• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

بلندمرتبه‌سازی در دامنه‌های الوند متوقف شود

  • کد خبر : 135887
  • 30 آبان 1400 - 9:33
بلندمرتبه‌سازی در دامنه‌های الوند متوقف شود

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی تأکید کرد: مدیریت‌شهری باید بلندمرتبه‌سازی در قسمت دامنه‌های شمالی الوند را متوقف کند. به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در صحن شورا، گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی؛ یکی از قوانین طبیعی، فطری، الهی و حقوقی محسوب می‎شود که سالها در […]

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی تأکید کرد: مدیریت‌شهری باید بلندمرتبه‌سازی در قسمت دامنه‌های شمالی الوند را متوقف کند.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در صحن شورا، گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی؛ یکی از قوانین طبیعی، فطری، الهی و حقوقی محسوب می‎شود که سالها در دنیا حاکم بوده و توسعه پایدار هم بر اساس حفظ این اصول، مبتنی شده است.

صفری‌افلاکی با اشاره به فتوای مراجع، رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در حوزه حفظ منابع‌طبیعی، افزود: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ساخت مسجد، حوزه و… در مناطع طبیعی هم صحیح نیست.

به گفته وی؛ ویژگی خاص شهر همدان بر محور منابع طبیعی، رشته کوه زیبای الوند و دامنه‌های سرسبز منحصربه‌فرد است که این چشم‌انداز به‎عنوان هویت شهر، میراث و هدیه الهی برای مردم این دیار محسوب می‎شود؛ از این‌رو همگان وظیفه حفاظت از این میراث طبیعی را برعهده داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مدیریت‌شهری باید بلندمرتبه‌سازی در قسمت دامنه‌های شمالی الوند شهر را متوقف کند تا این منظره شهری، ناپدید نشود؛ اعلام کرد: متأسفانه احداث ساختمان در مناطق طبیعی شهر از سوی برخی از ارگان‎های دولتی توجیه ندارد.

صفری‌افلاکی با اشاره به تصرف بیش از ۶۰ هکتار از مناطق کوهستانی شهر همدان برای ساخت یک مرکز تولید رسانه‎ای بر مبنای تصمیم غیرمنطقی دو دهه اخیر، تأکید کرد: در حال حاضر مدیران ما دیگر نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=135887
  • دیدگاه‌ها برای بلندمرتبه‌سازی در دامنه‌های الوند متوقف شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.