• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
مدال‌ها به میادین همدان باز می‌گردند؛

بهار امید در زمستان وزنه برداری همدان

  • کد خبر : 214558
  • 28 فروردین 1403 - 11:23
بهار امید در زمستان وزنه برداری همدان
رشته وزنه برداری همدان با سابقه درخشان در تاریخ ورزش کشور، در حالی طی سال‌های اخیر دوران رکود خود را سپری می‌کرد که اکنون با روی کار آمدن کادر جدید مدیریتی، در مسیر پیشرفت و شکوفایی قدم برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ روزگاری ورزش وزنه برداری استان همدان را با شاهین نصیری نیا، مدد نصیری نیا، احمد امیرگان، ناصر کیانی، رضا تنها، هاشم مقدم پناه، حمید طباخ، مرحوم حسین خدادادی، کرم خدا کاکاوند، محمدرضا شیرزاد، عزت رحیمی، محمودگل پرور، جواد قیوندی، ولی بابایی، علی قیطاسی، حسن گل پرور، عباس زندی، مقداد مقدم پناه، شهرام شمس، اصغر عمادی، میلاد بیات، جواد و جعفر رضایی، امیرحسین طاهری و بهنام میرزایی می‌شناختند و اکنون اثری از این نام آوران گذشته هم نیست.

در واقع هیأت وزنه برداری همدان طی سال‌های اخیر نتوانست عقب ماندگی سال‌های پیشتر را جبران کند و بدترین دوران تاریخ ورزشی خود را سپری کرد.

ورود افراد غیرمتخصص، مشکلات مالی و عدم اتحاد و همدلی مجموعه وزنه برداری همدان در این سال‌ها باعث افول این ورزش پرافتخار در همدان شد تا جایی که علیرضا همیدوند رئیس سابق این هیأت قبل از پایان دوره چهارساله خود، استعفا و کناره گیری کرد.

اما با روی کار آمدن تیم جدید در راس هیأت وزنه برداری استان همدان، روح تازه بر کالبد فرسوده این هیأت دمید و هم اکنون در کمتر از چند ماه شاهد تحولات روبه رشد در این ورزش هستیم.

*نمره قبولی فدراسیون به تیم جدید

آبان ماه بود که رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور با حضور در مجمع سالیانه همدان اظهار کرد: وزنه برداری همدان طی سال‌های قبل از استان‌های صاحب جایگاه در کشور بود که متأسفانه در دوره مدیریتی گذشته دچار افت شد و باید همه با هم کمک کنیم وزنه برداری همدان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

سجاد انوشیروانی با اشاره به اینکه وزنه‌برداری ایران تازه در حال حرکت است، افزود: همه باید همدل شویم و همت کنیم تا دوباره روزهای درخشان در وزنه برداری کشور به خصوص در استان همدان به منصه ظهور درآید.

اکنون رئیس فدراسیون از وضعیت موجود رضایت دارد و در دیدار اخیر با اعضای هیأت وزنه برداری استان همدان، از عملکرد آنها قدردانی کرد.

انوشیروانی با اشاره به تحولات ایجاد شده در وزنه‌برداری همدان به ویژه در تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های این ورزش اظهار کرد: تأمین تجهیزات مورد نیاز وزنه برداران اقدام ارزشمندی بود که در همدان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه همدان در وزنه‌برداری پیشینه درخشان دارد، اضافه کرد: این رشته با حمایت همه جانبه مسؤولان همدانی می‌تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی افزود: در دوره جدید هیأت وزنه‌برداری همدان فضای همدل، متحد و پرتلاش را می‌بینم که تأثیر مثبت و روبه رشد در این رشته داشته است.

حسین رضازاده عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: استان همدان همواره نامش در وزنه‌برداری درخشیده است.

وی اضافه کرد: آینده درخشانی را برای وزنه برداری همدان متصور هستم و استعدادهای بسیار خوبی را در مسیر شاهدیم.

* تسویه بدهی‌ها و هزینه میلیونی برای خرید تجهیزات

هیات وزنه برداری همدان در دوره جدید مدیریتی خود تسویه بدهی‌ها را در اولویت قرار داد و باعث شد تا یکی از مشکلات عدیده وزنه برداری حل شود.

همچنین از آنجا که تجهیزات وزنه برداری همدان مربوط به پانزده سال قبل بود، با آورده مالی شخص رئیس هیأت و کمک فدراسیون، این تجهیزات نونوار شد.

بازسازی سالن وزنه برداری ملایر نیز از مطالبات قدیمی ورزشکاران این شهر بود که با حمایت اداره ورزش و جوانان استان همدان نوسازی شد.

اما در حوزه قهرمانی نیز شاهد درخشش وزنه برداری استان پس از سال‌ها در میادین ملی و بین المللی بودیم به طوری که ۱۷ نشان رنگارنگ به دست آمد که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نبود.

دستیابی به یک نشان جهانی و یک نشان آسیایی و ۱۵ نشان کشوری، ارتقا رتبه کشوری از بیست و نهم به نهم کشور، ️شرکت در لیگ برتر کشور در بخش بانوان، اعزام تمامی رده‌های سنی به مسابقات کشوری دربخش اقایان و بانوان نیز جزو دستاوردهای مهم این هیأت بوده است.

همچنین در بخش بانوان شرکت در لیگ برتر بانوان کشو برای نخستین بار رتبه هیأت از ۲۹ کشوری به جایگاه ششم رسید، سانس بانوان تشکیل شد، ️سرکشی مستمر و مداوم از تمرینات بانوان، ️شرکت در مسابقات کشوری وزنه برداری بانوان، شرکت در مسابقات کشوری کراسفیت بانوان، برگزاری همایش دانش افزایی مربیان و تشکیل کمیته‌های ۱۲ گانه را نیز شاهد بودیم.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214558
  • دیدگاه‌ها برای بهار امید در زمستان وزنه برداری همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.