدان اعلام کرده‌ام که موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود اهمیت موضوع به همه موارد مشکوک با وجود قطعیت از نظر ایزوله و موارد رعایت بهداشت برخورد شده است، افزود: باید به صورت خیلی هوشمندانه و منطقی با آموزش مردم در خصوص پیشگیری از این بیماری امنیت روانی را بتوانیم در جامعه ایجاد کنیم.

کرمی با اشاره به کمبود ماسک و محلول ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها نیز گفت: تمامی اقلام، قرار است به صورت متمرکز توسط وزارت به صورت رایگان بین مردم در روزهای آینده توزیع شود.

هیچ بیمار کرونایی در اسدآباد نداریم

مجید درویشی ، فرماندار شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی و خاصی در خصوص بیمار کرونایی در اسدآباد گزارش نشده است، اظهار کرد: البته به لحاظ تردد افراد و ارتباطی که با شهرهای دیگر کشور وجود دارد، باید مردم بیشتر مراقبت کنند.

درویشی گفت: باید مسئولان دانشکده علوم زشکی تمهیدات لازم را در زمینه مبارزه با بیماری کرونا بیندیشند و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این بیماری را اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، از مردم خواست از تردد و عبور مرور غیر ضروری در سطح شهر و دیگر شهرهای ایران پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد بابیان اینکه ما در مورد وجود افراد بیمار کرونایی شفاف هستیم و هیچ موردی در این زمینه در این شهرستان وجود ندارد، افزود: قطعا” این موارد را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی و ترس در زمینه وجود بیمار کرونایی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: البته هرچه بهداشت فردی و نکات بهداشتی را رعایت کنند، به نفع خودشان است.

درویشی در خصوص احتکار لوازات بهداشتی، گفت: در حال حاضر نیز وجود بازرسان در سطح بازار تشدید شده و قطعا” با محتکران در این زمینه برخورد خواهیم کرد و مردم می‌توانند گران فروشی در زمینه اقلام را به اداره صمت و تعزیرات حکومتی شهرستان گزارش دهند.

موردی از ابتلا به ویروس کرونا در قهاوند گزارش نشده است

ابراهیم مولایی نیا، بخشدار قهاوند  در گفتگو با خبرنگار عصر همدان بیان داشت : اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در پیشگیری از بروز بیماری کرونا صورت گرفته است و تا به کنون گزارشی از ابتلای این بیماری در منطقه قهاوند گزارش نشده است .

وی افزود: برخی از شایعات در خصوص این بیماری باعث ایجاد رعب و وحشت و نگرانی مردم شده است که لازم است مردم ضمن رعایت اصول بهداشتی اخبار را از مجاری قانونی دریافت نمایند.

بخشدار بخش قهاوند تصریح نمود: مقرر گردیده است که تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی منطقه از جمله تابلو های شهری و فضای خبری شهرستان در اختیار مرکز بهداشت قرار گیرد تا بتواننداطلاع رسانی صحیح به عموم مردم را داشته باشند.

وی بیان داشت روز گذشته نیز جلسه ای با حضور مسئولان منطقه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح بخش برگزار گردید که مصوب شد از سوی بهداری ، خانه های بهداشت ،سپاه و شهرداری بنرهایی با موضوع آموزش پیشگیری در سطح شهر و روستاها نصب شوند.

مولایی نیا تصریح کرد: از اهالی محترم منطقه درخواست میگردد که مراسم های دعا و اذکار وعروسی خودرا حتی المقدور به زمان دیگری  موکول  و از اجتماعات کاسته شود.

بخشدار قهاوند گفت: باتوجه به اینکه از تعدادی از روستاها مهاجرانی به شهر قم درگذشته داشته ایم و ارتباطات با این شهر را ناگزیر کرده است ،همه  مراقب با شند واز سفر غیر ضرور بپرهیزند.

تاکنون مورد مثبتی از کرونا در تویسرکان ثبت نشده است

سید رسول حسینی، فرماندار تویسرکان هم در نشست با اصحاب رسانه تویسرکان درخصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا ویروس، گفت: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از این بیماری در سطح شهرستان ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با بیماری کرونا ویروس، پیشگیری از مبتلا شدن به آن است، اظهار کرد: از آنجا که این ویروس به سرعت قابل انتقال است، به نهادهای اداری و خدماتی توصیه شده تا از برپایی نشست ها، همایش ها و جلسات با تجمع بیش از چهار پنج نفر خودداری کنند.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی مقدم بر درمان است، افزود: باید توصیه های بهداشتی در این باره را به خوبی رعایت کرده و از مسافرت های غیرضروری و حضور در اماکن عمومی اجتناب کنیم، به ویژه با شستن مرتب دست ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده راه ابتلا به این بیماری را به صفر برسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه باید همه خانواده ها در کنار هم برای پیشگیری و مهار کرونا بهم کمک کنیم، تصریح کرد: به نظر این مطلب ضروری است تا رعایت بهداشت را از خانواده ها شروع کنیم و به سطح جامعه بکشانیم، به گونه ای که تا مهار کامل بیماری در برخی شهرهای کشور، اگرچه تاکنون در تویسرکان مشاهده نشده، از دست دادن به یکدیگر و روبروسی اجتناب کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: به مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت و نیز شوراهای اسلامی در سطح روستاها هم گفته شده تا درباره راه های پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا مطالب جامعی را برای آحاد مردم اطلاع رسانی کنند.

فرماندار تویسرکان با اعلام اینکه همه اقشار مردم لازم نیست از ماسک استفاده کنند، اظهار کرد: اما آنانی که بیماری های خاص داشته و یا مشکل تنفسی زمینه ای دارند، به ویژه افراد مسن بیشتر از همه باید از خود مراقبت کنند.

مورد مثبتی از کرونا ویروس در شهرستان بهار وجود ندارد

جلسه فوق العاده سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار هم با موضوع شیوع ویروس کرونا به ریاست فرماندار شهرستان بهار و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهار ضمن اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری و مقابله با اشاعه ویروس کرونا گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در شهرستان بهار وجود ندارد و پیشگیری و پیش بینی مهمترین راه مقابله با این بیماری است.

احسان قنبری افزود: افراد سعی کنند حتی المقدور از حضور در مراکز عمومی خودداری نموده و همچنین از ازدحام در مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند.

وی عنوان کرد: شایعات بی اساس و کذب در بین جامعه ایجاد رعب و وحشت می کند و مردم اخبار را از مراکز رسمی دریافت کنند زیرا ترس و اظطراب باعث ضعف سیستم دفاعی و ایمنی بدن می شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=51561
  • دیدگاه‌ها برای تاکنون ۱ مورد مثبت ویروس کرونا در استان همدان گزارش شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.