• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

بوی نامطبوع ناشی از دپوی کود مرغی صدای مردم بهار را درآورد

  • کد خبر : 119124
  • 07 تیر 1400 - 8:50
بوی نامطبوع ناشی از دپوی کود مرغی صدای مردم بهار را درآورد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با بیان اینکه دپوی غیرمجاز کود مرغی تبعات محیط زیستی فراوانی در این شهرستان دارد گفت: مردم شکایات متعددی از انتشار بوی نامطبوع این کود داشته اند. به گزارش عصرهمدان؛ معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر انتشار بوی نامطبوع، جاری شدن […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با بیان اینکه دپوی غیرمجاز کود مرغی تبعات محیط زیستی فراوانی در این شهرستان دارد گفت: مردم شکایات متعددی از انتشار بوی نامطبوع این کود داشته اند.

به گزارش عصرهمدان؛ معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر انتشار بوی نامطبوع، جاری شدن شیرابه، وجود حشرات موذی و آلودگی آب و خاک از دیگر آثار منفی دپوی غیرمجاز کودمرغی است که گلایه مندی شهروندان را نیز به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار به منظور رفع دغدغه ها و گلایه مندی های مردم، در پایش های به عمل آمده این موضوع را مد نظر قرار داده است و با عاملان دپوی غیر مجاز کود مرغی از جمله دلالان و سودجویان برخورد می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: در آخرین پیگیری به عمل آمده فرد متخلفی که به اخطاریه های محیط زیستی و تذکرهای شفاهی کارشناسان این اداره توجه نکرده بود با پیگیری محیط زیست و رای مراجع قضایی به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

پارچیان گفت: شهرستان بهار از قطب های تولید سیب زمینی کشور محسوب می‌شود و کشاورزان این منطقه از کود مرغی به علت داشتن عناصر غذایی پرمصرف به جای کود شیمایی به وفور استفاده می کنند.

وی افزود: البته کشاورزان در مدت زمان کوتاه از کود مرغی در اراضی کشاورزی استفاده می کنند اما سودجویان کود را از استان های دیگر وارد و به صورت غیر اصولی فرآوری، دپو و به فروش می رسانند که این فرایند مشکلات بهداشتی و محیط زیستی فراوانی به همراه داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار از مردم این شهرستان خواست موارد مشاهده دپوی کود مرغی در اراضی منطقه را از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست، گزارش کنند.

پارچیان افزود: فصل بهار امسال سه پرونده مربوط به دپوی غیرمجاز کود مرغی به مراجع قضایی شهرستان بهار ارجاع شده البته در مواردی هم به دنبال صدور اخطاریه های از سوی این اداره، پاکسازی و رفع آلودگی صورت گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119124
  • دیدگاه‌ها برای بوی نامطبوع ناشی از دپوی کود مرغی صدای مردم بهار را درآورد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.