• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

برداشت انگور از تاکستان های زرخیز ملایر

  • کد خبر : 84122
  • 26 شهریور 1399 - 9:10
برداشت انگور از تاکستان های زرخیز ملایر

همه ساله در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه برداشت انگور از تاکستان های زرخیر ملایر آغاز می شود و باغداران ماحصل یک سال زحمات خود را برداشت می کنند. به گزارش عصر همدان؛ این روزها باغداران در گوشه گوشه ملایر در تب و تاب برداشت خوشه های انگور از تاکستان های زرخیز این […]

همه ساله در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه برداشت انگور از تاکستان های زرخیر ملایر آغاز می شود و باغداران ماحصل یک سال زحمات خود را برداشت می کنند.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها باغداران در گوشه گوشه ملایر در تب و تاب برداشت خوشه های انگور از تاکستان های زرخیز این دیار هستند.

“انگیر چیدن” اصطلاح پر کاربرد آخرین روزهای تابستان و روزهای نخست تابستان در ملایر است و کمتر کسی ذر شهرستان ملایر یافت می شود که از این نعمت الهی بی نصیب باشد.

در کنار برداشت انگور تیزاب زدن و تبدیل انگور به کشمش و سبزه نیز دیگر فعالیت باغداران ملایری است خشک کردن انگور با محلول آب، پتاسیم کربنات و روغن سبزه تصاویری بینظیر در ملایر خلق شده است.

ملایر قطب تولید انگور در کشور است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تُن انگور تولید و از این میزان بیش از ۴۵ هزار تُن به کشمش تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=84122
  • دیدگاه‌ها برای برداشت انگور از تاکستان های زرخیز ملایر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.