• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

بصیرت، استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ

  • کد خبر : 98906
  • 14 دی 1399 - 8:47
بصیرت، استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ

رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب در درون یک نهضت از آفت‌های بزرگ آن نهضت است. وظیفه نیروهای انقلابی آن است که راه نفوذ و رخنه این گونه افراد را سد نمایند. به گزارش عصر همدان؛ هر نهضتی در دوران اولیه آن و در مدتی کوتاه که مشکلات و دشورای ها کیان آن را تهدید […]

رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب در درون یک نهضت از آفت‌های بزرگ آن نهضت است. وظیفه نیروهای انقلابی آن است که راه نفوذ و رخنه این گونه افراد را سد نمایند.

به گزارش عصر همدان؛ هر نهضتی در دوران اولیه آن و در مدتی کوتاه که مشکلات و دشورای ها کیان آن را تهدید می کند نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد که نیروهای مخلص طرفدار انقلاب این مهم را بر عهده‌ می گیرند.

با پایان دوران پر مشغله انقلاب و در هنگام خوشه چینی به تدریج سرو کله افراد فرصت طلب پیدا می شود.

اینگونه افراد به ظاهر پرشورتر از نیروی انقلابی، علم انقلاب را بر افراشته و تا آنجا پیش می روند که نیروهای انقلاب کننده را از میدان به در کنند. این موضوع تا آنجا سابقه و عمومیت دارد که می گویند: انقلاب فرزند خور است به این معنی که قالب انقلاب ها پس از پیروزی از دست رهبران اصلی آن خارج و به دست نیروهای دیگر و یا حتی نیروهای مخالف انقلاب می افتد.

یکی از آفات انقلاب خود باختگی است. هم رهبران انقلاب هم مردم نباید در برابر قدرت‌های استعماری احساس خفت و خواری نمایند و خود را ذلیل بداند چرا که قدرت مخالفان نهضت، مرهون احساس ذلت و نیروهای انقلابی است.

این سابقه باید نیروهای حافظ انقلاب را هوشیار نماید و مانع آن شوند که نهضت در مسیر تکوینی خود بدست نیروهای غیر انقلابی بیفتد.

شاید به خاطر همین سابقه بود که حضرت امام (ره) نیروی های انقلابی و فرزندان انقلاب را هشدار دادند که: نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. عمل به این توصیه حضرت امام (ره) بر هر دلسوز انقلاب لازم است.

نقش ارزنده اطلاعات، حراست دستگاههای اجرایی، مشارکت اداری با حراست سازمان ها، ادارات و همکاری آحاد مردم با در اختیار قرار دادن اخبار و گزارشات مشکوک و موثق به ستاد خبری ۱۱۳ وزارت اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه می‌تواند در عقیم گذاشتن اهداف شوم استکبار، عوامل نفوذ، جاسوسی، شبکه رانت، ایجاد نارضایتی بین مردم ….. در تامین امنیت کشور در ابعاد گوناگون مفید فایده قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت آنکه اندیشه های بیگانه از عوامل تزلزل یک انقلاب در بلند مدت به شمار می‌آید که از دو طریق ممکن است نفوذ پیدا کند.

اول از طریق دشمنان آگاه و دوم از طریق دوستان نادان. دشمنان یک انقلاب با مشاهده پیروزی و پیشرفت های آن و با ملاحظه نفوذ اندیشه و طرز تفکر رهبران انقلاب در دیگر جوامع و ترس از الگوگیری دیگر ملت ها از اندیشه های ارائه شده توسط متفکرین انقلابی، تلاش خواهند نمود که اندیشه های انحرافی را در میان تفکر های ارائه شده از جانب رهبران نهضت بگنجانند و از این طریق مکتب انقلابی را به انحراف بکشانند.

این روند در طول تاریخ سابقه داشته است، از ورود اسرائیلیات، مجوسیات، مارک اسلام، تا نفوذ اندیشه های لیبرالیسم غربی در نهضت مشروطه و …. همه نمونه‌هایی از ورود اندیشه انحرافی در یک جریان پاک و خالص انقلابی است که بانی و عامل آن دشمنان خارجی بوده اند.

طریق دوم، نفوذ اندیشه های بیگانه توسط دوستان نادان است. گاهی پیش می‌آید که دوستان ناآگاه انقلاب، به علت عدم آشنایی درست از مکتب مجذوب یک سلسله نظریات و اندیشه های بیگانه می گردند و با همین بینش، به آن نظریات رنگ مکتب داده و به نام مکتب عرضه می‌کنند. این موضوع نیز سابقه‌ای طولانی دارد.

ورود تفکرات یونانی توسط دانشمندان مسلمان به نام اسلام و تصوف ایرانی و هندی را جز اسلام دانستند به وسیله برخی علما و همچنین بهره گیری برخی از صاحبنظران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی از مکاتب مادی گرا و لیبرالیستی، همه نمونه‌های از انحراف از تفکرات بی‌شائبه انقلاب و با وارد کردن ناآگاهانه مسائل انحرافی در مکتب توسط دوستان نادان می باشد.

راهبرد مبارزه با این پدیده شوم را مقام معظم رهبری به مناسبت روز مبارزه ملی با استکبار جهانی در تاریخ ۹/ ۸/ ۱۳۷۵ ارائه و مقصود را مشخص فرموده اند: مقصود از مبارزه این است که ملت ایران در مقابل کید، تعرض، دست اندازی و تلاش‌های سیاسی دشمن به انواع و اقسام کارهایی که می کند، تا دوباره کشور ایران را به یکی از اقمار خود تبدیل نماید، با شدت و قدرت خواهد ایستاد و مقاومت خواهد کرد. هر جا که در سطح جهان دستمان برسد، نسبت به استکبار، افشاگری خواهیم کرد.

به نظر می رسد در این مقطع رسالت جبهه فرهنگی در کشور در داشتن استراتژی فرهنگی و تبلیغی با ایجاد هم افزایی و همگرایی با دستگاههای امنیتی و قضایی در حفظ انقلاب عزیز اسلامی و جلوگیری از نفوذ رخ می نماید.

محمد جواد بیات

کارشناس ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98906
  • دیدگاه‌ها برای بصیرت، استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.