• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6
امام جمعه همدان:

حماسه اربعین بی‌نظیر و باشکوه است

  • کد خبر : 194880
  • 03 شهریور 1402 - 15:52
حماسه اربعین بی‌نظیر و باشکوه است
امام جمعه همدان گفت: در استان همدان در ایام اربعین بیش از ۱۲۰ موکب برپا شده است که این نشان دهنده اهمیت اربعین در استان همدان می باشد.

به گزارش عصر همدان؛ امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشتن هفته دولت گفت: این دولت، دولتی مردمی بوده است و تاکنون خدمات و پیشرفت هایی از جمله رشد اقتصادی ۴ درصدی، کاهش رشد نقدینگی، رشد صادرات، کاهش واردات، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، کمک به رشد مسکن، رشد خدمات آبرسانی، افزایش فروش نفت و گاز با وجود تحریم های ظالمانه، بهبود ارتباطات بین المللی و منطقه ای، پیوستن به اجلاس شانگهای، پیوستن به پیمان بریکس، حل شدن مشکلات با عربستان و پرداخت بدهی های کلان قبلی و غیره را داشته است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود : البته دولت نقطه ضعف هایی هم داشته است که به عنوان مثال باید برای حفظ ارزش پول ملی، کنترل بورس، هم فکری بکند.

وی افزود: مردم انتظار دارند مشکلات اقتصادی شان حل شود، دولت در بحث گرانی ها ، کالاهای مورد نیاز مردم و همچنین در بحث نخبگان هم باید توجه بیشتری فرماید.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور وزیر علوم در نماز جمعه گفت: بنده و مردم از زحمات مسئولین تشکر لازم را داریم. در انتها وی افزود: در استان همدان در ایام اربعین بیش از ۱۲۰ موکب برپا شده است که این نشان دهنده اهمیت اربعین در استان همدان می باشد.

عضویت ایران در گروه بریکس نقشه دشمنان برای منزوی کردن ایران را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: سرچشمه تروریست به بیان امام راحل آمریکایی‌ها هستند و هرجای کره زمین جنگی است اصل آن به آمریکا برمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند ولی مردم صحنه را خالی نکردند و این عظمت مردم ما است.

امام جمعه نهاوند افزود: مردم هزاران شهید دفاع مقدس، حرم و شهدای ناجا و امنیت را تقدیم کردند و دست از مقاومت و انقلاب نکشیدند که این عظمت مردم است.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: این ارزش است و عده‌ای همچنان مشتاق و برای خدا آماده شهادت هستند و این خیلی کار بزرگی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه هر پیشرفتی در سایه امنیت ایجاد می‌شود، گفت: امنیت ریشه و پایه بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات است و دشمنان کشور سعی دارند وانمود کنند که کشور امنیت ندارد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به کشور آفریقا و عضویت ایران در گروه بریکس اتفاق مهمی بود که نقشه‌های دشمنان را برای منزوی کردن ایران خنثی کرد.

وی ادامه داد: دشمن از این مسائل ناراحت است و امروز چه دشمنان بخواهند یا نخواهند ایران به قدرتی با نفوذ تبدیل شده است.

حجت الاسلام‌مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حماسه اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین واقعا پدیده بزرگ، عجیب و بی نظیری است که این اقدام در دنیا ارزشمند است.

وی افزود: هرکسی که نمی‌تواند در‌ پیاده روی اربعین شرکت کند می‌تواند در موکب‌ها به زائران خدمت کند و خیرین هم می‌توانند با پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی در این حماسه سهیم باشند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخاب اصلح را با تحقیق و بررسی انجام دهیم و سعی کنیم افراد سالم، صالح و باتقوا را انتخاب کنیم تا برای مردم کار کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: ان شاءالله دولتمردان بتوانند وظیفه خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند چون این مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

حجت الاسلام مغیثی در پایان اظهار داشت: امیدواریم‌ دولت‌مردان ما شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه کار خود قرار دهند و در راه اعتلای انقلاب اسلامی حرکت کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194880
  • دیدگاه‌ها برای حماسه اربعین بی‌نظیر و باشکوه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.