• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

بی اعتنایی برخی اعضای کارگروه پسماند نهاوند به مصوبات/صدور ۸ اخطاریه و معرفی ۳ دهیار به دادگاه

  • کد خبر : 112416
  • 15 اردیبهشت 1400 - 11:35
بی اعتنایی برخی اعضای کارگروه پسماند نهاوند به مصوبات/صدور ۸ اخطاریه و معرفی ۳ دهیار به دادگاه

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: بعضی از اعضای کارگروه پسماند این شهرستان هنوز نسبت به پیگیری‌ و اجرای وظایف قانونی خود اقدامی نکرده‌اند. به گزارش عصر همدان، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری این شهر برگزار شد. مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در […]

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: بعضی از اعضای کارگروه پسماند این شهرستان هنوز نسبت به پیگیری‌ و اجرای وظایف قانونی خود اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش عصر همدان، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری این شهر برگزار شد.

مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در این جلسه گفت: متاسفانه پس از گذشت یک سال از مصوبات کارگروه پسماند شهرستان بعضی از اعضای کارگروه پسماند هنوز نسبت به پیگیری‌ و اجرای وظایف قانونی خود اقدامی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: این مصوبات شامل دفع غیراصولی فاضلاب‌های شهری، مدیریت خودروهای حمل فاضلاب، طرح جامع بازیافت زباله، تجمیع مکان دفن زباله شهرستانها در جنوب استان و مدیریت دفع نخاله های ساختمانی باید پیگیری می شدند.

سلگی با اشاره به وجود آلودگی در منابع آبی افزود: متاسفانه بیشترین منبع آلوده‌کننده آب‎های زیرزمینی و رودخانه ها ورود فاضلابها روستایی و شهری و استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها در بخش کشاورزی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: برای جلوگیری از این آلودگی ها بر تهیه طرح جامع مدیریت پساب های منتهی به رودخانه ها از مسئولین متولی این موضوع تاکید داریم.

وی اظهار داشت: برخی مکان های دفن زباله روستایی و شهری فاقد مکان مناسب و فنس کشی است که این مکانها محل مناسبی جهت زادآوری و تامین غذای حیوانات ولگرد بخصوص سگ ها و آلودگی های زیست محیطی شده است.

سلگی افزود: در این خصوص ۸ اخطاریه به شهرداری ها و دهیارهای متخلف در زمینه دفن غیراصولی زباله ها ابلاغ شده و ۳ دهیار به دلیل بی توجهی به بحث مدیریت پسماند و دفن غیر اصولی زباله ها به دادگاه معرفی شدند.

آیت صالحی، معاون فرماندار نهاوند نیز در این جلسه به اجرای مصوبات جلسه به ویژه اهمیت بازیافت و مدیریت دفن بهداشتی زباله ها در جنوب استان، مدیریت خودروهای حمل فاضلاب های خانگی و همچنین مدیریت دفع نخاله های ساختمانی و پسماند تاکید کرد.

وی افزود: ظرف مدت یک هفته هر کدام از اعضای کارگروه نسبت به اجرای مصوبات به وظایف قانونی خود عمل کنند و گزارش عملکرد خود را در خصوص مصوبات جلسه به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=112416
  • دیدگاه‌ها برای بی اعتنایی برخی اعضای کارگروه پسماند نهاوند به مصوبات/صدور ۸ اخطاریه و معرفی ۳ دهیار به دادگاه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.