• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در همدان

  • کد خبر : 129396
  • 30 شهریور 1400 - 13:09
برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در همدان

سردار مظاهر مجیدی از برگزاری ۷۰۰ برنامه ارزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، صبح دیروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های پیش روز از تاریخ ۳۱ شهریور ماه و با ملاقات نماینده […]

سردار مظاهر مجیدی از برگزاری ۷۰۰ برنامه ارزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، صبح دیروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه های پیش روز از تاریخ ۳۱ شهریور ماه و با ملاقات نماینده محترم ولی فقیه در استان و تجدید پیمان و لبیک با مقام معظم رهبری و همچنین غبار روبی از مزار مطهر شهدا آغاز میشود، گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو مقطع بزرگ است، یکی حضور مردم در جبهه های حق علیه باطل با فرمان امام راحل و دیگری حفظ ارزش های دفاع مقدس و نقل سینه به سینه آن به نسل های آینده که اهمیت آن مساوی با خود انقلاب است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی استکبار جهانی به تصور مهار انقلاب توطئه ها و تحرکات بسیار زیادی انجام داد اما به لطف خداوند و حمایت مردم از امام راحل نقشه های شوم آنان نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ (ما مقتدریم) است، برنامه های این هفته را اینگونه بر شمرد: دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، غبار روبی از ۱۰۰ گلزار شهدا، ۳۰۰ جلسه بصیرتی با عموم مردم، جوانان و نخبگان به صورت حضوری و مجازی، رژه موتور سواری و همچنین نواختن زنگ مقاومت در مدارس انجام خواهد شد.

مجیدی در عنوان برنامه غبار روبی از گلزار شهدا و گرامی داشت یاد و خاطر آنان از سه شهید مدافع سلامت در دوران کرونا نام برد و افزود: روز سوم با شعار (معنویت، زنان، خانواده و سلامت) عنوان شده است و در این روز از سه خانواده شهید سلامت تجلیل و تکریم به عمل خواهد آمد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برنامه های روزشمار هفته دفاع مقدس را اینگونه بیان کرد:

۳۱شهریور (پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت) نامگذاری شده است و در این روز از یک میلیون ایثارگر در سطح کشور تجلیل به عمل می آید.

۱مهرماه (شهیدان، جانبازان، ایثارگران و صلابت و فخرآفرینی سربازان) عنوان شده و غبار روبی از گلزار تمام شهدا و اجرای برنامه هایی در آن محل تدارک دیده شده است.

۲مهرماه (معنویت، زنان، خانواده و سلامت) در این روز از سه خانواده شهید مدافع سلامت استان تجلیل به عمل می آید.

۳مهرماه ( ولایتمداری ، جوانان ، علم و دانش پژوهی) تجلیل از دانش آموزان طلاب و دانشجویان و همچنین تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایت مداری جوانان در راستای گام دوم توسعه برگزار می شود.

۴ مهرماه (دفاع همه جانبه ، پشتیبانی مردمی و اصناف) به اهمیت دانش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل و همچنین پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس پرداخته می شود.

۵ مهرماه (وحدت ملی ، بصیرت دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی) در این روز به تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس های اربعین در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی پرداخته و از فرماندهان دفاع مقدس تجلیل می شود.

۶ مهرماه (روز نیروهای مسلح، بسیجیان،جهادگران عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان) از دلاورمردان نیروهای مسلح تجلیل خواهد شد.

۷ مهرماه (روز فرماندهان ، عزت مداران حماسه آفرینان) از فرمانه هان تجلیل به عمل می آید

مجیدی در پایان افزود: در هفته دفاع مقدس از ۴۲ پروژه سازندگی، عمرانی و محرومیت زدایی و ۱۱ پروژه آبرسانی در سطح استان بهره برادری خواهد شد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=129396
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.