• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
رئیس ستاد امر به معروف استان همدان خبرداد:

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی جدید

  • کد خبر : 191327
  • 03 مرداد 1402 - 13:23
برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی جدید
رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه سالانه چندصدنفر از دانشجویان توسط حوزه علوم انسانی پذیرش و جلساتی با آن‌ها برگزار می‌شود گفت: از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید قرار است ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت دانشگاه‌ها کرسی آزاد اندیشی برگزار کند.

به گزارش عصر همدان؛میثم صابریون پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واژه احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۷۲ توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد گفت:  انتظار از دولت و مجلس این است که در بحث سیاست های کلی نظام بسته پیشنهادی داشته باشد و این عریضه مظلوم به سمت پویایی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه ویژگی اساسی دارد افزود: تسهیل گری گروه‌های فعال، پشتیبانی ستاد از گروه ها که ایده و طرح ارائه می‌دهند و حمایت از آمرین به معروف و ناحیان از منکر سه وظیفه اصلی این ستاد است.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با تاکید براینکه باید این مسئله در جامعه جا بیافتد که امر به معروف باید مردم بر مردم و مردم بر مسولین باشد عنوان کرد: اگر در حوزه بستر سازی و سیاست‌گذاری مسیر هموار شود تا مردم بدون لکنت امر به معروف و نهی از منکر کنند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع خواهند شد.

صابرین با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ستاد امر به معروف از سال ۹۷ تغییر سیاست و رویکرد به‌وجود آمده است گفت: در حال حاضر ۱۸ عرصه تخصصی وجود دارد و گروه‌های احیاگر و مطالبه‌گر به صورت حرفه‌ای در آن فعالیت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به تقارن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام ماه محرم ادامه داد: در این هفته ۲۴ عنوان برنامه به صورت ویژه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی، ستاد وظیفه تعیین شاخص در دستگاه های اجرایی دارد و ایجاد و تقویت ارتباط برون سازمانی و نظارت بر شاخص‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های حاکمیتی، تاکید براین مسئله دارد که ستاد دارای شأن نظارت است.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه ابلاغ آموزش شاخص‌ها و نظارت بر شاخص‌ها بسیار مهم است افزود:  با توجه به جایگاهی که ستاد دارد باید بررسی کند که آیا همه این مسائل در سطح دستگاه حاکمیتی اجرایی می‌شود یا خیر؟

صابریون با بیان اینکه سالانه چندصدنفر از دانشجویان توسط حوزه علوم انسانی پذیرش و جلساتی با آن‌ها برگزار می‌شود گفت: از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید قرار است ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت دانشگاه‌ها کرسی آزاد اندیشی برگزار کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تولید محتوا فرهنگی در سطح شهر، برگزاری جلسات سخنرانی با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش مبلغین در ماه محرم و صفر در قالب برنامه‌های چهل مسجد و چهل منبر، معرفی گروه‌های مطالبه‌گر و فعالان اصحاب رسانه، ویژه برنامه گفتگو محور در هفته احیا امر به معروف‌ونهی و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و جانبازان این حوزه بخشی از  برنا‌مه‌های ستاد است.

وی با اشاره به شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» به عنوان شعار کشوری این هفته افزود: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسائل اجتماعی است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشور برای آنکه بتواند مشکلات را حل کند باید در قالب حلقه‌های میانی نقش ایفا کند تصمیم برآن شد تا در این مورد تمرکز کنیم.

صابریون ادامه داد: مطالبه گری در عرصه ۱۸ گانه به صورت تخصصی انجام می‌شود و در استان همدان بستر سازی‌ها انجام شده تا پشتیبانی و حمایت از گروه‌ها انجام شود.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته ۱۰ نفر از مدیران به ستاد دعوت و پیرامون موضوع امر به معروف مسؤلین که ستاد بستر ساز است انتقال پیام به آن‌ها صورت گرفته است و خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه با مسؤلین داشته‌ایم.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته افزود: در آن ایام که کشور مشکلاتی داشت الگو و مدل موفق مطالبه‌گری در مسجد آیت الله آخوند با حضور مسولین و دغدغه مندان انجام شد و در انتهای آن جلسه مسیولین و دو مدیر کل از مردم عذر خواهی کردند.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان در پایان با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب با توجه به اصل قانون اساسی دولت موظف است تا جهت رشد فضایل اخلاقی کار کند اظهار کرد: ستاد نقش دارد با توجه به مصوبات براین موضوع نظارت کند و قرار نیست مجری باشد.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191327
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی جدید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.