• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

بیش از ۱۲۵ هزار تماس با هدف ایجاد مزاحمت در سامانه ۱۲۵ همدان ثبت شد

  • کد خبر : 52207
  • 12 اسفند 1398 - 10:34
بیش از ۱۲۵ هزار تماس با هدف ایجاد مزاحمت در سامانه ۱۲۵ همدان ثبت شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:از ۱۵۳ هزار و ۲۷ تماس ثبت شده طی ۱۱ ماه گذشته در سامانه ۱۲۵ متاسفانه ۱۲۵ هزار و ۶۰۴ مورد ایجاد مزاحمت بوده است. به گزارش عصر همدان، محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش نشانان همدان طی ۱۱ ماه گذشته  ۱۲۰۴ نفر از […]

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت:از ۱۵۳ هزار و ۲۷ تماس ثبت شده طی ۱۱ ماه گذشته در سامانه ۱۲۵ متاسفانه ۱۲۵ هزار و ۶۰۴ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

به گزارش عصر همدان، محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش نشانان همدان طی ۱۱ ماه گذشته  ۱۲۰۴ نفر از شهروندان را نجات دادند، اظهار کرد: این تعداد در ۳۵۱۹ عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث نجات یافتند.

وی تعداد تماس‌های ثبت شده در سامانه ۱۲۵ را از آغاز سال تا پایان بهمن ماه، ۱۵۳ هزار و ۲۷ مورد دانست و گفت: میانگین ۴۵۵ تماس در روز ثثبت شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: از تعداد کل تماس‌های ثبت شده، سه هزار و ۳۹۸ مورد منجر به عملیات شده، ۷ هزار و ۸۳۰ مورد به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره، ۱۶ هزار و ۵۸ تماس اشتباه، ۱۶ مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه ۱۲۵ هزار و ۶۰۴ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود: از سه هزار و ۳۹۸ عملیات انجام شده، یک‌هزار و ۸۶۴ عملیات اطفاء حریق، یک‌هزار و ۵۳۴  عملیات امداد و نجات و ۱۲۱ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۷ مورد را بیشترین آمار در اطفاء حریق دانست و تصریح کرد: وسایل نقلیه با ۲۲۱ مورد، اماکن مسکونی با ۲۱۲ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۹ مورد و مراکز تجاری با ۹۸ مورد بیشترین ڪاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل شد.

وی با اشاره به ۱۸۳۸عملیات اطفاء حریق در محدوده و حریم شهر همدان و ۲۶عملیات خارج از حریم، ادامه داد:علت بروز ۷۰۶ مورد از حوادث آتش سوزی عمدی، یک‌هزار و ۱۳۰ مورد غیر عمدی و ۲۷ مورد نیازمند ڪارشناسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و ۵۳۴ عملیات امداد و نجات انجام شده، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۹۳ مورد، نجات حیوانات با ۲۶۹ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۶۸ مورد، مهار حیوانات با ۲۴۵ مورد، رفع آبگرفتگی و نجات در سیلاب‌ها با ۱۰۲ مورد و رهاسازی اعضای بدن از داخل زیورآلات و اجسام مختلف بیشترین نوع عملیات‌های انجام شده بود.

وی با بیان اینکه ۱۵۲۴ مورد از عملیات های امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۱۰ مورد خارج از حریم بوده است، یادآور شد: بیشترین ڪاربری این عملیات ها اماکن مسکونی با ۹۴۵ مورد، وسایل نقلیه با ۱۹۵ مورد و مراکز تجاری با ۶۲ مورد بوده است.

بیاناتی اظهار کرد: ۶۹ نفر از جمله ۴ آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۱۲۶ نفراز جمله دو آتش نشان در عملیات های امداد و نجات مصدوم و ۲۲ نفر فوت شدند.

وی در ادامه گفت: آتش نشانان طی ۱۱ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی یک‌هزار و ۱۳۱ نفر را در  عملیات های امداد و نجات و ۷۳ نفر را در عملیات های اطفاء حریق و نجات دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: به ۱۲ هزار و ۶۷۴ نفر در این بازه زمانی آموزش ارائه شد، ۸۹۵ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۳۸۸ تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شد.

وی با تاکید بر استمرار طرح پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، افزود: از آغاز سال تا پایان بهمن ماه،  ۳۰۶  مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی، خدماتی  و…. انجام شده است.

انتهای پیام/ذ.د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52207
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۱۲۵ هزار تماس با هدف ایجاد مزاحمت در سامانه ۱۲۵ همدان ثبت شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.