• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

بهار در احاطه آلاینده های مشمئزکننده

  • کد خبر : 19041
  • 17 شهریور 1398 - 11:27
بهار در احاطه آلاینده های مشمئزکننده

مشکل بوهای مشمئز کننده کارخانجات اطراف شهر بهار سالهاست که گریبانگیر مردم است.   به گزارش عصر همدان؛ در سالهای دور بوی کارخانه تولید پودر استخوان در شهرک صنعتی برای مردم مشکل ساز شده بود تا اینکه با ورود امام جمعه وقت مشکل حل شد و کارخانه تعطیل شد و حالا پس از سالها این […]

مشکل بوهای مشمئز کننده کارخانجات اطراف شهر بهار سالهاست که گریبانگیر مردم است.

 

به گزارش عصر همدان؛ در سالهای دور بوی کارخانه تولید پودر استخوان در شهرک صنعتی برای مردم مشکل ساز شده بود تا اینکه با ورود امام جمعه وقت مشکل حل شد و کارخانه تعطیل شد و حالا پس از سالها این کارخانه به متروکه تبدیل شده است.

بعد از آن بوهای مشمئز کننده کشتارگاههای دامداران و طیوران و بوی حاصل از پخت ضایعات گوشتی این کارخانه ها که در ساعات پایانی شب اتفاق می افتاد موجب درد سر برای مرم شد تا اینکه پس از بارها اخطاریه ملزم به نصب فیلتر شدند.

در دو سه سال اخیر نیز بوی کارخانجات اسید و کارتون سازی باعث آزار و اذیت مردم شد، تا جاییکه برخی افراد از سر ناچاری مجبور به شکایت به دستگاه قضا شده و طومار و بیانیه و شکواییه برای از بین بردن این بوها به راه افتاد.

دستگاه قضایی و دیگر دستگاههای نظارتی نیز با اعلام مجازاتهایی به صورت مقطعی سعی کردند به نحوی جلوی انتشار بوهای مشمئز کننده را بگیرند.

اما مسئله تنها به اینجا ختم نمی شود چرا که این بوها نه فقط باعث آزار افراد شده بلکه سلامت جسمانی افراد را در طی مدت مدید به خطر خواهد انداخت و این را گواهی پزشکی برخی کارگران مشغول به کار در شهرک صنعتی می گوید.

تمهیدات فراوانی برای جلوگیری از انتشار بوی این کارخانجات اندیشیده شد که مقطعی جواب داده اما در دراز مدت و گاهی در غفلت مسئولین و شیطنت صاحبان صنایع گاهی این بو موجب آزار سی هزار نفر ساکن شهر می شود.

جالب است که در این بین بوی حاصل از خرید و فروش کود مرغی در اطراف شهر و انجام برخی اقدامات مخفی از چشم دستگاه های نظارتی مثل سوزاندن لاستیک و … هم برای خودش داستانی شده است.

و هم اکنون که به شب های آخر تابستان نزدیک می شویم بوی مشمئز کننده ای همچون سوخت و پخت چربی که به نظر می رسد از سمت کشتارگاه باشد در ساعات اولیه صبح دمار از روزگار مردم بهار درآورده به طوریکه صبح ها از شدت این بو خواب از چشمانمان فرار کرده و حتی با در و پنجره بسته نیز این بو استشمام می شود.

به راستی مشکل این شهر در کجاست؟ در چیست؟ تا کی فریاد بزنیم؟ تا کی مسئولین نظارتی باید مسیرهای بین کارخانجات را یکی یکی و دزدانه طی کرده تا تخلفی از آنها سر نزند؟

بهتر نبود از همان ابتدا که مجوز تاسیس اینگونه کارخانجات آلاینده گرفته میشد جانمایی درست آن و حد فاصل قانونی رعایت می شد؟

مردم برای کمک به رشد صنعتی شهرستان و اشتعالزایی چه قیمت گزافی باید پرداخت کنند؟

تصمیمات مدیران گذشته ما هم اکنون گریبانگیر ما شده و سلامتی ۳۰ هزار نفر اهمیتش از اشتغال چند ده نفر و افتتاح چند کارخانه کمتر شده است و حالا ما را به جایی رسانده که مجبوریم دزدانه به کارخانجات آلاینده سرک بکشیم که مبادا تخلف کرده وفیلتر چند صد میلیونی خودرا ساعاتی از مدار خارج کنند.

دور باطل ما این است که می بینید. از کارخانه کارتون سازی به اسید از اسید به کشتارگاه دام و از آن به کشتارگاه طیور و از طیور به کارتون سازی.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=19041
  • دیدگاه‌ها برای بهار در احاطه آلاینده های مشمئزکننده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.