• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد:

بهره‌برادری از ۴۷ مدرسه در استان همدان

  • کد خبر : 196714
  • 19 شهریور 1402 - 12:00
بهره‌برادری از  ۴۷ مدرسه در استان همدان
مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه ۴۱ مدرسه در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برادری رسید گفت: در مجموع ۴۷ مدرسه تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش عصر همدان یکی از وظایف دولت‌ها گسترش فضاهای آموزشی برای تحصیل و سوادآموزی است.

اینکه در کشورمان نرخ بی‌سوادی به ۹۷ درصد رسیده است دلایل زیادی دارد که یکی از آن‌ها تلاش‌ برای فراهم‌سازی مکانی برای تحصیل است.

در همین راستا گفتگویی داشتیم با مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان که در ادامه می‌خوانید.

_بهره‌برادری از  ۴۷ مدرسه در استان همدان

حمید شیرازیانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه امسال در هفته دولت ۴۱ مدرسه در سراسر استان به بهره‌برادری رسیده است گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با آغاز سال تحصیلی در این مدارس به تحصیل بپردازند و تعدادی دیگر از پروژ‌ها در دهه فجر به بهره‌برادری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مدارس به طور کامل تخریب و ساخته شده‌اند افزود: تعدادی دیگر از این مدارس بازسازی شدند و تعدادی دیگر نیمه تمام بودند که خوشبختانه تکمیل شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: سهم شهر همدان از آمار ۴۷ مدرسه، هفت مدرسه است و سایر مدارس در شهرستان‌های همدان هستند.

شیرازیانی با اشاره به اینکه ساخت و بازسازی هفت مدرسه مربوط به شهر همدان است تصریح کرد: به تفکیک ۱۱مدرسه در شهرستان نهاوند، هفت مدرسه در شهرستان ملایر، چهار مدرسه در شهرستان قهاوند، سه مدرسه در شهرستان اسدآباد، چهار مدرسه در شهرستان بهار، چهار مدرسه در شهرستان فامنین، سه مدرسه در شهرستان کبودرآهنگ، سه مدرسه در شهرستان رزن و یک مدرسه در شهرستان تویسرکان ساخته و بازسازی شده است.

وی با تاکید براینکه تعدادی از این پروژه‌ها مربوط به روستاهای همدان است گفت: ۴۰ مدرسه مربوط به روستاها می‌باشد و در مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از طریق منابع ملی، استانی و خیرین تامین شده است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196714
  • دیدگاه‌ها برای بهره‌برادری از ۴۷ مدرسه در استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.