• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9
دادستان همدان:

تأمین اجتماعی حق بازرسی از تمامی دفاتر کارفرماها را ندارد

  • کد خبر : 187047
  • 25 خرداد 1402 - 13:57
تأمین اجتماعی حق بازرسی از تمامی دفاتر کارفرماها را ندارد
دادستان همدان گفت: هرچند که در برخی موارد با نقص در قوانین مواجه هستیم، اما درباره همین قوانین موجود بعضاً سازمان تأمین اجتماعی با برداشت های نادرست و بهتر است بگوییم سوءبرداشت مانع بر سر راه تولید ایجاد می کند.

به گزارش عصر همدان؛ «حسن خانجانی موقر» در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تأمین اجتماعی، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات و موانع تولید که از سوی تولیدگان مطرح می شود، چالش های پیش روی آن ها با سازمان تأمین اجتماعی است.

وی اظهار کرد: هرچند که در برخی موارد با نقص در قوانین مواجه هستیم، اما درباره همین قوانین موجود بعضاً سازمان تأمین اجتماعی با برداشت های نادرست و بهتر است بگوییم سوءبرداشت مانع بر سر راه تولید ایجاد می کند.

این مقام مسوول قضایی افزود: نامه کارگشای دادستانی کل کشور که به منظور ممنوعیت حسابرسی سنوات گذشته به تأمین اجتماعی که دی ماه سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده، متأسفانه تاکنون آن گونه که باید و شاید عملیاتی و اجرا نشده و در عمل کارفرما، سرمایه گذار و مردم استان از این موضوع رنج می برند.

خانجانی موقر تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان حق دخالت و بازرسی از تمامی دفاتر کارفرماها را ندارد تنها می بایست مطابق با قانون لیست کارگران را در بازه های زمانی تعریف شده اخذ و بررسی کند تا حقی از حقوق آنان تضییع نشود.

وی افزود: قابل تأمل آن که تأمین اجتماعی مدعی شده که برای بارنامه سهم خود را باید دریافت کند! این در حالی است که عملکردشان در این حوزه اشتباه و ظلم به مردم است، چه کارفرما برای آن ۲۰ یا ۳۰ کارگر خود بیمه پرداخت کرده باشد چه نکرده، سازمان حق ندارد برای وصول طلب خود بارنامه را مشمول بیمه دانسته و به این بهانه هزینه ای دیگر دریافت کند.

خانجانی موقر عنوان کرد: اینکه مردم گلایه دارند و گفته می شود، تأمین اجتماعی یکی از موانع اشتغال است به دلیل همین سوءبرداشتهای سازمان بیمه از قانون است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187047
  • دیدگاه‌ها برای تأمین اجتماعی حق بازرسی از تمامی دفاتر کارفرماها را ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.