• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برگزاری نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی در همدان

  • کد خبر : 163634
  • 07 شهریور 1401 - 0:10
برگزاری نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی در همدان

نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی به همت هیات بیت الاحزان فاطمه(س) با حضور حاج محمدمهدی روحی، مداح اهل بیت، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و از فعالین فرهنگی و اجتماعی، دوشنبه شب ها در مجتمع فرهنگی مذهبی امام علی(ع) همدان برگزار می شود. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ نشست […]

نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی به همت هیات بیت الاحزان فاطمه(س) با حضور حاج محمدمهدی روحی، مداح اهل بیت، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و از فعالین فرهنگی و اجتماعی، دوشنبه شب ها در مجتمع فرهنگی مذهبی امام علی(ع) همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی به همت هیات بیت الاحزان فاطمه(س) با حضور حاج محمدمهدی روحی، مداح اهل بیت، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و از فعالین فرهنگی و اجتماعی، دوشنبه شب ها در مجتمع فرهنگی مذهبی امام علی(ع) همدان برگزار می شود.

مهمترین مباحث این نشست فلسفه روضه و مداحی، تاریخ عزاداری و بررسی انحرافات عزاداری است و همچنین شرکت کنندگان، امکان پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف در حوزه روضه و مداحی را نیز دارند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، جهاد تبیین امروزه باید مورد توجه مجموعه های مذهبی و فرهنگی قرار گیرد و صدالبته لزوم تبیین انگاره های فکری در حوزه روضه و مداحی، از مصادیق جهاد تبیین خواهد بود. علاوه بر این، بصیرت افزایی، آگاهی از شبهات مطرح شده از سوی جریان های انحرافی و لزوم جهادنشر روایت اول توسط نظریه های اصیل دینی نیز از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

از مهمترین ویژگی های چنین برنامه هایی می توان به آگاهی آحاد جامعه از توطئه های دشمنان نسبت به آیین ها و مراسم دین مبین اسلامی اشاره کرد که هدفشان از این توطئه ها، ایجاد شبهه هایی همچون شیعه هراسی در منطقه و ایجاد تفرقه و دشمنی است.

گفتنی است، دومین جلسه این نشست، دوشنبه شب از ساعت ۹:۳۰ در مجتمع فرهنگی مذهبی امام علی واقع در بلوار آزادگان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=163634
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری نشست های تخصصی با محور پاسخگویی به شبهات روضه و مداحی در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.