• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

موارد بستری بیماران آنفولانزا در همدان بیش از ۱۰۰ نفر است

  • کد خبر : 34882
  • 10 آذر 1398 - 16:31
موارد بستری بیماران آنفولانزا در همدان بیش از ۱۰۰ نفر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از بستری بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ رشید حیدری مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بیماری آنفولانزا اظهار کرد:آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که یک اپیدمی است که هر ساله کل اروپا و آسیا را تحت تاثیر قرار […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از بستری بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ رشید حیدری مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص بیماری آنفولانزا اظهار کرد:آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که یک اپیدمی است که هر ساله کل اروپا و آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این ویروس امسال دو هفته ای زودتر شیوع پیدا کرده است افزود: دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های استان در کار پیشگیری و درمان به صورت آماده باش قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: ۹۸ درصد موارد آنفولانزا به صورت خود به خود بهبود می یابد اما دو درصد باقی مانده باید طول درمان را طی کنند.

وی با بیان اینکه زمان واکسن زدن آنفولانزا در بازه زمانی ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه هر سال است بیان کرد: پس از این زمان واکسن آنفولانزا با شیوع بیماری اثر کمتری دارد.

حیدری مقدم در خصوص موارد رعایت پیشگیری از آنفولانزا نیز یادآور شد:استراحت کامل، شستشوی دست ها و رعایت بهداشت فردی و دریافت مایعات طبیعی برای درمان این ویروس حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به آنفولانزا تا جایی که امکان دارد از مصرف آنتی بیوتیک و مسکن به صورت خودسرانه اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه موارد بستری بیماری آنفولانزا از ۱۰۰ مورد بیشتر است گفت: تعداد بیماران دارای علایم تنفسی و بستری تنفسی از ۱۵۰ مورد به ۱۱۲ مورد رسیده است.

وی در خصوص وضعیت استان در زمینه ابتدا به ایدز نیز تصریح کرد: ویروس اچ آی وی یک بیماری مزمن و عفونی است که با معالجه درمان می شود.

حیدری با اشاره به شعار هفته جهانی ایدز همه در یک کشتی نشسته ایم تصریح کرد: تا ابتدای مهرماه امسال ۷۲۸ نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ترکیب جنسیتی این بیماری در استان همچون کشور در مردها بالاتر است اظهار کرد:در حال حاضر ۸۲ درصد مردان و ۱۸ درصد زنان مبتلا به ایدز هستند که در سال های اخیر سهم زنان بیشتر است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه ۱۳ پایگاه مشاوره رفتاری وجود دارد گفت: فوتی های بیماران ایدزی از سال ۸۱ تاکنون ۳۰۰ نفر هستند و ۴۰۳ نفر از این بیماران نیز در مجموع دارای پرونده هستند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در روزهای گذشته حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ۵۴ دستگاه دیالیز را برای مراکز درمانی با هزینه ۳ میلیارد تومان خریداری کردند اضافه کرد: همدان در مجموع ۱۵۰ دستگاه دیالیز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص خریداری دستگاه سی تی اسکن نیز گفت: دو دستگاه سی تی اسکن به روز برای شهرستان رزن و کبودراهنگ با هزینه ۱۲ میلیارد تومان خریداری شده است.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=34882
  • دیدگاه‌ها برای موارد بستری بیماران آنفولانزا در همدان بیش از ۱۰۰ نفر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.