• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

بیمارستان اکباتان هدیه‌ای ارزشمند برای کودکان همدانی

  • کد خبر : 217279
  • 06 خرداد 1403 - 8:06
بیمارستان اکباتان هدیه‌ای ارزشمند برای کودکان همدانی
بیمارستان اکباتان همدان که ۱۴ سال مغفول مانده بود با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه شهید سید ابراهیم رئیسی و تلاش مسئولان در استان همدان، سرانجام به افتتاح رسید و قطعا کودکان همدانی قدردان این هدیه ارزشمند که پس از سال‌ها به آن رسیدند، هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» رهبر معظم انقلاب اسلامی از سالیان گذشته تاکنون، بارها مسئله‌ی سلامت را جزو اولین مسائل مهم زندگی جوامع عنوان کردند.

ایشان با تاکید براینکه رویکرد سلامت همه جانبه در همه قوانین و سیاست‌ها باید محقق شود یکی از اقدامات اساسی را تهیه پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای عنوان کردند.

در راستای این فرمایشات مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که با تحریم‌های بسیار ناجوانمردانه‌ای روبه رو بود اما با همت دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند و امروز حرف اول را در این حوزه در جهان می‌زند.

یکی از اقدامات قابل توجه و پیشرفت‌های چشم‌گیر، به ثمر رسیدن بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان است که ۲۷۲ تخت بیمارستانی دارد.

این بیمارستان که ۱۴ سال مغفول مانده بود با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش‌های شهید سید ابراهیم رئیسی و توجه مسئولان در استان همدان، سرانجام در دی ماه سال گذشته به افتتاح رسید.

ساخت بیمارستان اکباتان گامی ارزشمند برای سلامت کودکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان همدان دارای بخش‌های درمانی، جراحی کودکان، ارتوپدی کودکان و هماتولوژی کودکان است، گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه، ان‌آی‌سی، زنان و سی‌سی‌یو و مجهز ترین و به روزترین اتاق عمل جهان است.

محمد مهدی مجذوبی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی در این بیمارستان موجب شده تا تبدیل به یک مرکز جامع طبی کودکان شود، افزود: جمعیت زیر ۱۸ سال در همدان حدود ۵۰۰ هزار نفر بود که نارضایتی‌هایی در حوزه کودکان داشتند، به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا این بیمارستان مختص کودکان ایجاد شود.

وی ادامه‌داد: در طبقه هشت و نهم این بیمارستان بخش‌هایی مختص آموزش ایجاد شد و قطعا در حوزه‌های آموزشی تأثیر زیادی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به توریست درمانی یا گردشگری سلامت در استان، گفت: با افتتاح این بیمارستان کمک بزرگی در جذب توریست درمانی شد ولی پیشرفت در این حوزه نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها در استان است.

بهره‌برداری از بیمارستان اکباتان همدان با هزار میلیارد تومان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای بیمارستان اکباتان هزینه شده است، گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان نیز در قالب منابع مالی تجهیزات از سوی وزارت بهداشت به مرکز درمانی اکباتان فرستاده شد.

یوسفی با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان دارای ۲۳۲ جای پارک است، تصریح کرد: در ساعات ملاقات نیز افراد می‌توانند از محوطه مرکز بهداشت شهرستان جهت پارک خودرو استفاده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سی‌تی‌اسکن ۳۲ اسلایس در این بیمارستان نصب شد که در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: این دستگاه کیفیتی بسیار بالا دارد.

بیمارستان اکباتان هدیه‌ای ارزشمند برای کودکان همدانی

با اینکه قرار بود رئیس جمهور برای افتتاح رسمی و بازدید از این بیمارستان فوق تخصصی کودکان به همدان سفر کند، اما نوبت به دومین حضور این خدمتگزار مردم، در همدان نرسید و امروز قرار است وزیر بهداشت از این بیمارستان فوق تخصصی بازدید کند‌.

مساعدت‌های دولتی و تلاش مسئولان برای ساخت چنین مراکزی در ایجاد رضایتمندی جامعه تاثیرگذار است.

هرچند دعای همیشگی ما آن است که هیچ کودکی را در بیمارستان نبینیم اما وجود مراکز پیشرفته برای درمان کودکان ضروری است و قطعا همدانی‌ها قدر این هدیه ارزشمند که پس از ۱۴ سال به آن رسیدند را می‌دانند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217279
  • دیدگاه‌ها برای بیمارستان اکباتان هدیه‌ای ارزشمند برای کودکان همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.