• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
بررسی وضعیت یادمان شهدای گمنام شهر بهار؛

یادمان شهدای گمنام بهار در غربت اقدام مسئولین

  • کد خبر : 217200
  • 05 خرداد 1403 - 9:27
یادمان شهدای گمنام بهار در غربت اقدام مسئولین
کمتر از یک دهه پیش یادمان شهدای گمنام در پارک کوی فرهنگیان بهار با حاشیه‌های خاص خود پس از تدفین سه شهید گمنام ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛کمتر از یک دهه پیش یادمان شهدای گمنام در پارک کوی فرهنگیان بهار با حاشیه‌های خاص خود پس از تدفین سه شهید گمنام ساخته شد.

درباره نحوه ساخت سازه یادمان و ارتفاع آن و تصمیم‌گیری برای چگونگی ساخت سازه در زمان خود، حاشیه‌های زیادی وجود داشت تا جایی که مسئولین ساخت یادمان، ساخت این سازه را تقریباً بدون مشورت شورای شهر اسبق انجام دادند.

درباره نحوه ساخت یادمان که برای انجام مراسمات مذهبی در جوار شهدای گمنام محلی در نظر گرفته نشد و به طریقه ساخت آن انتقاداتی در زمان ساخت صورت گرفت که از طرف مسئولین هیچ تغییری لحاظ نشد.

بالاخره ساخت یادمان شهدای گمنام به پایان رسید و این محل تبدیل به قرارگاه عاشقان شهرستان بهار برای نجوای با شهدای گمنام شد.

اما پس از گذشت سال‌ها سازه محل یادمان شهدای گمنام در حال فرسودگی و عدم رسیدگی مسئولین است.

دیواره‌های گنبد یادمان بر اثر تغییرات آب و هوایی و اثرات طبیعی دچار تخریب و دیواره‌های اطراف یادمان بر اثر بی‌فرهنگی برخی‌ها در ایام نوروز و چهارشنبه سوری دچار تغییر چهره شده است.

یکی از شهروندان در این رابطه گفت: سال‌ها پس از احداث یادمان، محلی نیز در کنار یادمان به شکل سازه نیمه موقت برای اجرای مراسمات ساخته شد که این محل در ایام خاص مذهبی و هر از گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در روزهای دهه کرامت در اختیار مجموعه‌های فرهنگی برای برپایی مراسم قرار نگرفته بود.

محل قرارگیری یادمان شهدای گمنام تقریباً در مرکز پارک کوی فرهنگیان قرار دارد که خودِ محل پارک مدت‌ها است نیاز به اصلاح و بازسازی برای حضور مردم دارد.

در داخل پارک وجود چند کانکس به‌صورت تعطیل و نیمه تعطیل نیز جلب توجه می‌نماید که باید مدیریت این کانکس‌ها برای استفاده مردم مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است کوی فرهنگیان بهار با جمعیت بیش از ۸هزار نفر فقط همین یک پارک را دارد که نیاز به تعمیرات و نگهداری و فراهم نمودن شرایط بهتری برای استفاده مردم به‌خصوص در روزها و ماه‌های گرم سال که رجوع مردم به پارک‌ها بیشتر است می‌باشد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217200
  • دیدگاه‌ها برای یادمان شهدای گمنام بهار در غربت اقدام مسئولین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.