• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی بر اساس قانون و بدون رویکرد سیاسی افراد است

  • کد خبر : 111135
  • 06 اردیبهشت 1400 - 13:16
بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی بر اساس قانون و بدون رویکرد سیاسی افراد است

حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی گفت: نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و در بررسی صلاحیت کاندیداها هیچ‌گونه رویکرد سیاسی نداریم. به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی، رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند در گفتگو با خبرنگاران گفت: در بررسی […]

حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی گفت: نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و در بررسی صلاحیت کاندیداها هیچ‌گونه رویکرد سیاسی نداریم.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین گروسی، رئیس هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند در گفتگو با خبرنگاران گفت: در بررسی و تأیید صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در نهاوند ملاک قانون است و رویکرد سیاسی و جناحی افراد ملاک نیست.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات شوراهای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شوراها در شهرستان نهاوند باید به نحوی عمل کنند که واگذاری کار مردم به خود مردم باشد و مردم خودرا در سرنوشت شهر سهیم بدانند و از این رو می‌تواند مردم با مشارکت بالا در این انتخابات سرنوشت خود را تعیین کرده و با فرستادن افراد به شوراهای اسلامی به طور مستقیم در آینده شهر خود دخیل باشند.

گروسی افزود: ما در هیأت نظارت شهرستان نهاوند امانت‌دار رأی مردم هستیم و نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و شوراها عملکرد شهرداری‌ها را در نهایت مورد نظارت و بررسی خواهند داشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نهاوند گفت: تشکیل هیأت اجرایی واحد برای برگزاری دو انتخابات پیش رو یعنی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام جدید دیگری بود که در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در بررسی صلاحیت کاندیداها هیچ‌گونه رویکرد سیاسی ندارد، افزود: نظر ما بر اساس قانون و آنچه که مراجع قانونی اعلام می‌کند، نسبت به کاندیداها خواهد بود و رویکرد سیاسی افراد هیچ نقشی در تأیید یا رد صلاحیت آنها ندارد لذا نگرانی در این زمینه وجود ندارد که شوراهای اسلامی در شهر و روستا به صورت تک صدایی تشکیل شود و افراد می‌توانند با هر گرایش و تفکری تایید صلاحیت شوند.

گروسی ادامه داد: یک حق حاکمیتی وجود دارد و آن این است که ما باید افرادی را که سلامت اقتصادی و مالی دارند در انتخابات تأیید کنیم و یک حقی نیز افراد بر گردن ما دارند که ما نسبت به آن نیز حساسیم و اجازه نمی‌دهیم شایعات و یا اتهامات بدون اساس و پایه در بررسی صلاحیت‌ها تأثیری بگذارد و ما نسبت به آبرو و اعتبار افراد حساسیت کافی و کامل داریم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=111135
  • دیدگاه‌ها برای بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی بر اساس قانون و بدون رویکرد سیاسی افراد است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.