• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
0

بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان به تصویب رسید

  • کد خبر : 145497
  • 02 اسفند 1400 - 8:25
بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان به تصویب رسید

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از تصویب بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و گفت: : بودجه سال آینده شهرداری همدان ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان است که در صحن شورا به تصویب رسید. به گزارش عصرهمدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه […]

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از تصویب بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و گفت: : بودجه سال آینده شهرداری همدان ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان است که در صحن شورا به تصویب رسید.

به گزارش عصرهمدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه فوق العاده صحن شورا، افزود: پس از ارائه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری همدان به شورای شهر، اعضای شورا، مجموعه مدیران و معاونین و کارشناسان شورا و شهرداری به صورت جهادی در جلسات کمیسیون به بررسی بودجه پیشنهادی پرداختند.

کاوسی‌امید با اشاره به مبلغ ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان، یادآور شد: از این مبلغ حدود هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان برای ماموریت‌های عمرانی، حدود ۸۹۶ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و حدود ۱۸۱ میلیارد تومان جهت بدهی‌های قطعی شده سنواتی شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بیش از ۴۰ ساعت کاری در جلسات بررسی بودجه حضور داشتند، اضافه کرد: تدوین و پیش‌بینی بودجه، کار راهبردی و اساسی برای سال آینده شهرداری است که زحمات مجموعه شهرداری همدان برای تدوین بودجه پیشنهادی قابل تقدیر است.

وی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از نکات جدید در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری همدان، یادآور شد: در بررسی بودجه به دو نکته مهم ایجاد خزانه داری مرکزی و سپس پیوست کمیته تخصیص بودجه رسیدیم که بر این اساس طبق قول شهرداری مقرر شد تا بیستم اسفندماه سال جاری دستورالعمل کمیته تخصیص و شیوه‌نامه اجرایی خزانه‌داری به شورا ارسال شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد خزانه‌داری مرکزی در شهرداری، اظهار کرد: بر اساس مصوبه بودجه باید از ششم فروردین سال ۱۴۰۱ خزانه‌داری کل فعال شود و شهرداری باید از هم اکنون بسترهای لازم این کار را فراهم کند.

به گفته کاوسی‌امید وقتی درآمد مناطق و سازمان‌ها به خزانه داری مرکزی واریز شود، شهرداری تقویت می شود که نمونه موفق آن در چندین کلانشهر کشور اجرا شده است و باید از این تجربیات بهره کافی را برد.

وی با اشاره به اینکه خزانه داری مرکزی تقویت شهردار و شهرداری را به دنبال دارد، اضافه کرد: با راه‌اندازی خزانه‌داری کل می‌توان ضمن مدیریت هزینه و درآمد، سنجش مدیران نیز بهتر محقق شود.

وی در پایان سخنانش، گفت: در این خصوص بودجه شهرداری واقعی دیده شده و تلاش مجموعه شهرداری در تدوین بودجه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=145497
  • دیدگاه‌ها برای بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان به تصویب رسید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.